Diverdover
Silver
Ds2 är bra skit .Sa ju det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ds2 är bra skit .Sa ju det!
Kul! Hade varit skoj att veta exakt vilka modeller osv.Har en likadan var troligen tillbehör till Volvos 60 tals modeller.
Halloj!
Frågan är:
Är det värt att ta den till en urmakare eller är hoppet förmodligen helt ute? Finns det någon mer sakkunnig som har lite input?
Tack!Kul fynd!
På vilket sätt skulle det INTE vara värt att ta den till en urmakare?
Tack!
Att det kanske skulle kosta mer än vad det kommer smaka? Jag vet inte
Haha okej då, ska bli!Men då vet du ju det i alla fall.
Om den inte har badat i saltvatten och behöver ett nytt verk så har jag svårt att se att det kostar mer än det smakar.
Den är ju värt ett gäng sköna tusenlappar när den är fix och färdig.
Iväg med’na nu!
Grattis till roligt fynd!
Se Anders svarTack!
Tack!
Minst sagt ett trevligt fynd, Omega är inte min bakgård direkt men visst är det en sk Driver's version av chronostop-modellen.Halloj!
Var i USA/Kanada i veckorna och gick in på en Flea-market i Portland, Maine.
Där fanns det ett gäng påsar med blandade "no name"-klockor och när jag vände och vred på en utav dom så dök denna skönhet upp.
Vred ytterligare på påsen och såg att priset låg på hiskeliga 5$!
Tänkte på saken i kanske en sekund innan jag slog till.
Väl tillbaka på vår AirBnB:n efter en närmare inspektion av klockan märkte jag dock att kronan var av och att det ser ut att vara rostfläckar på glaset och tavlan. Verket verkar även sitta löst i boetten.
Kan konstatera efter en timmes försök att jag absolut inte kan få upp baksidan (Det är inte efter mina försök märkena på baksidan har uppstått).
Frågan är:
Är det värt att ta den till en urmakare eller är hoppet förmodligen helt ute? Finns det någon mer sakkunnig som har lite input?
Visst är det så.Minst sagt ett trevligt fynd, Omega är inte min bakgård direkt men visst är det en sk Driver's version av chronostop-modellen.
eBay är väl knappast en loppis eller? Cool dinka hur som.
Nä det är det ju inte iofs men jag ville få in den nånstans så det fick bli som fynd i mitt tycke här iaf.eBay är väl knappast en loppis eller? Cool dinka hur som.
Fränt med sprucken tavla.Fick äntligen hem denna skönhet från bukten efter tullverkets strul med återskick etc. Jäkligt ball med krakelerad tavla, bortruttnad lume på visare och en skruvad krona. Vostok Amphibia för några hundringar.
Den är definitivt värd ett besök hos urmakare.Halloj!
Var i USA/Kanada i veckorna och gick in på en Flea-market i Portland, Maine.
Där fanns det ett gäng påsar med blandade "no name"-klockor och när jag vände och vred på en utav dom så dök denna skönhet upp.
Vred ytterligare på påsen och såg att priset låg på hiskeliga 5$!
Tänkte på saken i kanske en sekund innan jag slog till.
Väl tillbaka på vår AirBnB:n efter en närmare inspektion av klockan märkte jag dock att kronan var av och att det ser ut att vara rostfläckar på glaset och tavlan. Verket verkar även sitta löst i boetten.
Kan konstatera efter en timmes försök att jag absolut inte kan få upp baksidan (Det är inte efter mina försök märkena på baksidan har uppstått).
Frågan är:
Haha jag trodde tavlan låg ett kvarts varv fel i boetten men nähä... vet du varför de ser ut sådär?Den är definitivt värd ett besök hos urmakare.
Detta är en som jag ångrar att jag sålde.
Dom ska bäras på insidan av handleden för att kunna hålla koll på tiden när du kör bil. Omega driverHaha jag trodde tavlan låg ett kvarts varv fel i boetten men nähä... vet du varför de ser ut sådär?
Klockan ska vara på insidan av handleden med spännet utåt.Haha jag trodde tavlan låg ett kvarts varv fel i boetten men nähä... vet du varför de ser ut sådär?
Coolt, vad får man lägga ut för en sådan?Den är definitivt värd ett besök hos urmakare.
Detta är en som jag ångrar att jag sålde.
Testat med godkänt resultat? Eller blir det en reklamation och begära pengarna tillbaka?Hittade en Certina waterqueen automat idag, kom på ett så gott som oanvänt Hirsch-band.
Verkar ticka på bra men har ej testat den i windern.
Den har bara legat men någon waterqueen blir det nog inte eftersom det finns en spricka i glaset.Testat med godkänt resultat? Eller blir det en reklamation och begära pengarna tillbaka?
Sålde min 2002, fick 4000 för den då.Coolt, vad får man lägga ut för en sådan?
Dom ska bäras på insidan av handleden för att kunna hålla koll på tiden när du kör bil. Omega driver
Förstår att succén uteblev. Får inte riktigt till det hur man skulle hålla ratten för att det där skulle bli fördelaktigt. Men helt klart ett stycke historia det därKlockan ska vara på insidan av handleden med spännet utåt.
På det sättet kan man se klockan när man har händerna på ratten vid bilkörning. Verkar inte riktigt ha blivit någon succé med tanke på hur vanligt det är...
Förstår att succén uteblev. Får inte riktigt till det hur man skulle hålla ratten för att det där skulle bli fördelaktigt...
Förstår att succén uteblev. Får inte riktigt till det hur man skulle hålla ratten för att det där skulle bli fördelaktigt. Men helt klart ett stycke historia det där