• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Så det blev ingen Speedy, Tri-Compax eller annat super cool men kronan på verket fick bli en ultrasnygg Olma Caravelle 200 Supercompressor :) Jag blev kär direkt!!!

Hoppas att ni fick lite spännanze läsning denna mörka tisdag :) Tack!!!!

Bilagor

• 20171208_105937.jpg
    20171208_105937.jpg
    172.3 KB · Visningar: 193
  • IMG_20171208_145407_339.jpg
    IMG_20171208_145407_339.jpg
    206.3 KB · Visningar: 193
Så det blev ingen Speedy, Tri-Compax eller annat super cool men kronan på verket fick bli en ultrasnygg Olma Caravelle 200 Supercompressor :) Jag blev kär direkt!!!

Mycket fin! Grattis! Helstål också?
Edit. Tack för spännande paketöppning! :)

SVINFIN! Grattis :D Vad mäter den?
Tack alla!! Ja, hade inte den legat i lådan så hade jag varit ganska besviken trots allt. Skulle aldrig gissa på att jag skulle bli så glad över en Olma men ni ser ju själva skicket och patinan på den :cigar:.
Den mäter ca 37 men bär sig mycket större pga de stora kronorna. Den tickar och ringen snurrar men ska in på service efter jul.

Mumma!
Vet inte riktigt värde om den inte är för dyr är jag spekulant :)
Vilka galet härliga lådor btw!! Kanske spekulant på Tissoten om den är nice ;)

Mumma!
Vet inte riktigt värde om den inte är för dyr är jag spekulant :)
Vilka galet härliga lådor btw!! Kanske spekulant på Tissoten om den är nice ;)

Tack men Olman är keeper ett tag iaf :) Har länge velat ha en snygg broad arrow i orginalskick. Tissoten kan vi säkert göra något åt ;) Ska "snygga" till och testa den först.

Så för att avsluta detta lite spännande serie här kommer en bild med det bästa ur lådan :) En Longines och en Seamaster lyckades poppa upp från ingenstans och en cool Whyler Life Guard som dock saknar det fina lollipop sekundvisaren.

En liten cool Zenith från 1939 lyckades simma upp till ytan.
Skönt jazziga index på stål-DS:en! Stort grattis till Olman också!

Mycket fin och oväntat bra pris! Gillar speciellt tavlan med guillochemönstret!

Edit. Något ljusbrunt skulle jag använda. Gris brukar ju fungera :)
Haha kul men uppfattning om pris, @Sjobedan uttryckte precis att den blev oväntat dyr. Den kanske landade på marknadspris trots allt ;)
Ja ljust borde vara bra, tack för tips! Ser mkt fram mot att se tavlan irl, lite svårbedömd på bilden kan jag tycka. Känns lite jobbigt att skicka den på service innan den kommer till mig, men lixom ingen idé att skicka hem den först...

Eller det i kombination ;)
Påminner mig hur mitt köpbeteende var för ett år sen när jag låg med 4 brutna revben i soffan och knaprade "lycko" piller, med datorn i knät. Det var "ah f-n det ser kul ut", Kick på köp!
Aj aj aj arma ekonomi.... :blackeye:
Haha lina upp på lådan och sen börja öppna ;)

Usch, man ska hålla sig ifrån allt som kan skada en. Du gjorde inga bra köp under den perioden då?

Haha lina upp på lådan och sen börja öppna ;)

Usch, man ska hålla sig ifrån allt som kan skada en. Du gjorde inga bra köp under den perioden då?
Jodå en del fynd gjorde jag allt. En speedy bland annat o lite annat. Speedyn var den där som det skrevs en del om då. Killen hittade den i en plastpåse på en loppis för 100 spänn. Han fick lite mer från mig, ganska så mycket mer :p

Jodå en del fynd gjorde jag allt. En speedy bland annat o lite annat. Speedyn var den där som det skrevs en del om då. Killen hittade den i en plastpåse på en loppis för 100 spänn. Han fick lite mer från mig, ganska så mycket mer :p
Säkert en bra affär så här 1 år senare? ;) Misstänker att du säkert redan då var ansvarig för att jag fick betala dyrt på vissa auktioner :drowning::arghh:

Tillbaka
Topp