• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Creation watches VARNING

klockodile

Dundee
2-Faktor
Visst, jag är helt övertygad om att en kille som tex Seiya levererar mycket bättre service och hanterar sina produkter på ett sätt så att han upptäcker uppenbara fel. Därmed kan man säga att ett köp från säker källa alltid är att rekommendera. Men här kommer paradoxen: du får inte mer ut för den klockan om du vill sälja den vidare - med hänvisning till att det finns betydligt billigare varianter på sajter som tex CW.
Kanske borde nyansera den prishetsen lite
genom att hänvisa till den här tråden, bra att du ger lite dimension till näthandeln Johan!
PS. Jag har också handlat från CW, dock utan problem. DS
 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Har handlat från CW utan problem jag med, tråkigt att andra har mindre bra erfarenheter.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Så länge CW pris lockar så kommer CW dessvärre fortsätta att existera. Dock stort tack för ditt engagemang @yonsson och ditt tidsbruk på denna varning!
 
  • Like
Reactions: JLW

Spindel

KS vulkanolog på Island
Varningen bör utökas för Orient också. Problematiken är inte lika omfattande som för Seiko men det är nästan på den nivån att har nån köpt en strulande Mako eller Ray så kommer den från CW. Inte så många problem på KS med Orient från CW men läser man andra forum så ser man ett mönster.
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Köpte min SKX007 från CW och den har fungerat bra! Vette tusan om jag kommer beställa någonting mer därifrån nu... Känns som jag har haft tur :wideyed:
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har själv goda erfarenheter men kan ju vara så att kvalitetsproblemen är något den senaste tiden.

Var några år sedan jag handlade där.
 

Kalle Stropp

Breitling
Har köpt 4 Seikos från CW utan några problem alls inom loppet av tre år. Tråkigt dock att man inte tar hänsyn till sina kunder..
 

JeanL

Friends of KS
har handlat 3 klockor från CW däribland en Skx och leverans och klockorna har fungerat perfekt och jag kan lätt tänka mig att handla därifrån igen.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Kanske skulle lagt till i mitt förra inlägg att min felfria SKX009 är köpt där.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Varningen bör utökas för Orient också. Problematiken är inte lika omfattande som för Seiko men det är nästan på den nivån att har nån köpt en strulande Mako eller Ray så kommer den från CW. Inte så många problem på KS med Orient från CW men läser man andra forum så ser man ett mönster.
Fast jag tror problematiken är mer att folk lackar ur på att de får pröjsa returfrakt och att cw är svåra att ha att göra med. Finns rätt många som gnäller på orient watch usa också pga samma.
Helt enkelt tror jag det finns lika många citroner från andra bara det att de är bättre på kundhantering och det då inte finns anledning att klaga på forum.
Cw lär ju kränga överlägset flest klockor också varför det givetvis är flest trasiga därifrån.
Med det sagt köper jag hellre någon annanstans för att slippa strulet om det mot förmodan är nåt fel.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Nu får man allt lite ångest över alla gånger man har rekommenderat kompisar om att köpa Seiko därifrån...
 

Space123

Breitling
Handlade min SKX007 därifrån och den fungerar klanderfritt. Mycket nöjd med den. Så för min del gick köpet bra. Trist att andra har råkat ut för problem.

Det där med boxen stämmer dock även i mitt fall. Fick med någon generisk dussinbox. Antar att de köper bulkpartier av klockor på något sätt som de själva paketerar om för att hålla nere priset.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Låter inte bra direkt, jag har beställt iaf 10st klockor från cw utan problem men var några år sedan nu. Tråkigt om de är oseriösa vid problem...
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Har köpt typ tre klockor från CW utan strul, att dem skickar no name box står ju klart och tydligt i informationstexten och att man kan byta ut den mot en Seiko box för 44 kr.

Dock så skickar dem tydligen ofta fel Seiko box om jag förstått det rätt vilket är lite tråkigt. Jag förstår dock inte hur CWs klockor kan strula mer än andra handlare (säger inte att det inte stämmer) bara väldigt underligt?

Skulle vara intressant att se statistik på detta då alla lyckade köp hamnar i skymundan.
 

JohnDoe

Rolex
Blev lite nyfiken på detta och googlade lite. Det finns fler i världen som har liknande erfarenheter. Något som är ganska vanligt i andra branscher är att det finns företag som köper upp restpartier av varierande kvalitet. Kan ju vara samma med CW. De lär ju knappast gå igenom varje klocka för att kontrollera den. Om nu seiko tydligt säger att CW inte är en OK återförsäljare så finns det ju säkert orsaker till det. De är ju inte riktigt lika selektiva som Rolex. Seiko säljs ju i varenda turistbutik.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Köper man en ny klocka bör man få den full set. Om inte är det något som tyder på att allt inte är helt OK. Det skall inte finnas ett alternativ att köpa till orginalbox.

Att kalla CW för gråhandlare är nog inte helt rätt, snarare någon form av svarthandlare.

Kommer inte handla där igen.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Så att det finns ett par trådar om fel så innebär det att man inte kan handla där? Sällsynt dålig slutsats. CW säljer flest Seiko och har sannolikt samma felprocent som övriga = flest trådar. Tills du bevisat motsatsen är det lika sant.

Har skickat tillbaka klocka till CW och de bytte ut den utan tjafs. Visst, det kostade mig 200kr porto men eftersom klockan var 1500kr billigare var det liksom ingen större grej.
 
Topp