240snusit
Silver
Detta är väldigt långsökt och osannolikt.. Men jag älskar att chansa
Jag Köpte en "skrothög" där det ligger en step-case klocka med osignerad urtavla.
Klockan har en del olika attribut som påminner om Longines och jag hoppas lite försiktigt på en 35mm Tre Tacche.
Varför urtavlan skulle vara osignerad ifall det är en Longines har jag ingen vettig förklaring på.. Långsökt som sagt..
Om jag har fel vilket är väldigt sannolikt så är det en fin klocka oavsett.
![]()
![]()
Det här är en osignerad 28,5mm tre tacche-klocka jag har. Jag kan verkligen ytterst lite om Longines/tre tacche, så jag kan inte tillägga så mycket information, men tänkte att detta stödjer att det finns osignerade tre tacche-klockor ute i världen. Serienumret på baksidan stämde inte in med de tabeller jag kunde hitta för Longines bör nämnas. Verket tror jag är ETA/Perseux, kan bara se ”006” sticka ut under balanshjulet med första nummeret precis utan synhåll för mig i skrivande stund. Här är två till bilder på boetten, ni Longines-kännare får gärna hojta till om ni sett en Longines med denna boett bara för kuls skull

Oavsett vad är det ett megafynd som vanligt, snyggt jobbat och ser fram emot att se mer av den, sjukt snyggt typsnitt på siffrorna på den verkligen!

Bilagor
-
IMG_2178.jpeg325.9 KB · Visningar: 1
-
IMG_2815.jpeg680.8 KB · Visningar: 1
-
IMG_2814.jpeg305.4 KB · Visningar: 0
-
IMG_2811.jpeg399.1 KB · Visningar: 2
-
IMG_2814.jpeg305.4 KB · Visningar: 1
-