Tänkte du sälja mig ditt omärkta Omega-style?Corfam Omega-style vs Heuer-style (båda omärkta):
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte du sälja mig ditt omärkta Omega-style?Corfam Omega-style vs Heuer-style (båda omärkta):
Nä tyvärr, bara ett exempel på att andra än Omega använt snarlika band och att det går att hitta med lite flyt. Mitt band är dessutom bara 19 mm så det skulle inte se så bra ut på din Speedy.Tänkte du sälja mig ditt omärkta Omega-style?
Dyker säkert upp något tids nog. Ska inte användas så har ingen brådska. Tack för infon.Nä tyvärr, bara ett exempel på att andra än Omega använt snarlika band och att det går att hitta med lite flyt. Mitt band är dessutom bara 19 mm så det skulle inte se så bra ut på din Speedy.
Det band jag plockade av en fräsch Omega hade ingen synlig Omegamärkning. Satt däremot Omegaspänne på och hela paketet gör att jag tar det som originalbandet. Har ett annat som det högra som däremot är Omegamärkt. Båda 19 mm.Nä tyvärr, bara ett exempel på att andra än Omega använt snarlika band och att det går att hitta med lite flyt. Mitt band är dessutom bara 19 mm så det skulle inte se så bra ut på din Speedy.
Det Omega-märkta, är det ditt blåa med stora hål som sitter på Desoton?Det band jag plockade av en fräsch Omega hade ingen synlig Omegamärkning. Satt däremot Omegaspänne på och hela paketet gör att jag tar det som originalbandet. Har ett annat som det högra som däremot är Omegamärkt. Båda 19 mm.
Oj, du har rätt. Mitthålen är stora på det blåa Omegabandet, hade glömt det.Det Omega-märkta, är det ditt blåa med stora hål som sitter på Desoton?
Mitt 19 mm skulle iofs kunna komma från Omega ursprungligen, minns inte varifrån jag fått det, förmodligen satt det på någon klocka jag köpt, men det var i så fall inte någon Omega.
Mycket tjusigt! Härligt med gunk bakom länkenEn billig fixer up fra auction
Omega ref. 166.002, cal. 565 fra 1967 (fødeår)
Bracelet 1502/12
Nu skal den have service og pakning
Riktigt fin! Får man fråga vad du fick ge för en sådan?Omega ref. 2830-4 SC, cal. 420 fra 1956
Riktigt fin! Får man fråga vad du fick ge för en sådan?
Är det någon som kan återställa den där till sin forna glans är det väl du, bra köp! Skrotade du boetten?Från fulurstråden till fyndtråden! Mycket nöjd.
Från fulurstråden till fyndtråden! Mycket nöjd.
Kanske är så lyckat att @Aurum har en boett till den? Vore skoj med en gammal super ocean på forumet, finns väl ingen? Gratulerar till fyndet!Är det någon som kan återställa den där till sin forna glans är det väl du, bra köp! Skrotade du boetten?
Boetten eller visarna kommer aldrig få komma i kontakt med tavlan och verket igen iaf... Ändå skön franken...Är det någon som kan återställa den där till sin forna glans är det väl du, bra köp! Skrotade du boetten?
Tyvärr har jag inte det och tror inte jag kommer hitta en. Men man får väl försöka och i värsta fall bygga en bättre franken. Men ingen stress.Kanske är så lyckat att @Aurum har en boett till den? Vore skoj med en gammal super ocean på forumet, finns väl ingen? Gratulerar till fyndet!
Wow!Från fulurstråden till fyndtråden! Mycket nöjd.
Kul med ett projekt, har liknande projekt med tavlor, tyvärr kan precis som du säger boetter vara svåra att få tag på.Tyvärr har jag inte det och tror inte jag kommer hitta en. Men man får väl försöka och i värsta fall bygga en bättre franken. Men ingen stress.
Riktigt krispig och fin Revue!Är för övrigt mkt nöjd med mitt ickefynd
Synd att Certinan inte är värd många kronor dock...
Tack! Ja bortsett från ngt enstaka litet märke på tavlan känns den nästan NOS - precis som jag gillarRiktigt krispig och fin Revue!
Vad är det för mått på en sådan där Certina?Tack! Ja bortsett från ngt enstaka litet märke på tavlan känns den nästan NOS - precis som jag gillar
Båda fina men Revuen är sjuuukt fin, fynd säger jag!Är för övrigt mkt nöjd med mitt ickefynd
Grattis! Men tycker Certinan ser fin ut! Guldet ser ut att vara i bra skick. Gör nåt åt glaset och bär den!Är för övrigt mkt nöjd med mitt ickefynd
Kan mäta i helgen. Den är up for grabbs om du blir sugenMen du, vad är det för mått på Certinan? Har en avlång silverCertina som någon idiot slaktat.
Tack! Ja guldet och klockan över lag är i fint skick imho. Inte alls min smak dock, och känns lite risky att polera glaset mtp guldet.Grattis! Men tycker Certinan ser fin ut! Guldet ser ut att vara i bra skick. Gör nåt åt glaset och bär den!
Äsch, bara att köra lite maskeringstejp på boetten så löser det sig!Tack! Ja guldet och klockan över lag är i fint skick imho. Inte alls min smak dock, och känns lite risky att polera glaset mtp guldet.