Blev en fiskmås idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det den med äkta månfas eller den som bara har dag/natt visning?Blev en fiskmås idag.
Äkta månfas, mekanisk kronograf. Venus 175 klon.Är det den med äkta månfas eller den som bara har dag/natt visning?
Är väl inte en klon om man köpt alla maskiner och rättigheter för tillverkningen av Venus 175 (visserligen är det där urverket vidareutvecklat).Äkta månfas, mekanisk kronograf. Venus 175 klon.
Alright, så är det väl då! Månfasen är iallfall en 29 1/2 dagars, äkta, månfas.Är väl inte en klon om man köpt alla maskiner och rättigheter för tillverkningen av Venus 175 (visserligen är det där urverket vidareutvecklat).
Mycket bra!Vintage japan o BCF band idag
Absolut! Kommer härMycket bra!
Har du en bild på boettlocket också?
(har en likadan och är lite nyfiken)
Tackar. Ser exakt ut som min. Serienumret börjar tom lika (41...). Från 1974 alltså.Absolut! Kommer här
Aha, där ser man. 4 11 är väl dessutom november 74 om jag förstått den japanska serienummersidentifieringenTackar. Ser exakt ut som min. Serienumret börjar tom lika (41...). Från 1974 alltså.
Läste nånstans att just den här modellen är lite mer eftertraktad än de andra. Rött datum och "6000" på boettlocket.
Ser ut som att du har glas på den där, min har plexi.
SBCA001...
Den matta tavlan är sjukt snygg!Min första mekaniska klocka, haft den i ett år snart.... kommer aldrig göra mig av med denna!
Ja den är grym, speciellt när man väger in priset! Gav 1200kr från Skywatches, förstår inte hur man kan få så mycket klocka för den pengen?Den matta tavlan är sjukt snygg!