Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Seikon är nog äkta, de andra är jag ytterst tveksam till, men har dålig koll på dem.Är inne i second hand butik
Är dessa legit? Alla kvarts
![]()
Baksidan på övriga två:Seikon är nog äkta, de andra är jag ytterst tveksam till, men har dålig koll på dem.
På finishen ser det ut som om båda är fake.Baksidan på övriga två:
![]()
![]()
Köpte seikonSeikon är nog äkta, de andra är jag ytterst tveksam till, men har dålig koll på dem.
Köpte seikonFår se om den funkar med nytt batteri och ska putsa upp den. Worth a shot
Kommer hem, försöker vrida på visarna men då klickar det bara :/ Gick att vrida i affären hahaDen funkar säkert efter ett batteribyte. Länken till dom gamla SQ är riktigt snygga tycker jag![]()
Kommer hem, försöker vrida på visarna men då klickar det bara :/ Gick att vrida i affären haha
Gillade länken!![]()
Kan inte så mycket om mekaniken men kronan sitter fast när jag drar i den. man ska kunna klicka ner något för att ta ut hela kronan? Är det där det står "push"?Tråkigt! Åker bommen ut om du drar i kronan?
Kan inte så mycket om mekaniken men kronan sitter fast när jag drar i den. man ska kunna klicka ner något för att ta ut hela kronan?
Minutvisaren rör sig en millimeter nör man vrider kronan men sen klickar det bara
Bandet blev superfint efter rengöring!
![]()
Fick ut kronan men ingen skillnad när jag väl sätter in den igen...tar emot lite och sen "klick". Låter ungefär som bezeln på en seiko skx liksom hahaSåg på urverket att det fanns en pil som det står "push" på. Du kan prova att trycka i hålet med en tandpetare och ta ut kronan/bommen och sedan prova att sätta tillbaka den och se om det hjälper.
Länken var ju iaf riktigt trevlig!
Fick ut kronan men ingen skillnad när jag väl sätter in den igen...tar emot lite och sen "klick". Låter ungefär som bezeln på en seiko skx liksom haha
![]()
![]()
Surt! Men länken var ju fin iafDet var ju jättetråkigt!
Hör av dig om du får för dig att sälja - för jävla skön!Hittade en mysig direktmatad Siemens väggklocka från typ 60-talet idag. 45kr tycker jag är ett klipp.
Ska bara lista ut hur jag ska förse den med ström...
![]()
![]()
![]()
Laboran är riktigt kul! Något av en föregångare till DS.Dagens fynd blev 2x Certina och en omärkt historia.
Laboran är jag riktigt glad över, runt 40-tal?
Waterkingen ser ut att vara i fint skick under smutsen. (kolla bandet! Ser ut att ha legat under vatten i hundra år).
Den omärkta köpte jag för att jag inte har något liknande i samlingen. Var det vanligt med klockor helt utan tillverkare på tavlan?
Synd att man måste vänta en månad på att prova dem...
![]()
Kul! Grattis!![]()
![]()
Det här var tydligen ett loppisfynd för ca 30 år sedan. Hittades idag vid föräldrarnas flyttstädning. Plötsligt händer det!
![]()
![]()
Det här var tydligen ett loppisfynd för ca 30 år sedan. Hittades idag vid föräldrarnas flyttstädning. Plötsligt händer det!
Du får 100 spänn! Dubbla dina pengar direkt!![]()
![]()
Grymt! Undrens tid är inte förbi![]()
![]()
Wow, det var inte illa! Grattis![]()
![]()
Wow, det var fan inte kattskit![]()
![]()
Haha snyggt !![]()
![]()
Snyggt fångat! Klart intresserad av en om dom ska krängas.
Hittade dessa också, dock ingen koll på värde men fina är dem!![]()