• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Eftersom det inte var jag som kommenterade med "nja" så har mina svar bara varit gissningar på de frågor som kom. Du får tagga den som gav svaret ;) Om jag ska fortsätta gissa så är det för att du skrev "Japan". Hade det inte stått något, eller "Asiat" som i trådens rubrik hade säkert kommentar uteblivit. Gissar jag :)
Så klockor får inte kallas efter deras ursprungsländer om de inte är puros?

För att du fortsatte att gissa. Undrar fortfarande vad du menade att den var "för hårt polerad"?
Vad hade gubben för problem med min Citizen egentligen? ;)
Eftersom du skrev "Denna Citizen är en riktigt trevlig Japan" och fick ett "nja" till svar, så borde det vara antingen riktigt eller trevlig eller Japan som åsyftades. Jag började med de första då den såg ut att vara riktigt blank med mjuka kanter men gavs sedan en ledtråd om att det var det sistnämnda ;)

Varför kan man inte bara skriva det då?:eek: Varför tala i gåtor? Fattar inte grejjen. Är den inte värd vatten för vissa? Jag gillar den trots att den inte skiftar dag :dead:

Ursäkta att jag missuppfattade dig, trodde du visste att det var en "Mumbai"
Varje gång du postade bilder på klockan nämnde du Japan eller Citizen och efter det smajlisar så trodde det var ett utslag av ungdomlig humor.

I det stora hela, undantag finns alltid, kan man säga att om det står Made in Japan eller Japan made på gamla Seikos och Citizens så är det inte det.

För ett tag sen var det uppe en Citizen i tråden Fulursvarningar i Vintagedelen.

Eftersom du skrev "Denna Citizen är en riktigt trevlig Japan" och fick ett "nja" till svar, så borde det vara antingen riktigt eller trevlig eller Japan som åsyftades. Jag började med de första då den såg ut att vara riktigt blank med mjuka kanter men gavs sedan en ledtråd om att det var det sistnämnda ;)

Tack för att du är ställföreträdande kuma-kun :)

Promaster Windsurfing
IMG_20200426_074047_970.jpg

Tillbaka
Topp