Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, men vi är några få ungdomar här som älskar gubbigt. Kör på det du gillar.Jag gillar det iaf, smaken är väl som baken. Tycker tunna klassiska straps ser gubbiga ut.
Precis - gubbigt är det du söker! Gubbigt är snyggt!Jag gillar det iaf, smaken är väl som baken. Tycker tunna klassiska straps ser gubbiga ut.
En lite (i min mening) tristare variant på raggarlänk. Den bortre änden sätts på ena bandstiftet och den närmre hakas på det andra när man tar på sig klockan.Hitta detta på loppis, någon som vet vad det är för länk ?
Så är det, men då är tex ett vanligt Flocoband så mycket mer passande. Tycker du ska anamma gubbigheten!Jag gillar det iaf, smaken är väl som baken. Tycker tunna klassiska straps ser gubbiga ut.
Tips på var man kan hitta det utan att dammsuga bukten? Tycker alla ostoppade moderna är för tjockt skurna. Kanske bekvämare men inte lite stilrentKan verkligen rekommendera att tunnare band med vanlig kantsöm till Visodaten.
Har tyvärr inget tips på rak arm. Beror också helt på vilken stil du vill ha.Tips på var man kan hitta det utan att dammsuga bukten? Tycker alla ostoppade moderna är för tjockt skurna. Kanske bekvämare men inte lite stilrent
En egen variant av bonklipp, vet inte om det går att ta reda på tillverkare men jag gissar att den är tillverkad på 40-talet. Lite kul att det står på svenska och säkert är tillverkad av svenskt stål. Tycker gamla länkar som inte kommer från de välkända tillverkarna är lite underskattade, även om jag själv haft svårt att få den här typen av länk att sitta bra på handleden.Hitta detta på loppis, någon som vet vad det är för länk ?
På jakt efter avsmalnande (typ18/16 eller 18/14) med vanlig kantsöm. Inte så förtjust i modellerna med ”stygnen”. Lite mattare till sport/bruksur och glansigare finish till mer kostymur. Men får fortsätta jagaHar tyvärr inget tips på rak arm. Beror också helt på vilken stil du vill ha.
Det bandet var faktiskt riktigt snyggt utan gubbigheten.Så är det, men då är tex ett vanligt Flocoband så mycket mer passande. Tycker du ska anamma gubbigheten!
Billigast och bäst brukar det vara att köpa gamla band på ebay/tradera. Kräver dock att man plöjer igenom rätt många band innan man hittar rätt.På jakt efter avsmalnande (typ18/16 eller 18/14) med vanlig kantsöm. Inte så förtjust i modellerna med ”stygnen”. Lite mattare till sport/bruksur och glansigare finish till mer kostymur. Men får fortsätta jaga
För just mocka rekommenderar jag Fluco "Velour".Tips på var man kan hitta det utan att dammsuga bukten? Tycker alla ostoppade moderna är för tjockt skurna. Kanske bekvämare men inte lite stilrent
Tack! Inte testat Fluco så kanske får beställa några.För just mocka rekommenderar jag Fluco "Velour".
Tack, jo svenskt stål, inte lätt att böja till spännet.En egen variant av bonklipp, vet inte om det går att ta reda på tillverkare men jag gissar att den är tillverkad på 40-talet. Lite kul att det står på svenska och säkert är tillverkad av svenskt stål. Tycker gamla länkar som inte kommer från de välkända tillverkarna är lite underskattade, även om jag själv haft svårt att få den här typen av länk att sitta bra på handleden.
De är grymma.Tack! Inte testat Fluco så kanske får beställa några.
Mja, jag skulle inte jämföra med Bonklip. Grejen där är ju att det är justerbart, vilket den här länken inte är. Jag tycker snarare att det är en tråkigare (om än mer lättkortad) variant på raggarlänk.En egen variant av bonklipp, vet inte om det går att ta reda på tillverkare men jag gissar att den är tillverkad på 40-talet. Lite kul att det står på svenska och säkert är tillverkad av svenskt stål. Tycker gamla länkar som inte kommer från de välkända tillverkarna är lite underskattade, även om jag själv haft svårt att få den här typen av länk att sitta bra på handleden.
Fast tittar du på själva länkbitarna är de väldigt lika Bonklip/bamboo.Mja, jag skulle inte jämföra med Bonklip. Grejen där är ju att det är justerbart, vilket den här länken inte är. Jag tycker snarare att det är en tråkigare (om än mer lättkortad) variant på raggarlänk.
Mjo, det är sant. Jag tycker ändå att den avgörande faktorn för att vara Bonklip-liknande är den tvådelade konstruktionen. Så där tycker jag att den här länken har mer gemensamt med raggarlänkar. Men det är ju bara min åsikt, som sagt.Fast tittar du på själva länkbitarna är de väldigt lika Bonklip/bamboo.
Håller med, bamboo är väldigt bekväma och rätt smarta.Mjo, det är sant. Jag tycker ändå att den avgörande faktorn för att vara Bonklip-liknande är den tvådelade konstruktionen. Så där tycker jag att den här länken har mer gemensamt med raggarlänkar. Men det är ju bara min åsikt, som sagt.
Jag gillar dom skarpt! Har ju tre stycken GF bamboo, och skulle gärna komplettera med några i 18mm för lite större sportisar. Vore kanske fräckt med ett i 17mm på min Reverso också.Håller med, bamboo är väldigt bekväma och rätt smarta.
Har kört på reverso, koolt men tycker det är för tunt på något sätt. GF-oyster lite bättre.Jag gillar dom skarpt! Har ju tre stycken GF bamboo, och skulle gärna komplettera med några i 18mm för lite större sportisar. Vore kanske fräckt med ett i 17mm på min Reverso också.
Det var mer utseendet jag tänkte på. Tycker ändå att den är bättre än raggar (pansarlänk), sett till utseendet. Men som sagt har jag aldrig fått någon av varianterna att sitta bra, till skillnad mot bonklip/bambooMja, jag skulle inte jämföra med Bonklip. Grejen där är ju att det är justerbart, vilket den här länken inte är. Jag tycker snarare att det är en tråkigare (om än mer lättkortad) variant på raggarlänk.
Vad jag vet är den designen från Raketa först i sitt slag. Typisk rysk design där de får för sig vissa idéer Med det sagt så har det kommit varianter senare, men då också från Raketa. Men detta ska vara originalet av den här typen av lite spaceade (pun intended) modell.Den där Raketan är ju asball! Ganska unikt utseende ändå, eller är det en "kopia" av nån annan?