• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IGEN!!

Vilket klockmärke älskar du mest? (inte vad du tror andra älskar mest!)

  • Seiko

    Röster: 4 5.3%
  • Omega

    Röster: 12 15.8%
  • Rolex

    Röster: 24 31.6%
  • Tudor

    Röster: 4 5.3%
  • Breitling

    Röster: 3 3.9%
  • JLC

    Röster: 5 6.6%
  • PP

    Röster: 4 5.3%
  • AP

    Röster: 1 1.3%
  • Hublot

    Röster: 0 0.0%
  • Panerai

    Röster: 6 7.9%
  • Casio

    Röster: 0 0.0%
  • T-H

    Röster: 1 1.3%
  • Glycine

    Röster: 2 2.6%
  • Glashutte

    Röster: 0 0.0%
  • Zenith

    Röster: 2 2.6%
  • S&S

    Röster: 0 0.0%
  • IWC

    Röster: 2 2.6%
  • Annat

    Röster: 6 7.9%

  • Totala väljare
    76
  • Enkät stängd .

calzone

Vacheron
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

pulpen skrev:
Seikoman87 skrev:

Har du inte valt fel nick då ? ;)


^^ Jag är 25 år ganska dålig ekonomi, Så det enda rätta har varit typ Seiko men givetvis så har man alltid drömt om en Rolex och dagen då man har råd att köpa en :D. Skulle kännas väldigt fel om jag valde ett nick som Rolex87 när jag inte ens äger en haha :p
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Hann inte med att rösta, ,men skulle ha tänkt ungefär så här.....

AP : Enormt fina verk och åtminstone ROO har den design och kvalitet man eftersöker.. Dock en hel del tråkiga
dressur ( med utsökta verk ) och för höga priser ...
samma gäller Patek(och Nautilus som favorit ) med den skillnad att de är ännu dyrare men båda dessa märken har bra andrahandsvärde så
är väl ändå prisvärda på lång sikt


Jaeger: Har de gjort Reverso och evighetsuret Atmos + div andra favoriter + inhouseverk av hög klass ligger de högt upp på favoritlistan ,men uppfattar dem som inte så stryktåliga, dvs inget man meckar V8-motor eller
dyker djupt med ( undantag finns)...och dessutom har de emellanåt en del modeller som inte har fullt så tilltalande design, och ofta några mm för små boetter men på senare tid har de kommit med många enormt läckra modeller igen .. nästan i topp

IWC : Inhouseverk av absolut högsta klass, mycket bra kvalitet på grejjerna och designen då och då i topp ( men också en del tråkiga standard-klockor med fina verk )
Har haft några Ingeneur (både den gamla 60talarn och en SL ), en hel del vanliga 60tals automater samt nyligen en Portugise med Powermeter...
Portuguisen hade i princip allt .. Ångrar att jag sålde den .

Rolex: Ja .. De har oftast verk av bra kvalitet, inte så utsökta som IWC:s finaste ,men mer än tillräckligt fina .
Oftast mycket bra design och beg-värde samt en slitstyrka som troligtvis ingen av övriga märken har...

Alltså IWC eller Rolex.... Det varierar från dag till dag,men idag får det bli Rolex (och hade Rolex haft bättre länkar historiskt sett hade de nog varit ännu mer överlägsna )
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Vilket klockmärke älskar du mest? Regressionsanalys!

Varför inte göra en regressionsanalys på utfallet. Här kommer en garanterat seriös kvasianalys av forummedlemmarnas nuvarande röstning:

48 % Konforma *)
13 % LyxHipsters
8% Fetischister
5% Pragmatiker
4% Dörrvakter
1,5%-5% Otrogna

*) mentala svennebananer

:D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

David skrev:
theargonaut skrev:
Det vore lite intressant att veta om samtliga som röstat på Rolex, äger en eller har ägt en tidigare, eller om det är några av dem som suktar efter att få äga en, men aldrig haft någon tidigare.

Har ett knippe Rolex, som även är märket jag äger flest av, men röstade ändå på något annat.
Good for you...

Närå, men vad röstade du då på? Själv är jag ju egonaut, så jag röstade självklart på det jag äger själv :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

jabla

Sarlacc
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

theargonaut skrev:
Det vore lite intressant att veta om samtliga som röstat på Rolex, äger en eller har ägt en tidigare, eller om det är några av dem som suktar efter att få äga en, men aldrig haft någon tidigare Då har ju Rolex verkligen lyckats med sin marknadsföring.
Har både Omegor & Rolexar och röstade på Rolex ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Vilket klockmärke älskar du mest? Regressionsanalys!

Kettil skrev:
Varför inte göra en regressionsanalys på utfallet. Här kommer en garanterat seriös kvasianalys av forummedlemmarnas nuvarande röstning:

48 % Konforma *)
13 % LyxHipsters
8% Fetischister
5% Pragmatiker
4% Dörrvakter
1,5%-5% Otrogna

*) mentala svennebananer

:D
Hahaha... Stämmer nog ganska bra, och jag personligen tillhör förmodligen de 48%.

Vet i och för sig inte vad hälften av de beteckningarna du använder betyder ;)
 

jabla

Sarlacc
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

theargonaut skrev:
Kettil skrev:
Varför inte göra en regressionsanalys på utfallet. Här kommer en garanterat seriös kvasianalys av forummedlemmarnas nuvarande röstning:

48 % Konforma *)
13 % LyxHipsters
8% Fetischister
5% Pragmatiker
4% Dörrvakter
1,5%-5% Otrogna

*) mentala svennebananer

:D
Hahaha... Stämmer nog ganska bra, och jag personligen tillhör förmodligen de 48%.

Vet i och för sig inte vad hälften av de beteckningarna du använder betyder ;)

Samma med mig, vad betyder "Dörrvakter" ;)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Rolex är nummer 1 för mig med bra kvalitet, pris, andrahandsvärde och servicekostnader.
Men visst är patek, audemars piguet, vacheron constantin mfl grymma, men då drar priset i väg.
 
Topp