• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens klocka + Dagens sko!2012-12-06

Loake 1880

j1inOhI.jpg

Tänkte slänga in ett bud på dessa idag, men jag avstod då storleken 7 motsvarar 41 väll? Dock påstod säljaren att dom var 42. Kan det skilja så mycket även om det står på Loake egna sida att 7 är 41? Äger inte några skor från Loake så jag har inget att utgå ifrån. JakobZ :)

Man får väl ändå säg att dom gick billigt eller?
http://www.tradera.com/loake-skor-auktion_342454_194471529#

Jag har provat Loake tills fötterna blött på slutet. Jag måste iaf gå ner en hel storlek för att kunna ha Loake. Så 8 blir 7 osv.

Och om jag inte vill ha dubbla raggsockor är G-läst bara att glömma. Och tyvärr begränsas utbudet när man vill ha F-läst.

Jag har provat Loake tills fötterna blött på slutet. Jag måste iaf gå ner en hel storlek för att kunna ha Loake. Så 8 blir 7 osv.

Och om jag inte vill ha dubbla raggsockor är G-läst bara att glömma. Och tyvärr begränsas utbudet när man vill ha F-läst.
Samma här, har normalt sett 8 men i Loake är det 7 som gäller med just F-lästen.

Har klämt en del på dom där, dom är nice! Gillar sulorna skarpt, gör dom till en riktig vintersko.

Investerade dock inte eftersom jag funderade på ett par ökenkängor från Loake istället. Men hur är dom? Borde jag ha köpt?
Jag tycker Sebagos Chucka har levererat bra kvalitetskänsla så här långt och är väldigt snygga till ett bra pris om man jämför med tex C&J.
Vad gäller smakmässigt och stilmässigt så gillar jag lite spetsigare chuckas med klassisk sula bättre än ökenkängorna som är lite rundare framtill och lite mer informella med rågummisulan så de blir lite mer "tofflor" i sin framtoning. Jag har faktiskt bägge sorter fast mina ökenkängor är Footlighte som är i skinn och lite spetsigare. Bägge sorter fungerar till både jeans och kostym men med olika formalitetsgrad som resultat.
Men egentligen, om man skall ha riktiga ökenkängor så är det väl originalet Clarks som gäller?
I vilket fall som när det gäller ökenkängor - Kom ihåg, två hål är viktigt och inte tre! ;)

Har klämt en del på dom där, dom är nice! Gillar sulorna skarpt, gör dom till en riktig vintersko.

Investerade dock inte eftersom jag funderade på ett par ökenkängor från Loake istället. Men hur är dom? Borde jag ha köpt?

Vad kör du för ökenkängor från Loake? Sahara? Var nära på dem men klippte till på ett par clark's istället

Men egentligen, om man skall ha riktiga ökenkängor så är det väl originalet Clarks som gäller?
I vilket fall som när det gäller ökenkängor - Kom ihåg, två hål är viktigt och inte tre! ;)

Haha funderar på att göra ett tredje par hål i mina faktiskt men nu vet jag inte om jag vågar.... he

Vad kör du för ökenkängor från Loake? Sahara? Var nära på dem men klippte till på ett par clark's istället

Har inte handlat, men jag var sugen på ett par Kempton, dom satt som en smäck, men det kanske är mer av en Chukka än en ökenkänga egentligen. Annars är både Kalahari och Sahara ruggit prisvärda. Tror jag! :)

Tillbaka
Topp