• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corum klocka

Chrisse

Patek
2-Faktor
Klart du ska köpa det du gillar. Jag har gjort en klockresa via många ovanliga och svårsålda märken likt Corum. Haft skitskoj och förlorat sjukt med pengar på det.. men som en god vän sa: pengar är bara papper med siffror på.. med det sagt, bränn dem på det du gillar.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Personligen är inte Corum min likör. Men köp inte klockor som alla andra än du själv gillar. Gillar du klockan så köp den, men som sagts ovan, behåll den som din första och spara till några andra märken för senare mysiga inköp.
Imho :)
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Bara att köra på. Har själv funderat på en Corum ett tag men inte kommit till skott.
På tal om det finns det någon AD i Sverige? Om inte var lämnar man in den på service?
 

Espresso

Cartier
Jag skulle köpa en Corum om jag var du. Sitter själv inne med en Ulysse Nardin . maxi marine diver. Säkerligen ett helt felaktigt köp om man frågar entusiaster som andrahandsvärde etc. Men jag gillar klockan lika mycket idag som den dag jag köpte den.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle köpa en Corum om jag var du. Sitter själv inne med en Ulysse Nardin . maxi marine diver. Säkerligen ett helt felaktigt köp om man frågar entusiaster som andrahandsvärde etc. Men jag gillar klockan lika mycket idag som den dag jag köpte den.
Skillnaden är att Ulysse Nardin är ett erkänt märke med modeller som faktiskt blivit hyllade.

GP har också erkänt dåligt andrahandsvärde men det gör dem inte till dåliga klockor.
 

Espresso

Cartier
Skillnaden är att Ulysse Nardin är ett erkänt märke med modeller som faktiskt blivit hyllade.

GP har också erkänt dåligt andrahandsvärde men det gör dem inte till dåliga klockor.
Ja jag är väldigt nöjd både med klocka och vad UN står för iofs. Vad gäller Corum ska jag inte påstå att jag kan så mycket om märket, men jag hade för mig att deras kollektion Croum bridges hade fått erkännande inom klockvärlden för att vara väldigt kvalitativa och bra urverk?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag skulle köpa en Corum om jag var du. Sitter själv inne med en Ulysse Nardin . maxi marine diver. Säkerligen ett helt felaktigt köp om man frågar entusiaster som andrahandsvärde etc. Men jag gillar klockan lika mycket idag som den dag jag köpte den.
Word ! Ulysse Nardin är helcoola klockor med ett enligt mig oförtjänt uselt andrahandsvärde.
 

Espresso

Cartier
Word ! Ulysse Nardin är helcoola klockor med ett enligt mig oförtjänt uselt andrahandsvärde.
Helt enig :)
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@yonsson hört talas om Golden Bridge... Inte helt okänd modell från Corum med allt annat än ett standardverk :)
De görs ju i samma fabrik av samma folk som gör Arnold And Son så det är säkert helt OK grejer. Deras standardklockor med ETA är dock enligt mig väldigt överprisade, fula och groteska. Smaken är som baken helt enkelt.
 

Babinus

Cartier
Åtminstone att smaken är delad. Vad man än skaffar kommer folk att ha olika åsikter.

Vad som däremot är trevligt är att åsikter om klockor kan diskuteras med bibehållen respekt för varandras olika åsikter utan att tonen blir hätsk. Hade detta varit en tråd i ett mobilforum hade vi sett ett ansenligt antal idiotförklaringar och reptilhjärnekommentarer så här långt.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Åtminstone att smaken är delad. Vad man än skaffar kommer folk att ha olika åsikter.

Vad som däremot är trevligt är att åsikter om klockor kan diskuteras med bibehållen respekt för varandras olika åsikter utan att tonen blir hätsk. Hade detta varit en tråd i ett mobilforum hade vi sett ett ansenligt antal idiotförklaringar och reptilhjärnekommentarer så här långt.
Hade inte kunnat säga det bättre själv @Babinus !
 

vonhall

Rolex
Klart du skall ha en Corum! Tycker själv att det är riktigt tuffa. Sedan så kan man ju alltid köpa begagnade Corum för en rimlig peng om det inte är ett tvång att den måste vara ny! Enda anledningen till att jag själv inte ha en Corum är för att de modeller som jag gillar ligger på 47 mm och det är lite för häftigt för mig :)
 

Klockan

Omega
Klart du skall ha en Corum! Tycker själv att det är riktigt tuffa. Sedan så kan man ju alltid köpa begagnade Corum för en rimlig peng om det inte är ett tvång att den måste vara ny! Enda anledningen till att jag själv inte ha en Corum är för att de modeller som jag gillar ligger på 47 mm och det är lite för häftigt för mig :)
Jo, den jag tittat på är begagnad och befinner sig i Holland hehe...
 
Topp