Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Antika har en del trevliga klockor men prisnivån tenderar ju att vara häpnadsväckande hög. Vad landar den där på inklusive frakt och moms? Runt 16 k? Det räcker ju till att att köpa en likadan på auktion, lämna in på service, och ändå ha pengar kvar till en weekendresa till något trevligt ställe i Sydeuropa till exempel.City Professional diver - Antika AS
Sought after vintage diver 42 mm Monnin cased, screw down crown, “20 ATM” Fully serviced automatic movement Attractive 200 meter diver with very good qualities. Beautiful […]antika.no
Tips till någon som letar
Haha jag kan inte annat än hålla med, prisnivån är som alla andra märken i denna bransch... Orimligt höga!Antika har en del trevliga klockor men prisnivån tenderar ju att vara häpnadsväckande hög. Vad landar den där på inklusive frakt och moms? Runt 16 k? Det räcker ju till att att köpa en likadan på auktion, lämna in på service, och ändå ha pengar kvar till en weekendresa till något trevligt ställe i Sydeuropa till exempel.
Det verkar som att du missförstod mig rejält. Syftade på prisnivån hos den där handlaren, inte på märket. Om man inte köper dem hos Antika eller liknande lycksökare tycker jag City snarare framstår som prisvärda relativt ur med liknande attribut från mer välkända märken. Som det brukar bli när det handlar om något lokalt märke som inte är någon juvelerare som sålt Rolex i en diktatur i tropikerna...Haha jag kan inte annat än hålla med, prisnivån är som alla andra märken i denna bransch... Orimligt höga!
Jag försöker behålla lite aktivitet i tråden
men har du en plats över på resan så hänger jag med!
Jo men vi är på samma spår men vi pratar på olika sätt!Det verkar som att du missförstod mig rejält. Syftade på prisnivån hos den där handlaren, inte på märket. Om man inte köper dem hos Antika eller liknande lycksökare tycker jag City snarare framstår som prisvärda relativt ur med liknande attribut från mer välkända märken. Som det brukar bli när det handlar om något lokalt märke som inte är någon juvelerare som sålt Rolex i en diktatur i tropikerna...
Nej vi är inte på samma spår. Håller tummarna för att värdet på din samling drar iväg dock! Det förefaller ju höra till de mest grundläggande mänskliga rättigheterna nuförtiden att tjäna pengar på sin klockhobby. Men jag tror inte det hjälper att spamma den här tråden med norska fantasipriser.Jo men vi är på samma spår men vi pratar på olika sätt!
Ja håller med om mycket klocka för pengarna, ja vet ju vad jag har betalt för mina och nej de är inte den nivån som Antika. Men vem vet.. de kanske är på väg dit. Åren går och äldre blir de.
OK. Spelar ingen roll, kommer inte sälja min samling ändå.. ville bara förmedla till folk i denna grupp om de var någon som var intresserad och inte hittat sitt exemplar någonstans.Nej vi är inte på samma spår. Håller tummarna för att värdet på din samling drar iväg dock! Det förefaller ju höra till de mest grundläggande mänskliga rättigheterna nuförtiden att tjäna pengar på sin klockhobby. Men jag tror inte det hjälper att spamma den här tråden med norska fantasipriser.
OK. Spelar ingen roll, kommer inte sälja min samling ändå.. ville bara förmedla till folk i denna grupp om de var någon som var intresserad och inte hittat sitt exemplar någonstans.
Men har förstått att den köparen inte blir du.
Trevlig kväll
Slänger upp ett par bilder på en inte allt för vanlig syn.
Detta från helgen vintageGTG.
6st gultavlade City på samma bild. I samma lokal fanns minst en svarttavlad City också.