• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Casio DBC-611G
20200124131107_AE185108.jpg
 

3rdstone

Omega
Kunde inte motstå frestelsen att skaffa den för några år sen hypade (nåja, av Hodinkee iaf :) ) SNKL23, då den trots höjning fortfarande håller ett rimligt pris på vissa ställen on teh interwebs.

Det roliga är att trots att jag lärt mig att länken till denna är hopplös såväl i kvalitet som också när man ska korta den (vilket jag automatiskt alltid måste göra pga tandpetar-armleder), så gjorde jag ändock ett försök då det beställda armbandet kommer först om ett par dar.

Men alltså: Vilket jävla rappel-pussel att få ihop.. Till slut tappade jag tålamodet, och slängde på den enda 18 mm ersättning jag hade ledig, ett zuluband. Passar knappast så jättebra ihop med denna, men man måste ju för bövelen få bära nyförvärvet direkt !!

Och japp, pga kass mobilkamera kommer inte urtavlans små subtila finesser till sin rätt här. Hursomhelst, bortsett från att den förväntade kassa länken faktiskt gav mig än mer huvudvärk, så infriade SNKL23 tämligen exakt vad jag förväntade mig. Boettformen med dess schyssta finish är väl vad som en gång i tiden skröt upp dennna modell. Köper man (som jag, lol) ännu en någorlunda modern Seiko 5 får man givetvis också ännu ett 7s26-verk på köpet. På gott och ont.

20200126_223429[2].jpg
 
Senast ändrad:
Topp