Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Uppföljning - efter mer än en timme av manuell rengöring och ultraljudsbad av länken blev den bra till min gubb-jaeger.Mycket sällan jag fyndar på loppis. Men hittade dessa idag. Kul "urmakarmärkt" klocka och en schysst, omärkt flexlänk med spänne på Svalan. En hel del götta att rengöra på länken...
Snyggt fyndat!Mycket sällan jag fyndar på loppis. Men hittade dessa idag. Kul "urmakarmärkt" klocka och en schysst, omärkt flexlänk med spänne på Svalan. En hel del götta att rengöra på länken...
Håller helt med, använder min flitigt också.Snyggt fyndat!
Vill slå ett slag för Cityn, använder min flitigt
Riktigt fin, hojta till om den ska flippas!En world time från 1977 (förmodar jag...). 50 bagare och ett nytt batteri så är vi good to go, skulle jag tro!
Efter en bedrövligt dålig loppissommar blev det tillslut ett litet fynd iallafall.
Hade dock blandade känslor.
- Fan att inte tavlan var bättre.
- 10kr, man kan inte klaga.
- Vilka jädra bra visare!
Stålboett, 31mm x 37mm och tickar.
Tavlan är vad den är. Det är bara lite patina från tidens tand.Efter en bedrövligt dålig loppissommar blev det tillslut ett litet fynd iallafall.
Hade dock blandade känslor.
- 10kr, man kan inte klaga.
- Vilka jädra bra visare!
Stålboett, 31mm x 37mm och tickar.
Haha, lockande att dubbla investeringen men tror jag behåller .Ja tavlan va inget vidare, jag kan befria dig från den och betalar dubbelt mot vad du gav
Grattis till en kul klocka
Ja jag har inte så mycket i mot det heller personligen. Ja den bärs helt klart större, trodde den var 33-34mm när jag höll den i handen, väldigt snygg boett tycker jag. När jag såg den på håll i disken gick tankarna till Rolex. Hittar dock inga referenser på nätet, någon kanske kan hitta nått?Tavlan är vad den är. Det är bara lite patina från tidens tand.
Betalar man inte premium för ett toppexemplar skulle inte den tavlan göra ont för mig alls. Väldigt fin modell som lär bära större än sina 31mm med .
Grattis!
Haha värt ett försök iallafallHaha, lockande att dubbla investeringen men tror jag behåller .
Lite osäker på vad jag hittade på loppis nyss. Volvo Comfort fickur/bilklocka kanske. Gissar på 50-tal. Magnetisk platta på baklocket för montering antagligen. Kunde inte låta bli den i alla fall
Ja den är väldigt speciell. Ja någon gång där känns rimligt. Jag måste få veta mer om den, sjukt nyfiken. Någon som är volvo entusiast, eller kan hjälpa mig få reda på något om den?Var ju häftig och egen design.
W. Gemany tyder ju på 1949 - 1990 iallafall.
Mitt -50 till mitt -60 känns ju troligt.
Snyggt fyndat!Fyra trötta dinkor 50:-
Tack! Det var ett riktigt grävfynd i botten på en stooor låda med krimskrams. De kan ha gömt sig där i några år . Får se om det går att hyfsa till dom.Snyggt fyndat!
Dagens fynd 30kr styck var det värt
Har en likadan var troligen tillbehör till Volvos 60 tals modeller.Lite osäker på vad jag hittade på loppis nyss. Volvo Comfort fickur/bilklocka kanske. Gissar på 50-tal. Magnetisk platta på baklocket för montering antagligen. Kunde inte låta bli den i alla fall
Ds2'an och Seikon går nog att få till fint. Nytt glas på ds2 och en service så är du i hamn.Tack! Det var ett riktigt grävfynd i botten på en stooor låda med krimskrams. De kan ha gömt sig där i några år . Får se om det går att hyfsa till dom.
Ds2'an och Seikon går nog att få till fint. Nytt glas på ds2 och en service så är du i hamn.
Haha förvissoDS2:an ser väl iofs kanske ut att behöva lite mer än bara en vanlig service(?).
Ser ut som om valda delar av verket rostat.
Det sagt så går det kanske att få hyfs på den ändå - och för 50kr drar man sig väl kanske för att klaga!
DS2:an ser väl iofs kanske ut att behöva lite mer än bara en vanlig service(?).
Ser ut som om valda delar av verket rostat.
Det sagt så går det kanske att få hyfs på den ändå - och för 50kr drar man sig väl kanske för att klaga!
Sa ju det!Har börjat pilla lite med ds2an och den är betydligt renare än jag trodde. Lite trög att ställa tiden, går 10 sek när man ruckar lite på kronan. Nog lite smårostig här och där men inte allra värsta. Trodde tavlan var helt körd också men den blev helt ok efter städ.