• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fuskar lite, inte köpt idag, men mitt senaste köp. UG polerouter sub, ref 20369/1.

1000047620.jpg

1000047618.jpg

Bilagor

• 1000047619.jpg
    1000047619.jpg
    254 KB · Visningar: 3
  • 1000047617.jpg
    1000047617.jpg
    356.4 KB · Visningar: 3
  • 1000047617.jpg
    1000047617.jpg
    356.4 KB · Visningar: 3
  • 1000047618.jpg
    1000047618.jpg
    314.8 KB · Visningar: 3
Kool, udda med de svarta plupparna i lysmassan, har det nån funktion?
Typ limmade i efterhand, eftersom kl2 har trillat bort?
Inte riktigt så. Det är plupparna som är lysmassan. Radium har en tendens att svarta med tiden, det har även hänt med lysmassan på visarna. Och ja, en eller två pluppar har trillat bort.
Är all lysmassa som trillar bort limmad i efterhand? Jag tycker att det är rätt vanligt att lysmassa trillar av tavlor och visare på klockor från 50- och 60-talet, men jag har aldrig dragit slutsatsen att den därav skulle vara limmad i efterhand. Det är snarare så att om all lysmassa finns kvar och ser för bra ut som jag börjar oroa mig.
Du kan läsa mer om modellen och lumeplupparna här:

Inte riktigt så. Det är plupparna som är lysmassan. Radium har en tendens att svarta med tiden, det har även hänt med lysmassan på visarna. Och ja, en eller två pluppar har trillat bort.
Är all lysmassa som trillar bort limmad i efterhand? Jag tycker att det är rätt vanligt att lysmassa trillar av tavlor och visare på klockor från 50- och 60-talet, men jag har aldrig dragit slutsatsen att den därav skulle vara limmad i efterhand. Det är snarare så att om all lysmassa finns kvar och ser för bra ut som jag börjar oroa mig.
Du kan läsa mer om modellen och lumeplupparna här:
ah intressant! fattade inte att det svarta var lysmassan
och nä med "limmad i efterhand" menade jag bara att det svarta ligger ovanpå det vita och att det inte är nån meltallkula som sitter direkt i tavlan el nåt, i den meningen är ju typ all vintage lysmassa målad på tavlan i efterhand

I Slovenien av alla ställen. Där hittade jag idag min heliga graal. Alltid gillat funky klockor, och ska man ha funky med kvalité så finns nästan bara Enicar tillhands.
På jakt efter denna sherpa 350 i drygt fem år, och idag kom en notis från Chrono24. Mitt i arbetet med patienter släppte jag allt…..ingen dog
En funky, lycklig man idag som väntar på graalen från Slovenien. 🍾🕺💃

IMG_4805.png

I Slovenien av alla ställen. Där hittade jag idag min heliga graal. Alltid gillat funky klockor, och ska man ha funky med kvalité så finns nästan bara Enicar tillhands.
På jakt efter denna sherpa 350 i drygt fem år, och idag kom en notis från Chrono24. Mitt i arbetet med patienter släppte jag allt…..ingen dog
En funky, lycklig man idag som väntar på graalen från Slovenien. 🍾🕺💃

IMG_4805.png
Snygg och grattis. Har själv haft ögonen på den i många år. Har dock aldrig fått se en irl.

Får svara om den levde upp till förväntningarna i verkligheten också (om du inte redan sett den live innan). Vill du säga vad du fick ge för den?
Jag har klämt och känt på den här i Umeå, då en klockkompis har en med svensk dagskiva dessutom! Den är svår att få tag på som du märkt. Jag gav 9 K för denna så de ligger däromkring.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp