• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

B2F698ED-4423-4D48-A1A7-D6840718DCDB.jpeg

Fynd och fynd...
Fulmetall och batteri - men jag tyckte att utseendet var rättså fördelaktigt.
Att mitt första och enda bud stod sig hela vägen i mål var lite otippat.

43B32693-ED6C-4828-860B-4030D9B96ED9.jpeg

Ibland är ambivalensen stor...å ena sidan 37mm 40-tal, stål, och en producent jag gillar, å andra sidan en bra bit från mint...fick iaf ner priset en bit...nyfiken nu på hur post från Ukraina funkar. Förslag på band?
Hade inte gissat på att den var så stor eller att den var i stål. Spännande!

• Like
Reactions: MOL
Senast ändrad:
Förväntade mig att denna skulle dröja till efter jul!
Citizen Alarm Date från 1969! Fin tavla, men repigt plexi som ska få en puts. Den tycks ticka på fint och alarmet funkar, men tidställarkronan är inte riktigt med på noterna och gängar ur när man ska ställa tiden framåt.
Nån som har en lösning på det? @rogart-63, kanske?
35FE3A32-E345-4457-BE52-DBE3F38A8422.jpeg

Ping @grodslukarenx Twinsies!
Kul med Citizen-utökning! Är den där också groteskt stor? 38/40 mm? Jag gillar min lite äldre 35 milimetrare :)

Förväntade mig att denna skulle dröja till efter jul!
Citizen Alarm Date från 1969! Fin tavla, men repigt plexi som ska få en puts. Den tycks ticka på fint och alarmet funkar, men tidställarkronan är inte riktigt med på noterna och gängar ur när man ska ställa tiden framåt.
Nån som har en lösning på det? @rogart-63, kanske?
35FE3A32-E345-4457-BE52-DBE3F38A8422.jpeg

Ping @grodslukarenx Twinsies!
En liten flaska gänglåsning, medelstyrka utifall man vill få bort den igen utan ta sönder den.
loctite_243_50ml_grande.jpg

Tillbaka
Topp