• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dömmer du en person efter klockan?

meuller

Basic
Som rubriken lyder, vad kan ni säga om en person som bär en viss klocka? Har ni förutfattade meningar om vissa klockor/klockbärare.

Kommer själv inte jätteofta i kontakt med några anmärkningsvärda klockor då jag är student. Vad jag kan märka är att på min utbildning finns det inga med något som helst intresse för klockor (och vanligtvis inte kläder heller), föreläsarna inkluderade.

Folk med kopior är själlösa.
Bifogar video angående vad Archie tycker om Tag Håjjer-folk.
Ord och inga visor:) Kan tänka mig att det kan ligga något personligt med en Tag Heuer-ägare underliggande förutom att han Verkligen ogillar TH?
Kopior av klockor brukar reflektera dess ägare, angelägna om att kopiera något de inte är..

Sent from my iPad using Tapatalk

Som rubriken lyder, vad kan ni säga om en person som bär en viss klocka? Har ni förutfattade meningar om vissa klockor/klockbärare.

Kommer själv inte jätteofta i kontakt med några anmärkningsvärda klockor då jag är student. Vad jag kan märka är att på min utbildning finns det inga med något som helst intresse för klockor (och vanligtvis inte kläder heller), föreläsarna inkluderade.
Självklart lider jag av förutfattade meningar...

... Men en klocka är bara en liten del av en persons yttre, så det krävs mer än så för att jag ska börja tillämpa mina förutfattade meningar, avsiktligt eller oavsiktligt.

A

Yes, no shame in the game.

Däremot lägger jag inte tid på att försöka luska ut om klockan är fake, förutsatt att bäraren inte ser ut som en uteliggare..

Som klockkär idag ska jag bekänna Att mitt intresse startade när jag fick en fake Daytona som 17 åring av en vän, där och då sa jag, en sådan ska jag ha när jag blir stor! Idag avskyr jag kopior men då jag själv varit där har jag viss förståelse, dock skiljer jag på en pojkspoling som ingen dag i veckan låtsas ha en riktig rolex och en fullvuxen man med kopia, rätt - fel. Vet ej.

Men ja, ärligt talat så är det klart man kan ha fördomar, tyvärr.

glömde tillägga att jag pluggar åt det naturvetenskapliga hållet.
Ja just ja, det har jag också gjort. Plus det ekonomiska hållet. Men jag måste erkänna att jag inte riktigt kan avgöra hur det påverkade mina förutfattade meningar. Det jag kan säga är dock att jag bar en Omega Seamaster under studieåren. Long gone, för övrigt.

Apropå ämnet, förutfattade meningar och klockor, så kan jag avslöja att jag ibland roar mig med att föreställa mig vilken klocka som skulle passa på vilken person. Särskilt under tråkiga möten.

Nu i veckan träffade jag för övrigt en fräsch Datejust med diamantglasring, en vanligare Datejust 116234, en Omega Constellation och en härligt fin JlC Master Control rdm.

Förutfattade meningar om dessa personer? Förmodligen. Härliga personer allihopa.

A

Absolut ,det behöver inte kosta mycket pengar , bara det är nått med god smak ....det som i mitt tycke är mest svårbedömt är Rolex....

Nej, att bara bedöma någon utifrån vilken klocka de har verkar märkligt. En sådan bedömning skulle bara bygga på fördomar och jag har däremot min bedömning klar av sådana som gör det.

Tillbaka
Topp