• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Ett litet fynd i alla fall, 10 kr på lokala secondhand
Tickar på bra och håller tiden :)
IMG_20190924_122235.jpg
IMG_20190924_122213.jpg

Halloj!

Var i USA/Kanada i veckorna och gick in på en Flea-market i Portland, Maine.
Där fanns det ett gäng påsar med blandade "no name"-klockor och när jag vände och vred på en utav dom så dök denna skönhet upp.
Vred ytterligare på påsen och såg att priset låg på hiskeliga 5$!

Tänkte på saken i kanske en sekund innan jag slog till.
Väl tillbaka på vår AirBnB:n efter en närmare inspektion av klockan märkte jag dock att kronan var av och att det ser ut att vara rostfläckar på glaset och tavlan. Verket verkar även sitta löst i boetten.
Kan konstatera efter en timmes försök att jag absolut inte kan få upp baksidan (Det är inte efter mina försök märkena på baksidan har uppstått).

Frågan är:
Är det värt att ta den till en urmakare eller är hoppet förmodligen helt ute? Finns det någon mer sakkunnig som har lite input?

20190927_173938.jpg
20190928_173358.jpg
20190928_173326.jpg
20190928_173349.jpg

Tack!
Att det kanske skulle kosta mer än vad det kommer smaka? Jag vet inte :D:D

Men då vet du ju det i alla fall.
Om den inte har badat i saltvatten och behöver ett nytt verk så har jag svårt att se att det kostar mer än det smakar.
Den är ju värt ett gäng sköna tusenlappar när den är fix och färdig.

Iväg med’na nu! ;)

Grattis till roligt fynd!

Men då vet du ju det i alla fall.
Om den inte har badat i saltvatten och behöver ett nytt verk så har jag svårt att se att det kostar mer än det smakar.
Den är ju värt ett gäng sköna tusenlappar när den är fix och färdig.

Iväg med’na nu! ;)

Grattis till roligt fynd!
Haha okej då, ska bli! :D
Någon som kan peka mig i rätt riktning? Bor i Stockholms närområde.

Halloj!

Där fanns det ett gäng påsar med blandade "no name"-klockor och när jag vände och vred på en utav dom så dök denna skönhet upp.

Väl tillbaka på vår AirBnB:n efter en närmare inspektion av klockan märkte jag dock att kronan var av och att det ser ut att vara rostfläckar på glaset och tavlan. Verket verkar även sitta löst i boetten.
Kan konstatera efter en timmes försök att jag absolut inte kan få upp baksidan (Det är inte efter mina försök märkena på baksidan har uppstått).

Frågan är:
Är det värt att ta den till en urmakare eller är hoppet förmodligen helt ute? Finns det någon mer sakkunnig som har lite input?

20190927_173938.jpg
20190928_173358.jpg
20190928_173326.jpg
20190928_173349.jpg
Minst sagt ett trevligt fynd, Omega är inte min bakgård direkt men visst är det en sk Driver's version av chronostop-modellen.

Halloj!

Frågan är:

20190927_173938.jpg
20190928_173358.jpg
20190928_173326.jpg
20190928_173349.jpg
Den är definitivt värd ett besök hos urmakare.
Detta är en som jag ångrar att jag sålde.
P1030965.jpeg

Hittade den här på ett loppis här i Tyskland men de skulle ha 50€ för den. Ointressant för mig för det priset och på tyska men om nån är intresserad så finns den här.
upload_2019-10-17_12-49-4.png

Bilden tagen från nätet, jag tog egen bild på den mer har den på mobilen och orkar inte flytta över den till datorn. Såg ut att vara i fint skick!

Dom ska bäras på insidan av handleden för att kunna hålla koll på tiden när du kör bil. Omega driver

Klockan ska vara på insidan av handleden med spännet utåt.
På det sättet kan man se klockan när man har händerna på ratten vid bilkörning. Verkar inte riktigt ha blivit någon succé med tanke på hur vanligt det är...
Förstår att succén uteblev. Får inte riktigt till det hur man skulle hålla ratten för att det där skulle bli fördelaktigt. Men helt klart ett stycke historia det där

Tillbaka
Topp