Dagens, tveksam fyndstatus då det var några år sedan jag slutade röka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket fynd till "klockbricka" för 70tals atlanticen, den vore nått för en annanDagens, tveksam fyndstatus då det var några år sedan jag slutade röka.
Skulle nog kalla den för fynd. Vill minnas att jag sett några gå för runt tusenlappen på tradera.Vet inte om den riktigt passar här, betalade trots allt 100 spänn och vet inte vad den egentligen är värd.. Köpte iaf en Enicar sport idag från 50-talet(?) som verkar hålla tiden än så länge iaf.
Gudars vad smaskigt!Dagens, tveksam fyndstatus då det var några år sedan jag slutade röka.
Har tissot originalspänne så köpte jag gärna detHittade dessa hos en antikhandlare! Värde? Båda tickar och byter datum
50 kr st
Fuck, slängde spännet/armbandet Hur ser originalspännet ut?Har tissot originalspänne så köpte jag gärna det
Haha men neeej! Om det är det spännet jag söker så står det tissot på det precis som på tavlan, samma typsnitt alltså.Fuck, slängde spännet/armbandet Hur ser originalspännet ut?
Hittade dessa hos en antikhandlare! Värde? Båda tickar och byter datum
50 kr st
Skulle säga att de missade med ca 1100 kr.Tur att antikhandlaren inte verkar ha tillgång till internet
Spännet var inte stämplat med Tissot så var nog after marketHaha men neeej! Om det är det spännet jag söker så står det tissot på det precis som på tavlan, samma typsnitt alltså.
man ska dock aldrig slänga spännen.Spännet var inte stämplat med Tissot så var nog after market
Haha aldrig reflekterat över det såvida det inte är stämplat original But now i know!man ska dock aldrig slänga spännen.
Ett aftermarket spänne i stål från 50-60 talet är ju fortfarande så mycket roligare än random Hirsch etc.
Stål går ju alltid att tvätta, även om nu lädret luktar gammal sunk.
Äldre original behöver heller inte alltid vara stämplade.Haha aldrig reflekterat över det såvida det inte är stämplat original But now i know!
Men ett spänne kan väl ändå inte medföra nämnvärt värde? Utan mer roligt med allt original?Äldre original behöver heller inte alltid vara stämplade.
Kan dock säkert bli svårt att hitta referensex som bevisar att det är samma sorts spänne som satt på vid leverans, men ofta så matchar det ju iaf tidsenligt med klockan.
Nåmnvärt och nämnvärt, men eftertraktade Omega-, Tissot- och Certinaspännen kan ju kosta uppemot en tusing beroende på vilka de är, även i stål.Men ett spänne kan väl ändå inte medföra nämnvärt värde? Utan mer roligt med allt original?
Åfan, det hade jag ingen aning om! Då kanske jag dumpade en tusing i soptunnan i UlricehamnNåmnvärt och nämnvärt, men eftertraktade Omega-, Tissot- och Certinaspännen kan ju kosta uppemot en tusing beroende på vilka de är, även i stål.
Hahaha hade ju såklart aldrig slängt ett rolexstämplat guldspänne
Var det omärkt så var det nog inte värt mer än att det är roligare än ett generiskt modernt spänne.Åfan, det hade jag ingen aning om! Då kanske jag dumpade en tusing i soptunnan i Ulricehamn
Det jag tänkte med, noterade att armbandet inte heller hade något märke ingraverat...bara genuine leatherVar det omärkt så var det nog inte värt mer än att det är roligare än ett generiskt modernt spänne.