Finns tyvärr massvis med fejkade Seiko. Är nog lättare att lura någon att köpa en fejkad Seiko eller Orient för typ 500kr om originalet kostar 1000kr än vad det är att lura på någon en Rolex då alla borde förstå att en "Rolex" för 500kr är fejk. Men svårare för nyinvigda när det gäller billigare modeller och märken (nu har ju förvisso Seiko klockor i många olika prisklasser men tror du förstår min poäng)
Kolla här. På Wish liksom. Designen stulen från en sarb tror jag det är. Dock måste man vara riktigt lättlurad om man tror på att den är äkta och är prissänkt från 13 113kr till 356kr haha.
MEN det här var OT. Aldrig hört om fejk från CW. Sidan är som jag skrivit innan: reko! Plus att de har många modeller som andra inte har. Men de säljer mycket=fler som får fel än från en liten butik. Sen skulle jag dock aldrig köpa något riktigt dyrt därifrån om det skulle bli strul med garanti osv.
För de som gnäller på typ SKX osv. Det är som en annan skrev: urverket kan krångla, inte nödvändigtvis fel som CW gjort. Är lite lotteri med 7S26, jag har en från CW och en från svensk butik, båda har dålig gångreserv. Men den från svensk butik har sämst plus att den tappar rätt mycket i tid. Den från CW håller tiden bättre och har lite bättre gångreserv. Som sagt inte fel från CW TROR jag rörande det.