Fortsätter köpa gammalt mög! Mest intresserad av UG:n 212156 som bör vara 34mm och ha ett fint 262-verk under huven;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad exakt är det vi kollar på? HahaKastade in ett bud utan att tänka, säljaren accepterade - vad ska jag nu med den här till?![]()
En s.k. Purse Watch i sterlingsilver.Vad exakt är det vi kollar på? Haha
Jahaa! Den var rätt så tuffEn s.k. Purse Watch i sterlingsilver.![]()
mekaniska larmklockor är ju alltid lite extra kuliga har tre en Seiko Bellmatic en Saytoko och en Citizen alarmdate...Det som är lite speciellt med dessa är att de har ett alarm som går att sätta ganska exakt på minuten. Fungerade riktigt bra när jag testade![]()
1655 Estate Find – Update:
The watch is back from service and running smoothly. The plexi still needs a final polish, but it's already looking much better. I was also able to track down an original, unpolished bracelet from the correct era. Looking forward to complete the project.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sjukt coolt plexiFick igår![]()
Efter snabb liten uppfräschning![]()
![]()
![]()
Det ante migBlev en Borgel-Aplina idag;-)
![]()
![]()
![]()
![]()
Fint verk. Sparsamt skruvad med den där!Egentligen en lite för möglig UG, men med den tidigare och lite ovanligare loggan![]()
![]()
Tack! Den verkar må betydligt bättre invändigt än utvändigt. Håller med att loggan i locket är trevlig, jag är för dåligt påläst om de också använt den på tavlor, men enligt någon tråd på OF verkar sköld-loggade UG's ha en mer frekvens inom skandinavien, kanske en koppling till någon agentur eller liknande.Fint verk. Sparsamt skruvad med den där!
Tycker den instansade loggan i baklocket är himla snygg.
Lite kul att vi ramlade över en varsin UG 262 i princip samtidigt! Har äntligen tagit mig tid till att öppna min!Egentligen en lite för möglig UG, men med den tidigare och lite ovanligare loggan![]()
![]()
Vi har ju ofta liknande smak!Lite kul att vi ramlade över en varsin UG 262 i princip samtidigt! Har äntligen tagit mig tid till att öppna min!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tycker inte bandhornen ser ut som 35mm tre tacche men man vet ju aldrigDetta är väldigt långsökt och osannolikt.. Men jag älskar att chansa
Jag Köpte en "skrothög" där det ligger en step-case klocka med osignerad urtavla.
Klockan har en del olika attribut som påminner om Longines och jag hoppas lite försiktigt på en 35mm Tre Tacche.
Varför urtavlan skulle vara osignerad ifall det är en Longines har jag ingen vettig förklaring på.. Långsökt som sagt..
Om jag har fel vilket är väldigt sannolikt så är det en fin klocka oavsett.
![]()
![]()
Spännande att följa!Detta är väldigt långsökt och osannolikt.. Men jag älskar att chansa
Jag Köpte en "skrothög" där det ligger en step-case klocka med osignerad urtavla.
Klockan har en del olika attribut som påminner om Longines och jag hoppas lite försiktigt på en 35mm Tre Tacche.
Varför urtavlan skulle vara osignerad ifall det är en Longines har jag ingen vettig förklaring på.. Långsökt som sagt..
Om jag har fel vilket är väldigt sannolikt så är det en fin klocka oavsett.
![]()
![]()