• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Coronasmittad-hur är det??

Zingo

Rolex
Nu har jag nyss varit o testat mig för att se om jag har antikroppar. Med tanke på att min fru fick besked igår att hon har det så förväntar jag mig inget annat resultat.....
Men ska bli skönt att ha papper på att man haft det och har antikroppar i blodet!!
Hur länge funkar antikropparna?
 

Erik83

Cartier
För lite mer än en vecka sedan träffade jag en då frisk kompis som nu testats positivt.

Sedan i fredags saknar jag helt smak och luktsinne, men that's it. Ingen feber, ingen trötthet, ingen hosta osv. Men man blir ju lite orolig ändå. Nån som känner igen detta som första symptom?
 

DrKlocka

Audemars
För lite mer än en vecka sedan träffade jag en då frisk kompis som nu testats positivt.

Sedan i fredags saknar jag helt smak och luktsinne, men that's it. Ingen feber, ingen trötthet, ingen hosta osv. Men man blir ju lite orolig ändå. Nån som känner igen detta som första symptom?
Som du säkert läst dig till verkar det inte vara helt ovanligt.
Säkrast är väl om du testar dig? Hoppas du inte träffar andra tills du med säkerhet vet.
 

Hawk100

Rolex
För lite mer än en vecka sedan träffade jag en då frisk kompis som nu testats positivt.

Sedan i fredags saknar jag helt smak och luktsinne, men that's it. Ingen feber, ingen trötthet, ingen hosta osv. Men man blir ju lite orolig ändå. Nån som känner igen detta som första symptom?
Japp, då är det bara att isolera dig och boka en tid för provtagning!
Passa på att testa dig medan du är sjuk, för det är inte säkert att antikroppstesterna visar att du varit smittad, speciellt inte om du bara får milda symptom. Och du kommer vilja veta om du varit smittad eller ej! Stor skillnad på hur man känner, agerar o tänker innan resp efter man har haft det!
Jag o min fru var sjuka samtidigt, var sjuka ungefär lika länge och ungefär lika sjuka. Hon testade positivt för antikroppar medan jag fick negativt trots att jag har testat mig vid två separata tillfällen.....!! Så hade inte hon testat positivt hade jag tvivlat på om det var Covid-19 jag hade, eller någon annan sjukdom (olik allt annat).
 

Erik83

Cartier
Som du säkert läst dig till verkar det inte vara helt ovanligt.
Säkrast är väl om du testar dig? Hoppas du inte träffar andra tills du med säkerhet vet.

Japp, då är det bara att isolera dig och boka en tid för provtagning!
Passa på att testa dig medan du är sjuk, för det är inte säkert att antikroppstesterna visar att du varit smittad, speciellt inte om du bara får milda symptom. Och du kommer vilja veta om du varit smittad eller ej! Stor skillnad på hur man känner, agerar o tänker innan resp efter man har haft det!
Jag o min fru var sjuka samtidigt, var sjuka ungefär lika länge och ungefär lika sjuka. Hon testade positivt för antikroppar medan jag fick negativt trots att jag har testat mig vid två separata tillfällen.....!! Så hade inte hon testat positivt hade jag tvivlat på om det var Covid-19 jag hade, eller någon annan sjukdom (olik allt annat).
Tack, redan beställt självtest från 1177.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
För lite mer än en vecka sedan träffade jag en då frisk kompis som nu testats positivt.

Sedan i fredags saknar jag helt smak och luktsinne, men that's it. Ingen feber, ingen trötthet, ingen hosta osv. Men man blir ju lite orolig ändå. Nån som känner igen detta som första symptom?


Hela min familj har testats positivt likt många jag känner. Har inte hört om någon där smak/lukt försvinner först. Däremot har jag hört om de som BARA märkte av det som symptom.

För mig likt alla jag känner som försvann smak och lukt efter influensa-symptom (med eller utan feber).
 

Bruset

Panerai
För lite mer än en vecka sedan träffade jag en då frisk kompis som nu testats positivt.

Sedan i fredags saknar jag helt smak och luktsinne, men that's it. Ingen feber, ingen trötthet, ingen hosta osv. Men man blir ju lite orolig ändå. Nån som känner igen detta som första symptom?
Jupp! Samma här. Tappade smak och lukt samt lätt förhöjd temp (37,3 som mest), men inget annat. Testades sedan positivt. Frun testades oxå positivt med liknande symptom.
 

joca

Patek
2-Faktor
Har antikroppar enligt senaste testet.
Hade feber och ont i kroppen till och från under några få dagar i övrigt inte märkt någonting :)
 

DrKlocka

Audemars
Nu har jag haft förkylningssymtom ett par dagar och tog ett test idag, synd bara att det tar 3 dagar att få resultat.
Har framförallt halsont och trötthet men inga av de klassiska Covid-symtomen, och inte någon feber. Hade kunnat jobba som vanligt men man kan ju inte riskera att smitta medarbetare och andra. Symtomen verkar ju variera en hel del så man vet ju faktiskt inte.
 

n1tro

Panerai
Lukt smak försvann (4 månader sen, fortf borta, 95% borta), feber som en jojo. Annars ok. Har antikroppar, två tester.
 
Topp