• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

City

IMG_2626.jpeg
IMG_2609.jpeg
Mycket nöjd med att kunna delta i den här tråden igen! Passade på att se ett klassiskt Vintage Watch Club-avsnitt (@Gummo @Seikosthlm ) som bl.a. handlar om Monnin och MRPS SA som förstås har koppling till City och den aktuella klockan! Jag brukar tycka 42mm är för stort men den här boetten ligger grymt bra på min klena handled!

Tips till någon som letar :)
Antika har en del trevliga klockor men prisnivån tenderar ju att vara häpnadsväckande hög. Vad landar den där på inklusive frakt och moms? Runt 16 k? Det räcker ju till att att köpa en likadan på auktion, lämna in på service, och ändå ha pengar kvar till en weekendresa till något trevligt ställe i Sydeuropa till exempel.

Antika har en del trevliga klockor men prisnivån tenderar ju att vara häpnadsväckande hög. Vad landar den där på inklusive frakt och moms? Runt 16 k? Det räcker ju till att att köpa en likadan på auktion, lämna in på service, och ändå ha pengar kvar till en weekendresa till något trevligt ställe i Sydeuropa till exempel.
Haha jag kan inte annat än hålla med, prisnivån är som alla andra märken i denna bransch... Orimligt höga!

Jag försöker behålla lite aktivitet i tråden 😂

men har du en plats över på resan så hänger jag med! 😁

Haha jag kan inte annat än hålla med, prisnivån är som alla andra märken i denna bransch... Orimligt höga!

Jag försöker behålla lite aktivitet i tråden 😂

men har du en plats över på resan så hänger jag med! 😁
Det verkar som att du missförstod mig rejält. Syftade på prisnivån hos den där handlaren, inte på märket. Om man inte köper dem hos Antika eller liknande lycksökare tycker jag City snarare framstår som prisvärda relativt ur med liknande attribut från mer välkända märken. Som det brukar bli när det handlar om något lokalt märke som inte är någon juvelerare som sålt Rolex i en diktatur i tropikerna...

Det verkar som att du missförstod mig rejält. Syftade på prisnivån hos den där handlaren, inte på märket. Om man inte köper dem hos Antika eller liknande lycksökare tycker jag City snarare framstår som prisvärda relativt ur med liknande attribut från mer välkända märken. Som det brukar bli när det handlar om något lokalt märke som inte är någon juvelerare som sålt Rolex i en diktatur i tropikerna...
Jo men vi är på samma spår men vi pratar på olika sätt!
Ja håller med om mycket klocka för pengarna, ja vet ju vad jag har betalt för mina och nej de är inte den nivån som Antika. Men vem vet.. de kanske är på väg dit. Åren går och äldre blir de.

Jo men vi är på samma spår men vi pratar på olika sätt!
Ja håller med om mycket klocka för pengarna, ja vet ju vad jag har betalt för mina och nej de är inte den nivån som Antika. Men vem vet.. de kanske är på väg dit. Åren går och äldre blir de.
Nej vi är inte på samma spår. Håller tummarna för att värdet på din samling drar iväg dock! Det förefaller ju höra till de mest grundläggande mänskliga rättigheterna nuförtiden att tjäna pengar på sin klockhobby. Men jag tror inte det hjälper att spamma den här tråden med norska fantasipriser.

Nej vi är inte på samma spår. Håller tummarna för att värdet på din samling drar iväg dock! Det förefaller ju höra till de mest grundläggande mänskliga rättigheterna nuförtiden att tjäna pengar på sin klockhobby. Men jag tror inte det hjälper att spamma den här tråden med norska fantasipriser.
OK. Spelar ingen roll, kommer inte sälja min samling ändå.. ville bara förmedla till folk i denna grupp om de var någon som var intresserad och inte hittat sitt exemplar någonstans.
Men har förstått att den köparen inte blir du.
Trevlig kväll

Tillbaka
Topp