Wow vilken grej! Det tror jag ocksåVerkligen, tror detta slår @eNielsen omega fynd i alla fall.
PS, finns det någon som fyndat något ”bättre”? Kanske en Bugatti i ett dödsbo’s garage hehe.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow vilken grej! Det tror jag ocksåVerkligen, tror detta slår @eNielsen omega fynd i alla fall.
PS, finns det någon som fyndat något ”bättre”? Kanske en Bugatti i ett dödsbo’s garage hehe.
Verkligen, tror detta slår @eNielsen omega fynd i alla fall.
Njae. Jag tror det är något fishy med det här fyndetWow vilken grej! Det tror jag ocksåDet visar att fynden fortfarande finns därute. Dags att jaga vidare
![]()
Oj? Du får gärna utveckla? En mytoman dvs?Njae. Jag tror det är något fishy med det här fyndet
Som så många andra fynd av samma användare… Som dessutom gått tillbaka på många av sina tidigare inlägg och raderat diverse bilder osv. Det osar kisse tycker jag
Inte så mycket att utveckla. Jag är bara skeptisk till sanningshalten. Kolla själv historiken på postaren och alla inlägg som redigerades 9:e feb eller vad det var?! Varför gör man sånt?? Och det var väl flertalet liknande fynd som postats tidigare som nu raderats?! Även lite suspekt kan jag tycka att användaren från början verkade vara en norrman som skrev på norska men nu svenska?! Visst Google translate funkar ju. Men lite mycket tillfälligheter för att jag ska vara övertygad om sanningshalten i det senaste fyndet…Oj? Du får gärna utveckla? En mytoman dvs?
Oh jaah. Håller med. Känns konstigt att en samlare skulle desutom lägga ett sådant ur i en hög med annat ”skräp” och sen inte nämna det och att det bar struntades i.Inte så mycket att utveckla. Jag är bara skeptisk till sanningshalten. Kolla själv historiken på postaren och alla inlägg som redigerades 9:e feb eller vad det var?! Varför gör man sånt?? Och det var väl flertalet liknande fynd som postats tidigare som nu raderats?! Även lite suspekt kan jag tycka att användaren från början verkade vara en norrman som skrev på norska men nu svenska?! Visst Google translate funkar ju. Men lite mycket tillfälligheter för att jag ska vara övertygad om sanningshalten i det senaste fyndet…
Inte så mycket att utveckla. Jag är bara skeptisk till sanningshalten. Kolla själv historiken på postaren och alla inlägg som redigerades 9:e feb eller vad det var?! Varför gör man sånt?? Och det var väl flertalet liknande fynd som postats tidigare som nu raderats?! Även lite suspekt kan jag tycka att användaren från början verkade vara en norrman som skrev på norska men nu svenska?! Visst Google translate funkar ju. Men lite mycket tillfälligheter för att jag ska vara övertygad om sanningshalten i det senaste fyndet…
Kul. Hoppas det du skriver stämmer. Alltid roligare med såna historier om de visar sig stämma än att någon hittar på av olika anledningar. Tack för klargörandet. Då hoppas jag på fler spännande inlägg från dig framgent och att du även följer upp div poster med mer info och dylikt.Thank you for your astonishing detective work, @Burnman, though I'd appreciate it more if you'd simply reached out directly rather than speculating publicly.
I'll take a moment to clarify this once and for all. Not because I have something to prove to you or anyone else, but simply to clear things up.
Yes, I'm Norwegian, and yes, I'm a passionate and serious collector and watch hunter. Recently, I've received some concerning messages, prompting me to limit my online exposure. As a precaution, I removed several older photos of my previous finds.
My intention has always been to share my genuine experiences and unique discoveries with fellow watch enthusiasts, illustrating that remarkable gems can still be uncovered.
I assure you, I have neither the time nor the interest to fabricate stories or hunt down old photos online just to impress a few watch collectors. My goal remains to contribute positively to this community by sharing real, interesting finds.
I hope this explanation suffices and allows us all to move forward constructively, putting detective careers aside.
Thank you for your astonishing detective work, @Burnman, though I'd appreciate it more if you'd simply reached out directly rather than speculating publicly.
I'll take a moment to clarify this once and for all. Not because I have something to prove to you or anyone else, but simply to clear things up.
Yes, I'm Norwegian, and yes, I'm a passionate and serious collector and watch hunter. Recently, I've received some concerning messages, prompting me to limit my online exposure. As a precaution, I removed several older photos of my previous finds.
My intention has always been to share my genuine experiences and unique discoveries with fellow watch enthusiasts, illustrating that remarkable gems can still be uncovered.
I assure you, I have neither the time nor the interest to fabricate stories or hunt down old photos online just to impress a few watch collectors. My goal remains to contribute positively to this community by sharing real, interesting finds.
I hope this explanation suffices and allows us all to move forward constructively, putting detective careers aside.
Oh jaah. Håller med. Känns konstigt att en samlare skulle desutom lägga ett sådant ur i en hög med annat ”skräp” och sen inte nämna det och att sInte så mycket att utveckla. Jag är bara skeptisk till sanningshalten. Kolla själv historiken på postaren och alla inlägg som redigerades 9:e feb eller vad det var?! Varför gör man sånt?? Och det var väl flertalet liknande fynd som postats tidigare som nu raderats?! Även lite suspekt kan jag tycka att användaren från början verkade vara en norrman som skrev på norska men nu svenska?! Visst Google translate funkar ju. Men lite mycket tillfälligheter för att jag ska vara övertygad om sanningshalten i det senaste fyndet…
Dela gärna hur du lyckades få tag på klockanThank you for your astonishing detective work, @Burnman, though I'd appreciate it more if you'd simply reached out directly rather than speculating publicly.
I have dealt with and can attest to @Ikeaklockan being a serious watch collector.
… och för trådens skull: 37mm stålkronograf. Någon som kan tala om vad det är för verk?
![]()
![]()
Fick du köpa den eller var du med och städade ur dödsboet? Beklagar givetvis sorgen om det var ngn närstående eller en bekant!
Har ngt liknande härHar alltid velat att en sån här och efter en, som vanligt mycket trevlig, affär med @theargonaut så dök den upp häromdagen!
Det här måste ju bara vara själva defintion på en rymddesign-klocka, eller hur?
Väl förpackat och återvunnen får man väl ändå säga at denna klocka från 1969 är va?
![]()
Kul att påsen inte får innehålla plast!
![]()
![]()
Bandet verkar hemmagjort i mjukt läder men ändå i rätt design, kul att någon bemödat sig!
![]()
Underbar Silvana där! Finns den kvar?Har ngt liknande här
Dagens köptråden!
Ett smått impulsivt köp precis nyss 😊 Känns inte som pengarna i sjön åtminstone. Tavlan var kärlek vid första ögonkastet 😍 någon som förstår vad det är för en krona på den förresten? Fint ur ! Härlig udda stram formgivning. ! Får jag tippa krona? DS - Zenithstjärna...klocksnack.se
Japp, tack, den är kvar och inte buren sedan dess typUnderbar Silvana där! Finns den kvar?![]()