• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

TotteH

Patek
2-Faktor
DÄ Àr inte denna nÄgot för dig :D
IMG_20190820_185858.jpg
Vad fĂ„r man ge för en gammal sliten? Är ute efter en gammal naggad helst :)[/QUOTE]
Ja du, min Àr frÄn 2013 sÄ den Àr inte vÀrd sÄ mkt naggad eller ej ;) ligger vÀl allt mellan 1000kr till 7000kr för en Enzo. Eller? @MaBr ;)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vad fĂ„r man ge för en gammal sliten? Är ute efter en gammal naggad helst :)
Ja du, min Àr frÄn 2013 sÄ den Àr inte vÀrd sÄ mkt naggad eller ej ;) ligger vÀl allt mellan 1000kr till 7000kr för en Enzo. Eller? @MaBr ;)
Ja, det Àr vÀldigt olika. Vill du ha en hÀrjad JP2000 sÄ skulle jag tro att de ligger mellan 1' - 2'. Köpte min för 1700kr pÄ Blocket. :) Ska du ha en vintage C022 sÄ rÀkna runt 2,5' till 3,5' och ska du ha en Enzo i titan sÄ kan de ligga mellan 6' - 10'.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ja, det Àr vÀldigt olika. Vill du ha en hÀrjad JP2000 sÄ skulle jag tro att de ligger mellan 1' - 2'. Köpte min för 1700kr pÄ Blocket. :) Ska du ha en vintage C022 sÄ rÀkna runt 2,5' till 3,5' och ska du ha en Enzo i titan sÄ kan de ligga mellan 6' - 10'.
De Àldre och speciellt two tone har ju en jÀkla charm :) anledningen till att det blev jp2000 för mig var att jag ville ha en tÀt klocka. Men det blir en Àldre med :happyhappy: nÄngÄng!
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Vad fĂ„r man ge för en gammal sliten? Är ute efter en gammal naggad helst :)
Kan ju alltid söka pÄ Aqualand hÀr, rÄkar finnas en till salu som ovanstÄende sÀljer ;) alltsÄ herren över mig :happyhappy:[/QUOTE]

Ja den hittade jag nu. Verkligen exakt som jag vill ha den! Men den har ju lite problem som @MaBr beskriver. FrÄgan Àr om det Àr en rekativt enkel fix?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kan ju alltid söka pÄ Aqualand hÀr, rÄkar finnas en till salu som ovanstÄende sÀljer ;) alltsÄ herren över mig :happyhappy:

Ja den hittade jag nu. Verkligen exakt som jag vill ha den! Men den har ju lite problem som @MaBr beskriver. FrÄgan Àr om det Àr en rekativt enkel fix?
VÀldigt svÄrt att sÀga. Förhoppningsvis sÄ rÀcker det med en lÀttare service men det finns ju tyvÀrr inga garantier. :confused:
 
Vad Ă€r det för lug 2 lug pĂ„ Aqualand enligt bilden ovan? BĂ€r man upp den med 16,5-17 handleder? Är pĂ„ jakt efter en two tone!
Jag hade samma undran för nÄgot tag sedan och hade svÄrt att hitta nÄgot svar pÄ nÀtet. Sparade detta frÄn nÄgon som mÀtt sin JP2000-08E. (Den som Àr aktuell i butik numera) nÀr jag Àntligen hittade ett svar.

Bezel: 38mm
Crystal: 30.5mm
Case width 2 to 8: 46mm (not include buttons)
Case width 3 to 9: 51mm (not include crown)
Top to bottom: 48mm
Height: 14.5mm
Lug size: 24mm

AlltsÄ L2L pÄ 48mm vilket jag tycker verkar stÀmma med tanke pÄ att det egentligen Àr en relativt liten klocka pÄ 38mm bezel om man rÀknar bort den vÀldigt speciella boetten.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Jag hade samma undran för nÄgot tag sedan och hade svÄrt att hitta nÄgot svar pÄ nÀtet. Sparade detta frÄn nÄgon som mÀtt sin JP2000-08E. (Den som Àr aktuell i butik numera) nÀr jag Àntligen hittade ett svar.

Bezel: 38mm
Crystal: 30.5mm
Case width 2 to 8: 46mm (not include buttons)
Case width 3 to 9: 51mm (not include crown)
Top to bottom: 48mm
Height: 14.5mm
Lug size: 24mm

AlltsÄ L2L pÄ 48mm vilket jag tycker verkar stÀmma med tanke pÄ att det egentligen Àr en relativt liten klocka pÄ 38mm bezel om man rÀknar bort den vÀldigt speciella boetten.

HjÀlte! :D
 

Peddjy

Cartier
Jag har löser problemet varför min klocka inte piper. Baklocket saknar belÀggningen för att kontakterna ska fungera normalt! Skruvar jag ut locket ett kvarts varv fÄr de kontakt och dÄ piper den som den ska.

Hur löser jag det hÀr dÄ enklast?

20F17A4C-A503-479F-9160-C80679A06A20.jpeg
 
Jag har löser problemet varför min klocka inte piper. Baklocket saknar belÀggningen för att kontakterna ska fungera normalt! Skruvar jag ut locket ett kvarts varv fÄr de kontakt och dÄ piper den som den ska.
Hur löser jag det hÀr dÄ enklast?
20F17A4C-A503-479F-9160-C80679A06A20.jpeg
Det finns fÀrg som leder elektricitet. Tror t.o.m. att det finns som penna för enkel applicering. Om det Àr en bra lösning i det hÀr fallet lÄter jag vara osagt.
Finns Àven koppartejp men det kanske blir för tjockt?

Edit: https://www.oemelectronics.se/sv/elektroniktejp Tjocklek 0.065mm. Verkar som ett bra alternativ?
 
Senast Àndrad:

Peddjy

Cartier
Det finns fÀrg som leder elektricitet. Tror t.o.m. att det finns som penna för enkel applicering. Om det Àr en bra lösning i det hÀr fallet lÄter jag vara osagt.
Finns Àven koppartejp men det kanske blir för tjockt?

Edit: https://www.oemelectronics.se/sv/elektroniktejp Tjocklek 0.065mm. Verkar som ett bra alternativ?


Tack för tipsen!

Tog och klippte ut en bit grillfolie tills vidare. Det funkade men blev kanske inte sÄ snyggt :) men vem kollar dÀr egentligen!?
 

phille87

Cartier
3928FA38-C241-4A22-80B1-73FAE61F0CDD.jpeg
Bjuder pÄ en aqualand i solstolen i sorrento populÀr klocka av italienarna kan jag meddela.

Och nÀr jag sitter hÀr sÄ undrar jag hur jag kan göra den Ànnu lite bÀttre. NÄgon som vet om man kan fÄ tag i safirglas till aqualanden? Och om inte, varför har denna ikon inte blivit en hype for mods likt seiko skx?
 
Topp