• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Joakim

Sugen
2-Faktor
Nu är det ju officiellt sommar, så dags att väcka liv i den här tråden. Här är en från dagens drive-by. 80kr.
6454AFC4-C003-4B87-AD03-EF4AC430CC7C.jpeg
Trevlig, snyggt fångat!
 
Det var som tusan! Kul att det fortfarande går att fynda på det viset. Antar det var riktiga loppispriser också...?
Ja det går faktiskt, men det var inte skräploppispriser. Men billigt var det. Kunde fått allt billigare men ville vara lite hyfsat snäll. Personen i fråga hade köpt alla i en påse för 50kr för 10 år sedan. Han ville ha 4k för allt men jag gav 5k. Han var nöjd, jag var nöjd 😁. Alla går väldigt bra kan jag tillägga.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ja det går faktiskt, men det var inte skräploppispriser. Men billigt var det. Kunde fått allt billigare men ville vara lite hyfsat snäll. Personen i fråga hade köpt alla i en påse för 50kr för 10 år sedan. Han ville ha 4k för allt men jag gav 5k. Han var nöjd, jag var nöjd 😁. Alla går väldigt bra kan jag tillägga.
Ja, ibland känns det bäst om man är lite ärlig. Men man förstår ju känslan när man står på en skräploppis med superfyndet och ska betala. Tio spänn på prislappen, ska de upptäcka/förstå att de håller på och vaska en TG 195?
 
Ja, ibland känns det bäst om man är lite ärlig. Men man förstår ju känslan när man står på en skräploppis med superfyndet och ska betala. Tio spänn på prislappen, ska de upptäcka/förstå att de håller på och vaska en TG 195?
Ja det är riktigt spännande! Några sådana har man ju klippt (dock inte TG 195)men jag känner de här personerna lite också så jag ville vara liite ärlig. Han visste att det var guld så det var i princip det jag betalade för. Hade det varit någon jag aldrig kommer träffa igen så kanske man inte alltid är lika sjysst 😂. Men när man fyndar så har man lite blandade känslor tycker jag, styggt att luras men kul att superfynda... Men det är ju de som prissätter så de får ju skylla sig själva också 😊.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hejsan!
Detta är mitt första inlägg så kanske är fel ute men försöker ändå. Kan lite om klockor, men tycker den borde vara mera detaljerad, ingraverat och signerad av Omega. Med 99,9% chans att den är fejk så måste jag ändå kolla!:) 20kr gör mig inte ledsen att kasta.
C14C7B5F-2359-4EB4-A9BB-1522935E4B7F.jpeg
Du är helt rätt ute. Den är inte särskilt okej.
Men sitter det ett fungerande batteri i den så är den kanske värd tjugan, i alla fall. ;)
 

dadolfi

Breitling
Sprang på denna Certina DS på loppis idag i Simrishamn. 75kr. Känns som jag gjort ett fynd, eller?
 

Bilagor

  • 23383DDD-6855-4B20-ADC9-81C2BA25416E.jpeg
    23383DDD-6855-4B20-ADC9-81C2BA25416E.jpeg
    523.8 KB · Visningar: 37
  • 772699C8-6D18-4703-ACEA-BF5ADE05B5FE.jpeg
    772699C8-6D18-4703-ACEA-BF5ADE05B5FE.jpeg
    532.8 KB · Visningar: 30
  • F5C48BB2-5EB9-49C7-8565-77B1D7FE1C62.jpeg
    F5C48BB2-5EB9-49C7-8565-77B1D7FE1C62.jpeg
    503 KB · Visningar: 24

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Hejsan!
Detta är mitt första inlägg så kanske är fel ute men försöker ändå. Kan lite om klockor, men tycker den borde vara mera detaljerad, ingraverat och signerad av Omega. Med 99,9% chans att den är fejk så måste jag ändå kolla!:) 20kr gör mig inte ledsen att kasta.
C14C7B5F-2359-4EB4-A9BB-1522935E4B7F.jpeg
Är inte alls säker på att den där är fejk. Finns en sådan modell. Har du möjlighet att fota verket. (Öppna klockan)
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Gör det? Vad heter den?
På 80-talet gjorde omega en hel massa quartzare med olika utseende. En del hette seamaster och en del DeVille och en del ingenting. Var väl typ samma verk i alla så varför de hade olika namn vet jag inte. Hade ett tiotal olika jag köpte på Tratten för 500kr styck ungefär för 10 år sedan. Sålde dom förra året för 1500 styck.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
På 80-talet gjorde omega en hel massa quartzare med olika utseende. En del hette seamaster och en del DeVille och en del ingenting. Var väl typ samma verk i alla så varför de hade olika namn vet jag inte. Hade ett tiotal olika jag köpte på Tratten för 500kr styck ungefär för 10 år sedan. Sålde dom förra året för 1500 styck.
Tror att det faktum att det står ”japan movm” (typ) kl sex gör den här till fake. Utöver allmänt kass finish såklart, och att modellen inte finns.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Tror att det faktum att det står ”japan movm” (typ) kl sex gör den här till fake. Utöver allmänt kass finish såklart, och att modellen inte finns.
Är fortfarande inte övertygad. I slutet på -70 början på -80 var det ju i princip en kvalitetsstämpel om quartzverket var Japanskt. Lysplupparna sitter halvsnett och det går inte att jämföra med dagens finnish men Omega var ett annat märke då.
 
Topp