S
Staafen
Guest
Mycket. Tack till er båda!Uppskattas säkert av @Staafen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket. Tack till er båda!Uppskattas säkert av @Staafen
KS i ett nötskalMycket. Tack till er båda!
Härligt att du är på banan igen ! Saknad !!Vilken underbar tråd och aktivitet Klockintresset har legat på hyllan rätt länge nu och jag har sedan rätt länge bestämt mig för att rensa ut i klocklådan. Dock tar jag mig aldrig tid (undrar varför). Nu lyckades jag sätta vinkelslipen i låret och helt plötsligt fick jag lite tid över..... ramlade in här och sen rotade jag lite i lådan och fick fram min gamla City. Köpte denna för säkert 20 år sedan, använde den rätt friskt men vartefter man bytte upp sig så blev handledstiden rätt dålig, hade dock inte hjärta att göra mig av med just denna, just med tanke på den svenska kopplingen. Lite kul med denna är att jag har en City-box till den och bandet (TROPIC 19mm - 22510 - MOD DEP), säkerligen tidstypisk för klockan (bara bandet i sig är ju lite vintagekul). Klockan är i superfint skick (även om bilderna är tagna i all hast). Får se nu om min ofrivilligt vunna tid gör att jag får tummen ur och släpper iväg lite klockor som förtjänar ett bättre liv än i min mörka låda
Grymt fin! Lumen ärJag är så glad att denna är tillbaka!
Tack! Har inte hunnit gräva i det men kanske under semestern.Grymt fin! Lumen är
Hur går det med City-forskningen, några genombrott?
Så länge det inte dyker upp fler med den sekundvisaren ligger det väl nära till hands att tro att det är som de skriver och den är utbytt. Tycker priset känns sansat för att vara hos en handlare. Det gick en motsvarande fast kvarts med okänd funktion på Tradera för några månader sedan, för runt 5,5 vill jag minnas. Den hade väl lätt kunnat bli en tusenlapp eller två dyrare om det visade sig att verket var fullt av batteriläckage. Då kan väl en mekanisk oservad men fungerande få kosta några få hundralappar till utan att det känns hutlöst, trots sekundvisaren. De lärde någon rabattkodgrej med 10 % off ganska nyligen. Går det att tänja bäst före-datumet på det erbjudandet så blir det kanske till och med billigt. Jag har klämt på den. Tycker det är ett rätt trevligt exemplar även om det är lite mer repor än min kvartsvariant.Blivit sugen på den här dykaren. Är sekundvisaren utbytt?
Vad är rimligt att betala för den?
Wohoo vad roligt! Får man se en bild?Nu @Staafen kan jag snart bli kompis med dig i tråden. En city chrono är på g
Den är bytt tyvärr, det står i texten.Blivit sugen på den här dykaren. Är sekundvisaren utbytt?
Vad är rimligt att betala för den?
Inte så mycket bilder än. Den borde komma på tisdagWohoo vad roligt! Får man se en bild?
Snygg! Ser fram emot fler.Inte så mycket bilder än. Den borde komma på tisdag
Jag vet i princip ingenting om city. Har läst igenom tråden här.Snygg! Ser fram emot fler.
Vet inte om jag har så mycket ”nyttigt” att komplettera med. Men här är urklipp från min Instagram om City
Registrerat av J-P Brandt aktiebolag den 7/6 år 1934. City är ett annat exempel av de som kom att importera urverk från Schweiz för att sedan märka dem med egna urtavlor och egen design. Detta var vanligt i Sverige på denna tiden som en efterföljelse av den ökade privatekonomin hos svensken efter kriget. J-P Brandt satsade under sina första 20 år hårt på pendelurverk av hög kvalité. Samarbeten med träsniderier gjorde att de kunde producera väggklockor i roccocostil. 1942 anställdes två nya urmakare, Johannes och Bertil Goude. Tack vare deras kompetens kunde J-P Brandt pantentmärka två inovationer inom pendelurstillverkning. Året innan detta, 1942 så registreras City-Bravur av J-P Brandt, detta för att även göra ett försök till att tillgodose den växande marknaden för armbandsur. Här tillverkas inga egna ”in-house-verk” utan det köps in färdiga urverk från Schweiz som sedan märks med City, eller City-Bravur för att sedan säljas på den Svenska, och efter hand även danska marknaden. J-P Brandt sålde även Omegas, Tissot och Aetos, men City var alltså deras ”egna” märke.
Var med i matchen men blev överbjuden sista två-tre sekunderna. Kändes som buden haglade inVar det en KS: are som högg den gula automaten på Tratten igår? Spännande att se om det gick att få liv i urverket.
Länk?Var med i matchen men blev överbjuden sista två-tre sekunderna. Kändes som buden haglade in
Tack!City Professional Automatisk klockan
Utropspris: 9 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-11-08 17:35:26. Köp & sälj begagnade & oanvända Reservdelar på Tradera.www.tradera.com
Skyldig!Var det en KS: are som högg den gula automaten på Tratten igår? Spännande att se om det gick att få liv i urverket.
Kul! Du får visa upp den här i tråden sen.Skyldig!