Kul! Min gamla det där. Väldigt fin. En kort semester i Italien fick denEn till Alpina Rough Wear i Borgel-boett. Tavlans patina tilltalar nog inte alla, men gråbrungrönt tycker jag är fint!![]()
![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Min gamla det där. Väldigt fin. En kort semester i Italien fick denEn till Alpina Rough Wear i Borgel-boett. Tavlans patina tilltalar nog inte alla, men gråbrungrönt tycker jag är fint!![]()
![]()
![]()
Har oxå en kompis med därAldrig betalat så mycket för en tidning, men det var det allt värt! Hittade dessutom ”min” gamla kompis.![]()
![]()
![]()
Hur mycket fick du ge för den?Är de små får man ta… Ja, nu är de ju inte så små, i och för sig. Men två är de!
![]()
![]()
Mindre än vad jag tycker den borde kosta.Hur mycket fick du ge för den?
Lite galet att den reste från Höör till Lund via Italien;-)!Kul! Min gamla det där. Väldigt fin. En kort semester i Italien fick den![]()
Trevlig modell! 166.002?Hämtade den här igår, tänkt som ett litet höstprojekt. Har polerat glaset redan, sen ska jag leta fram läderverktygen och fixa ett nytt armband. Kronan är lite lös, så det behöver åtgärdas och sen kanske polera upp boetten lite lätt. Blir lagom och pilla med när mörkret kryper inpå.
![]()
Blev rätt bra på vintage BoR! Tickar på fint, men det kommer att behövas superlim och mutter för att öppna som vanligt;-)En till gammal Alpina på väg hem! Fanns ingen bild på baksidan, men det bör vara en Borgel-boett!![]()
Blev rätt bra på vintage BoR! Tickar på fint, men det kommer att behövas superlim och mutter för att öppna som vanligt;-)![]()
Står på önskelistan!Universalknep!
…men snart borde du väl ändå kunna motivera att jaga rätt på en faktisk boettnyckel för dessa?![]()
Jag behöver fem olika storlekar! 24, 28, 30, 33 och 35mm!Haha!
Jag håller utkik!![]()
Jag har sett att det finns billiga asiatiska set med 10-kantiga boettnycklar. Det kanske finns något som innehåller rätt dimensioner? Hittade ett på Esslinger men det hade bara 28,1 mm. Men det här på Cousins känns lite mer lovande. Tyvärr anger de inte vilka dimensioner det är.Jag behöver fem olika storlekar! 24, 28, 30, 33 och 35mm!
Nästan rättTrevlig modell! 166.002?
Har sett detta, men det verkar bara gå upp till 32!Jag har sett att det finns billiga asiatiska set med 10-kantiga boettnycklar. Det kanske finns något som innehåller rätt dimensioner? Hittade ett på Esslinger men det hade bara 28,1 mm. Men det här på Cousins känns lite mer lovande. Tyvärr anger de inte vilka dimensioner det är.
Kan inventera lite och se om jag har någon dubblett av en äldre nyckel i någon av de aktuella dimensionerna. Tror inte det men omöjligt är det inte.Har sett detta, men det verkar bara gå upp till 32!
Tack, så snällt!Kan inventera lite och se om jag har någon dubblett av en äldre nyckel i någon av de aktuella dimensionerna. Tror inte det men omöjligt är det inte.
Jag har en del tiosidiga nycklar i potentiellt de storlekarna, kan försöka jaga reda på dom i min röra om du skulle vara intresserad min vän!Jag behöver fem olika storlekar! 24, 28, 30, 33 och 35mm!
Oj, så snällt! Kolla gärna när du har tid!Jag har en del tiosidiga nycklar i potentiellt de storlekarna, kan försöka jaga reda på dom i min röra om du skulle vara intresserad min vän!![]()