Gillar loggan mest! ”Modern DE LUXE” grymt typsnitt
Fick mig att tänka på hur Maserati brukar skrivas ut, inte helt likt men heller inte olikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar loggan mest! ”Modern DE LUXE” grymt typsnitt
Kool, är det klister eller rost under glaset?Fuskar lite, inte köpt idag, men mitt senaste köp. UG polerouter sub, ref 20369/1.
![]()
![]()
Riktigt ball!Fuskar lite, inte köpt idag, men mitt senaste köp. UG polerouter sub, ref 20369/1.
![]()
![]()
Jag tror det är lite rost, ser inte ut som att glaset är limmat.Kool, är det klister eller rost under glaset?
Haha,Nä, det var bandet den kom på, har nog ett Tropic hemma i Sverige som får testas nästa gång jag kommer hem!Riktigt ball!
Min enda kritik är bandet…
Inte läder på en så rå dykare!![]()
Kool, udda med de svarta plupparna i lysmassan, har det nån funktion?Fuskar lite, inte köpt idag, men mitt senaste köp. UG polerouter sub, ref 20369/1.
![]()
![]()
Inte riktigt så. Det är plupparna som är lysmassan. Radium har en tendens att svarta med tiden, det har även hänt med lysmassan på visarna. Och ja, en eller två pluppar har trillat bort.Kool, udda med de svarta plupparna i lysmassan, har det nån funktion?
Typ limmade i efterhand, eftersom kl2 har trillat bort?
ah intressant! fattade inte att det svarta var lysmassanInte riktigt så. Det är plupparna som är lysmassan. Radium har en tendens att svarta med tiden, det har även hänt med lysmassan på visarna. Och ja, en eller två pluppar har trillat bort.
Är all lysmassa som trillar bort limmad i efterhand? Jag tycker att det är rätt vanligt att lysmassa trillar av tavlor och visare på klockor från 50- och 60-talet, men jag har aldrig dragit slutsatsen att den därav skulle vara limmad i efterhand. Det är snarare så att om all lysmassa finns kvar och ser för bra ut som jag börjar oroa mig.
Du kan läsa mer om modellen och lumeplupparna här:
![]()
Investigating the Polerouter Sub 20369/1 - The Polerouter Reference Website
We dive into the serial numbers and reveal the different executions of this highly collectible reference.universalgenevepolerouter.com
Snyggt! Är det solida gulddelar?Snubblade över ett Malmö-sålt Dior-fullset med mekaniskt verk.
![]()
Hade kusinen förr, men tyckte den blev för bred och kort.
![]()
@Aurum har kanske koll på det?Snyggt! Är det solida gulddelar?
Ok, sista bilden var alltså kusinen
Tror inte de var solida nej.
Snygg och grattis. Har själv haft ögonen på den i många år. Har dock aldrig fått se en irl.I Slovenien av alla ställen. Där hittade jag idag min heliga graal. Alltid gillat funky klockor, och ska man ha funky med kvalité så finns nästan bara Enicar tillhands.
På jakt efter denna sherpa 350 i drygt fem år, och idag kom en notis från Chrono24. Mitt i arbetet med patienter släppte jag allt…..ingen dog
En funky, lycklig man idag som väntar på graalen från Slovenien.
![]()
Superfin! Vad är det för storlek på den?Det var ett tag jag var sugen på en militär klocka men hittade inte nåt som känns rätt men kunde inte stoppa lägga bud på den när jag såg annonsen!
Ca 1970
Tre kronor märkt![]()
Roligt att höra att den checkar dina boxar också!Snygg och grattis. Har själv haft ögonen på den i många år. Har dock aldrig fått se en irl.
Tack! 35mmSuperfin! Vad är det för storlek på den?
Får svara om den levde upp till förväntningarna i verkligheten också (om du inte redan sett den live innan). Vill du säga vad du fick ge för den?Roligt att höra att den checkar dina boxar också!![]()
Jag har klämt och känt på den här i Umeå, då en klockkompis har en med svensk dagskiva dessutom! Den är svår att få tag på som du märkt. Jag gav 9 K för denna så de ligger däromkring.Får svara om den levde upp till förväntningarna i verkligheten också (om du inte redan sett den live innan). Vill du säga vad du fick ge för den?