Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Superfin!Första Credorn för min del
![]()
Sjukt fina, förhandlar om en sådan just nu men behöver service. Fått en optimistisk prisangivelse 10k för Japan T&R service.. sjukt dyrt. Finns det ingen Heuer verkstad i SE som kan dessa?Credor Phoenix GCBP997
Lika trevlig varje gång den åker på
![]()
8J82?![]()
GCAX977 från sportiga Pacific-serien dök upp från hemlandet i veckan.
Jo, 8J82 stämmer. Ska hålla sig inom 10 spy. Får se hur den mäter sig mot de andra finquartzarna i lådan.8J82?
Min 8J81 har gått 0,5 sek plus sedan vintertid inleddes. Kvalitetsur.
Mera bilder tackLängtat efter att få posta lagligt i den här tråden!
![]()
Så snygg i den konfigurationen; tavlan och de blåa visarnaDåså, lite dagsljus!
Såååå nöjd! Har haft en sån här högt upp på önskelistan rätt länge. I min mening en intressantare klocka än motsvarande GS i lägre prissegment. Dessutom årets hypestorlek: 35mm!
![]()
Ska gå +/-10 spy, men kan hålla koll!Så snygg i den konfigurationen; tavlan och de blåa visarna
Vill höra rapportering om gången!
Fy, vilken skönhet!
Det borde vara ref GCBR997, Credor Phoenix. Kunde nog ses som en lyxigare variant av Seiko Alpinist. Riktigt trevlig!Ramlade över den här ifjol, jag föll direkt för den men jag har inte lyckats hitta så mycket info om den, någon som vet mer? Mina fotoskills är inte så vassa så baksidan kanske inte blev så skarp men där står det bland annat: "080156" och "8L75-0A10" så följer Credor Seikos recept är den väl i så fall från augusti år 2000.
![]()
![]()
Ramlade över den här ifjol, jag föll direkt för den men jag har inte lyckats hitta så mycket info om den, någon som vet mer? Mina fotoskills är inte så vassa så baksidan kanske inte blev så skarp men där står det bland annat: "080156" och "8L75-0A10" så följer Credor Seikos recept är den väl i så fall från augusti år 2000.
![]()
![]()
Ser ut att ha carbontavlan dvs en limiterad version. 50 stycken gjorda tror jagDet borde vara ref GCBR997, Credor Phoenix. Kunde nog ses som en lyxigare variant av Seiko Alpinist. Riktigt trevlig!
Enligt det lilla jag vet från förra ägaren så ska det vara det men det finns så lite info om denna att man vet inte vad man ska tro. Såg en Grand Seiko SBGF 021 från samma tid, tidigt -00-tal ungefär, och den urtavlan påminde om denna. Kan det ha hetat Tatami. Osäker på om det är samma teknik men det såg snarlikt ut vid en snabb titt.Ser ut att ha carbontavlan dvs en limiterad version. 50 stycken gjorda tror jag
Elefanten i rummet: Ta bättre bilder! Man behöver inte vara proffsfotograf för att ta någorlunda skarpa bilder. Credor Phoenix är fina och det är säkert din ocksåRamlade över den här ifjol, jag föll direkt för den men jag har inte lyckats hitta så mycket info om den, någon som vet mer? Mina fotoskills är inte så vassa så baksidan kanske inte blev så skarp men där står det bland annat: "080156" och "8L75-0A10" så följer Credor Seikos recept är den väl i så fall från augusti år 2000.
![]()
![]()
Sorry... Ska hämta den och göra ett nytt försök...Elefanten i rummet: Ta bättre bilder! Man behöver inte vara proffsfotograf för att ta någorlunda skarpa bilder. Credor Phoenix är fina och det är säkert din också![]()
Håller med, av de olika modeller jag sett är det kanske nittio procent man hänger upp sig på, det ena eller det andra. De har en relativt ny, tror den heter Kuon, med Spring Drive som är elegant och Phoenix som tillverkades i ca tre år vid millennieskiftet som jag postade bilder av ovan, den är också stilig, som att Seiko Baby Alpinist och Rolex Explorer skulle fått barn med kronan som en extra twist, var mitt intryck av den. Kronografen som också tillverkades i Phoenix-familjen är också stilig. Kanske är de bland de Credor som ligger lite närmare Grand Seiko i designspråket och därför också ngt mindre tidstypiska och som känns som att de åldras med störst värdighet.Tycker dress Credor lätt blir för tidstypiska och väldigt Japansk i designen.
Finns en del undantag som tex Eichi.
Man vill ha en tidlös design.
Det är dock lättare att svälja sportmodellernas designspråk IMHO.
Grattis! Var rätt sugen på den själv, men uppenbarligen för långsam.Kommit och gått en del Credor genom åren. Denna är hos mig nu.![]()
Tack! Ett riktigt kap IMO.Grattis! Var rätt sugen på den själv, men uppenbarligen för långsam.