• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Seiko SSB425P1

Gjorde det helt dödsdömda misstaget att gå in i en lokal urbutik för att "bara kolla lite". Lite senare kom jag ut med den här skönheten som jag inte kunde motstå. Inte så många tusenlappar och jag har velat ha en panda-klocka länge. Jag gillar den!

Bytte armband så fort jag kom hem. Hade ett liggande som jag visste redan innan jag lämnade butiken skulle bli perfekt.

Helt onödigt köp, men nöjd.

IMG_3780.jpeg

Senast ändrad:
För några år sen gick jag förbi en klockhandlare som just fick in ett gäng klockor från en farbror.
När den äldre herren gick så såg jag att bland klockorna fanns en Citizen Chronometer med facetterat glas i utsökt skick.
Den måste jag ha, och frågade hur mycket han ville ha men han sa vill du ha den får du köpa alla.
Han kräkte ur sig ett pris som jag prutade ner en aning och gick dårifrån med 7 eller 8 klockor som jag egentligen inte ville ha.
Som tur var var alla i bra skick så om jag skulle sälja av dom en och en hade jag nog inte gjort någon förlust.
Dagens klocka var en av klockorna som fanns med i gruppköpet och den har bara legat i lådan sen dess.
Men några dagar sen tog jag fram den och blev lite kär!
Tantklocka javisst, men gillar den skarpt och blir glad av den.
Stentavlan är fantastisk och det går inte att fånga på bild hur den skiftar och blänker.

IMG_5212.jpeg

Tillbaka
Topp