• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Detta är väldigt långsökt och osannolikt.. Men jag älskar att chansa 😄
Jag Köpte en "skrothög" där det ligger en step-case klocka med osignerad urtavla.

Klockan har en del olika attribut som påminner om Longines och jag hoppas lite försiktigt på en 35mm Tre Tacche.
Varför urtavlan skulle vara osignerad ifall det är en Longines har jag ingen vettig förklaring på.. Långsökt som sagt..

Om jag har fel vilket är väldigt sannolikt så är det en fin klocka oavsett.
1748638857568.png

1748638864403.png

IMG_2811.jpeg
IMG_2814.jpeg
IMG_2816.jpeg
IMG_2815.jpeg

Det här är en osignerad 28,5mm tre tacche-klocka jag har. Jag kan verkligen ytterst lite om Longines/tre tacche, så jag kan inte tillägga så mycket information, men tänkte att detta stödjer att det finns osignerade tre tacche-klockor ute i världen. Serienumret på baksidan stämde inte in med de tabeller jag kunde hitta för Longines bör nämnas. Verket tror jag är ETA/Perseux, kan bara se ”006” sticka ut under balanshjulet med första nummeret precis utan synhåll för mig i skrivande stund. Här är två till bilder på boetten, ni Longines-kännare får gärna hojta till om ni sett en Longines med denna boett bara för kuls skull ☺️

Oavsett vad är det ett megafynd som vanligt, snyggt jobbat och ser fram emot att se mer av den, sjukt snyggt typsnitt på siffrorna på den verkligen! ✌️
IMG_2812.jpeg
IMG_2813.jpeg

Bilagor

• IMG_2178.jpeg
    IMG_2178.jpeg
    325.9 KB · Visningar: 1
  • IMG_2815.jpeg
    IMG_2815.jpeg
    680.8 KB · Visningar: 1
  • IMG_2814.jpeg
    IMG_2814.jpeg
    305.4 KB · Visningar: 0
  • IMG_2811.jpeg
    IMG_2811.jpeg
    399.1 KB · Visningar: 2
  • IMG_2814.jpeg
    IMG_2814.jpeg
    305.4 KB · Visningar: 1
  • IMG_2813.jpeg
    IMG_2813.jpeg
    394.2 KB · Visningar: 1
  • IMG_2812.jpeg
    IMG_2812.jpeg
    290.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_2811.jpeg
    IMG_2811.jpeg
    399.1 KB · Visningar: 1
Tycker inte bandhornen ser ut som 35mm tre tacche men man vet ju aldrig :D tavlan kan ju ha blivit ommålad eller tvättad någon gång så finns rimliga förklarngar. Håller tummarna!
Detta är väldigt långsökt och osannolikt.. Men jag älskar att chansa 😄
Jag Köpte en "skrothög" där det ligger en step-case klocka med osignerad urtavla.

Klockan har en del olika attribut som påminner om Longines och jag hoppas lite försiktigt på en 35mm Tre Tacche.
Varför urtavlan skulle vara osignerad ifall det är en Longines har jag ingen vettig förklaring på.. Långsökt som sagt..

Om jag har fel vilket är väldigt sannolikt så är det en fin klocka oavsett.
1748638857568.png

1748638864403.png
Reagerar inte instinktivt på bandhornen, tycker de och övergången till trappsteget ser ut ungefär som en Longines give or take lite slitage eller polering. Sen är ju kronan fel men det säger inte så mycket. Som sagt spännande att se ved det är. Alldeles oavsett så är den skitfin (eller blir det när lite guck är bortstädat), kul fynd!

Inte riktigt dagens, men för 3 dagar sedan. Tissot med ”pansarskydd”, shrapnel guard eller vad en nu önskar kalla det. 30mm exkl. krona.
Den här specifika har jag jagat i 6 år och 3 månader för att vara exakt. ”Tjatat” som fan på förra ägaren.

När den väl landade kände jag ångest över storleken, så liten, ”never meet your childhood heroes”.
Då har jag ändå alltid gillat små ur, dessa har dock alltid varit fyrkantiga eller rektangulära.

3 dagar senare så har jag vant mig och landat i storleken. Nu känns det rätt.
IMG_3516.jpeg

Inte riktigt dagens, men för 3 dagar sedan. Tissot med ”pansarskydd”, shrapnel guard eller vad en nu önskar kalla det. 30mm exkl. krona.
Den här specifika har jag jagat i 6 år och 3 månader för att vara exakt. ”Tjatat” som fan på förra ägaren.

När den väl landade kände jag ångest över storleken, så liten, ”never meet your childhood heroes”.
Då har jag ändå alltid gillat små ur, dessa har dock alltid varit fyrkantiga eller rektangulära.

3 dagar senare så har jag vant mig och landat i storleken. Nu känns det rätt.
IMG_3516.jpeg
Byt ut modebandet till gammal gris!

Betalade nog överpris för denna sett till skick, men hade gett mig fan på att jag skulle vinna med irritation och envishet i bagaget efter slarvigt budande på tidigare auktioner. Sliten boett, men hellre det än fulpolerad. Väldigt förtjust i den efter några dagar på armen, vilket väl är viktigast i slutändan.
Och man kan såklart alltid hålla utkik efter en finare nu när man vet hur trevlig den är irl!
IMG_0343.jpeg

Tillbaka
Topp