• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka av Rozzy, fredag v.7

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grymt att du tar med ATn ut på sådana äventyr. Batteritorsk är faktiskt ett reellt problem för mej när jag är på vandring (Packar Ultralätt så varje gram räknas) så ett mekaniskt verk är ändå inte helt dumt. Även om en lite mindre exklusiv beater skulle passa mej bättre.


Rozzy, du är grym. Som klättrare och klockfantast kan man inte annat än njuta av dina storys.

Klockor skall användas! ;)
Här är storyn kring Gran Paradis turen (fyra delar!)
https://klocksnack.se/threads/bildreserapport-gran-paradis-nästan-helt-ot-och-bildtungt.21947/
 

thomastheswede

Audemars


Härligt! Min första "finklocka (en Datejust) hängde med mig på klätteräventyr i nästan 20 år innan jag till slut insåg att den inte riktigt pallade att skrapas mot graniten i Yosemite eller fransk kalksten... Skulle faktiskt vilja ha en beater som klätter/äventyrsklocka, typ en 16040 med nato.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Först nu ikväll halkade jag in på ett bananskal i denna tråd.
Mont Blanc.... Jag är mållös, inser att jag har inte gjort mkt av vad livet har att erbjuda.
 
Topp