• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Corumtråden

886ADB0A-F0AC-4243-9616-B9D8F8276535.png
Yes såg den på honom för ett tag sedan. Passade honom inte speciellt bra.
Tycker den han har klär honom väl. Hur menar du?

En vän bad mig hjälpa till att sälja den här. Det är en splitsekund-kronograf från 2012. Använd lite då och har sedan legat i ett bankfack. Nära nyskick och fullset. Vad tror ni man kan sälja en sådan här udda fågel för idag? Ny listade den 110000 kr.
0745B84A-1835-408E-8AF8-008B35D3E537.jpeg

En vän bad mig hjälpa till att sälja den här. Det är en splitsekund-kronograf från 2012. Använd lite då och har sedan legat i ett bankfack. Nära nyskick och fullset. Vad tror ni man kan sälja en sådan här udda fågel för idag? Ny listade den 110000 kr.
Efter en snabb sökning på chrono skulle jag gissa strax söder om 40’.
behöver den gå iväg snabbt så säkert närmare 30.

Efter en snabb sökning på chrono skulle jag gissa strax söder om 40’.
behöver den gå iväg snabbt så säkert närmare 30.
- Tack för svar, uppskattas!
Ligger i samma region som jag själv gissade. Sedan får man kanske också ta hänsyn till att den inte är servad. Den har ju legat orörd sen 2013 och även om jag efter ett dygn tycker att den fungerar perfekt och håller tiden bra tycker nog många köpare att den bör servas nu och det får man nog hålla med om.
Jag är ålderspensionär och har hållit på med klockor i många år. På ”min tid” var en splitkronograf bland det häftigaste man kunde ha, men idag är det ju mest märket som räknas.
Är faktiskt lite sugen att behålla den själv, kul klocka, även om den är rejält stor och tung 🙂.

- Hur är det med service på Corum idag, gissar att ingen i Sverige servar dem? Oberoende urmakare får nog inte tag i visare (om det skulle behövas, kan ju hända saker när man demonterar dem) eller packningar tex.
Några tips?

Otroligt svårsåld i Sverige, nästan omöjligt. Mitt råd är att sälja den i Italien om du har möjlighet till det. Corum är stora i Italien och Spanien. Till exempel via Chrono24. I sverige så under 30 kkr, vilket är ett orimligt värdetapp på en fin klocka.

Otroligt svårsåld i Sverige, nästan omöjligt. Mitt råd är att sälja den i Italien om du har möjlighet till det. Corum är stora i Italien och Spanien. Till exempel via Chrono24. I sverige så under 30 kkr, vilket är ett orimligt värdetapp på en fin klocka.
- Tack för råden!
Inser att den är sval i Sverige och håller med om att det säkert vore bättre att sälja den internationellt. Men skall prova om det går att sälja den här först, delar dock din uppfattning om prisnivån.

Hej Corum-fans.

Klappade till på denna idag (tack till @tedlapidus för trevlig och snabb affär). Är grymt nöjd, har kikat på just Admirals cup på C24.

image.jpg

Hoppas det blir en keeper för nu kapar jag bandet. 😱😁

image.jpg

Nej, kunde inte klippa. Känns för definitivt… 😅 Ska köpa ngt nytt band och tills dess blir det ett (1mm för brett) Natoarmband som låg och skräpade i gömmorna.

image.jpg

Senast ändrad:
Otydlig bild men den här som mannerström har tycker jag är fräck, va får man ge för en sån beggad tro?

Bilagor

• IMG_3822.jpeg
    IMG_3822.jpeg
    620.7 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp