• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Creationwatches

Anton.J

Breitling
Hej, ny här men är väldigt intresserad av klockor. Tänkte bara höra med er om creationwatches, får man med alla papper på klockan? Och är klockorna äkta?
Jag har tänkt att köpa en luminox klocka men blev förundrad över priset eftersom den i en vanlig butik kostar 5600 kr och på creationwatches kostar den 2300.
 
Senast ändrad:

Rojalisten

Panerai
Jag har själv köpt av dom, fungerat felfritt för min del.
Men flera medlemmar har även haft problem med cw, och särskilt Seiko om jag minns rätt. Testa forumets sökfunktion så kommer du hitta flera trådar med samma fråga och desto fler svar :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, ny här men är väldigt intresserad av klockor. Tänkte bara höra med er om creationwatches, får man med alla papper på klockan? Och är klockorna äkta?
Jag har tänkt att köpa en luminox klocka men blev förundrad över priset eftersom den i en vanlig butik kostar 5600 kr och på creationwatches kostar den 2300.
Kom ihåg att Japan inte tillhör EU ;)

Dvs lägg på 25% för moms plus några kronor i tull.

Att den är dyrare i Sverige är inget konstigt men som sagt. Blir ju ca 2800+frakt ändå.
 
Tjena,

Har köpt från dem en gång och det gick smidigt. Fick box och alla papper med och klockan var äkta. Testa att maila dem om du är osäker på något, de är snabba på att svara. Priset är lågt men du kommer dock sannolikt behöva betala tullavgift på klockan. Minns inte exakt vad det hamnade på för min del men det var runt 20%. Så tyvärr kommer nog 2300 vara lite för bra för att vara sant ;) Hoppas det hjälpte lite i alla fall!
 

mackman

Cartier
Köpt flera klockor från dom, jag kan inte säga något negativt.

Men får man en defekt klocka har jag hört att det kan bli en del hallåande innan man eventuellt får returnera. Återigen, inte min upplevelse.
 

Wheelie

Cartier
Även jag köpt av CW, no problems i mitt fall.

Förr i tiden (inte så länge sedan) kunde de skriva ner värdet på klockan så att momsen blev mindre, men de tiderna är förbi (och det är ju bra). En annan sak är att de förskönar sina kundbetyg och tar bort de som inte är rosaskimrande jättenöjda, det är mindre bra !

Kollade nu igen bara på skoj......Inte en dålig recension någonstans.
Bara en massa...
"Unbelievable fast shipping, truely amazed how smooth it all was"
"I am very happy with my purchase. Super fast delivery and good package! Would recommend anyone to do business with you."
"Buying from you was a first class pleasure"
"I have now recommended creationwatches to ALL my friends."
"I am impressed with the watch and the service. Both exceeded my expectations"

Så att köpa en klocka av dem ger dig en upplevelse av samma dignitet som att ha sex med Angelina Julie....typ !
 
Senast ändrad:

F32

Panerai
2-Faktor
Jag fick hem en klocka därifrån förra veckan. Gick fort men momsen 25% tillkom plus en hanteringsavgift från DHL. Är värdet mer än 1500kr så tillkommer tullavgift. Mitt garantikort var stämplat men ej signerat och serienumret var inte noterat.
 

Wheelie

Cartier
Jag bara gjorde en random sökning på "Luminox" och "rea" så jag tar inget ansvar för länken då jag inte har en aning om "addnature" eller klockson.se är seriösa sidor (men det kanske någon annan vet). Men där går det att få dem till bättre pris än 5000 spänn.

https://www.addnature.com/luminox.html?gclid=EAIaIQobChMIlujI5YiW1QIVw6MYCh12VgoKEAAYASAAEgKU8vD_BwE&&sorting=product_price_reduced_desc&_cid=21_1_2_g_b0203ep_sale0001ep_175572468615_luminox rea&ef_id=WW@xagAAAPJ6VuuL:20170719192218:s

https://www.klockson.se/category/luminox
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag bara gjorde en random sökning på "Luminox" och "rea" så jag tar inget ansvar för länken då jag inte har en aning om "addnature" eller klockson.se är seriösa sidor (men det kanske någon annan vet). Men där går det att få dem till bättre pris än 5000 spänn.

https://www.addnature.com/luminox.html?gclid=EAIaIQobChMIlujI5YiW1QIVw6MYCh12VgoKEAAYASAAEgKU8vD_BwE&&sorting=product_price_reduced_desc&_cid=21_1_2_g_b0203ep_sale0001ep_175572468615_luminox rea&ef_id=WW@xagAAAPJ6VuuL:20170719192218:s

https://www.klockson.se/category/luminox
Addnature är en seriös sida iaf. Ruskigt stora inom friluft och klättring. Äger också bikester om jag inte missminner mig. Köper typ all min klättringsutristning därifrån och aldrig haft några problem, så det bör funka lika bra att köpa en klocka.
 

Rojalisten

Panerai
Jag undkom momsen genom att en klocka skickades/ smugglades i en kinesisk plast polisbil. Detta var dock helt ofrivilligt från min sida, men cw tyckte tydligen att det var en "gift" :hilarious:
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Även jag har goda erfarenheter av dem. Klickade hem en Seiko för ett antal år sedan och även där hade de skrivit ner värdet, ofrivilligt och ovetandes. Har även för mig att paket var deklarerat att innehålla "Camping tools"...
 
Senast ändrad:

Wheelie

Cartier
Jag undkom momsen genom att en klocka skickades/ smugglades i en kinesisk plast polisbil. Detta var dock helt ofrivilligt från min sida, men cw tyckte tydligen att det var en "gift" :hilarious:

Kul historia, men det var för några år sedan va ?

Nu läser man ju på olika sidor att de slutat med fusket med "gift" och nedsatt värde. Kvar finns bara fusket på deras alldeles "OERHÖRT nöjda kunder" i deras egen väldigt läsvärda (om man vill skratta lite) men totalt intetsägande egen lilla kundnöjdhetsbarometer.
 

Rojalisten

Panerai
Kul historia, men det var för några år sedan va ?

Nu läser man ju på olika sidor att de slutat med fusket med "gift" och nedsatt värde. Kvar finns bara fusket på deras alldeles "OERHÖRT nöjda kunder" i deras egen väldigt läsvärda (om man vill skratta lite) men totalt intetsägande egen lilla kundnöjdhetsbarometer.
Yes det stämmer!
 

Weiss

Omega
Hmmja, det brukar ju sällan vara utan hakar när priset är så mkt lägre... Det är väl som med det mesta, man behöver fundera vad det är man betalar för.
 

Mvnordlander

Cartier
Jag har köpt flertalet klockor där utan problem. Men jag rekommenderade en vän att köpa sin Seiko där. Han hade inte lika tur. Han fick betala 400kr tull (vilket jag sluppit) och fick sedan en klocka som var helt död. Han var tvungen att kämpa rejält för att få den tillbakaskickad eftersom de egentligen inte tar tillbaks klockor. De brukar istället rekommendera att skicka till en urmakare i Norge. Enligt min erfarenhet är det 75% chans att man sparar en rejäl peng, 25% risk att det går riktigt illa.
 

almeyero

Panerai
Handlade där för drygt en månad sen. Alla papper, cert och lådor följde med.
Åkte dock på tull men det hade jag räknat med.
 

Clerkenwell

Omega
2-Faktor
Min klocka från CW hade dålig gångreserv och jag blev hänvisad till Seikos servicecenter för skandinavien. Där vägrar man dock ta emot klockan som ett garantiärende då den är såld av en icke-auktoriserad försäljare av Seiko. Enligt CWs hemsida så har man garanti med CW om garanti inte gäller hos tillverkaren. Försökte förklara detta för kundservice i en lång mejlkonversation men jag fick i princip samma svar varje gång: Fyll i garantkortet själv och skicka in det till Seikos servicecenter.

Riktigt usel kundservice och det var som att mejla med robotar som inte tog ansvar för något. Jag bifogade skärmdumpar på mejl från Seiko servicecenter där dom bekräftar att jag kommer få betala för service om jag skickar den till dom. Jag orkade till slut inte tjafsa mer över en 3000 kronors Seiko så nu sitter jag här med en klocka med 8 timmars gångreserv.

Uselt och aldrig mer CW för min del.
 

Beastmode

Omega
Även jag köpt av CW, no problems i mitt fall.

Förr i tiden (inte så länge sedan) kunde de skriva ner värdet på klockan så att momsen blev mindre, men de tiderna är förbi (och det är ju bra). En annan sak är att de förskönar sina kundbetyg och tar bort de som inte är rosaskimrande jättenöjda, det är mindre bra !

Kollade nu igen bara på skoj......Inte en dålig recension någonstans.
Bara en massa...
"Unbelievable fast shipping, truely amazed how smooth it all was"
"I am very happy with my purchase. Super fast delivery and good package! Would recommend anyone to do business with you."
"Buying from you was a first class pleasure"
"I have now recommended creationwatches to ALL my friends."
"I am impressed with the watch and the service. Both exceeded my expectations"

Så att köpa en klocka av dem ger dig en upplevelse av samma dignitet som att ha sex med Angelina Julie....typ !
Hahaha...:hilarious:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Min klocka från CW hade dålig gångreserv och jag blev hänvisad till Seikos servicecenter för skandinavien. Där vägrar man dock ta emot klockan som ett garantiärende då den är såld av en icke-auktoriserad försäljare av Seiko. Enligt CWs hemsida så har man garanti med CW om garanti inte gäller hos tillverkaren. Försökte förklara detta för kundservice i en lång mejlkonversation men jag fick i princip samma svar varje gång: Fyll i garantkortet själv och skicka in det till Seikos servicecenter.

Riktigt usel kundservice och det var som att mejla med robotar som inte tog ansvar för något. Jag bifogade skärmdumpar på mejl från Seiko servicecenter där dom bekräftar att jag kommer få betala för service om jag skickar den till dom. Jag orkade till slut inte tjafsa mer över en 3000 kronors Seiko så nu sitter jag här med en klocka med 8 timmars gångreserv.

Uselt och aldrig mer CW för min del.
Jag har skickat tillbaka klocka till cw. Tog 2-3 månader men sedan kom en ny med posten.
 

Anton.J

Breitling
Men upplever ni att folk ofta har problem eller så. Det är en luminox recon point man jag har tänkt att beställa. Den är ju Quartz så den borde inte levereras död om inget annat är fem.
 

Beastmode

Omega
Men upplever ni att folk ofta har problem eller så. Det är en luminox recon point man jag har tänkt att beställa. Den är ju Quartz så den borde inte levereras död om inget annat är fem.
Jag tror du kan vara lugn. I de fall jag hört har majoriteten handlat om mekaniska seikos. Överlag har schweiziska tillverkare hårdare kontroll på sina ur jämfört med vad seiko har gällande deras billigare sortiment.
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Har handlat där utan problem. Har åkt på tullen 100% av gångerna. Har köpt en. Fick tulla. 100%. Men klockan var topp! Välpacketerad och komplett med tillbehör. Har inte behövt bråka om garanti då den funkat fint (Seiko SKX007).
 
Topp