Trevlig, snyggt fångat!Nu är det ju officiellt sommar, så dags att väcka liv i den här tråden. Här är en från dagens drive-by. 80kr.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig, snyggt fångat!Nu är det ju officiellt sommar, så dags att väcka liv i den här tråden. Här är en från dagens drive-by. 80kr.
![]()
Grymt fångat!Bra loppisrunda idag. Två solida 14 karatare.
![]()
Tack så mycket, sällan man hittar något så det här var skoj!Grymt fångat!![]()
Det var som tusan! Kul att det fortfarande går att fynda på det viset. Antar det var riktiga loppispriser också...?Bra loppisrunda idag. Två solida 14 karatare.
![]()
Ja det går faktiskt, men det var inte skräploppispriser. Men billigt var det. Kunde fått allt billigare men ville vara lite hyfsat snäll. Personen i fråga hade köpt alla i en påse för 50kr för 10 år sedan. Han ville ha 4k för allt men jag gav 5k. Han var nöjd, jag var nöjdDet var som tusan! Kul att det fortfarande går att fynda på det viset. Antar det var riktiga loppispriser också...?
Ja, ibland känns det bäst om man är lite ärlig. Men man förstår ju känslan när man står på en skräploppis med superfyndet och ska betala. Tio spänn på prislappen, ska de upptäcka/förstå att de håller på och vaska en TG 195?Ja det går faktiskt, men det var inte skräploppispriser. Men billigt var det. Kunde fått allt billigare men ville vara lite hyfsat snäll. Personen i fråga hade köpt alla i en påse för 50kr för 10 år sedan. Han ville ha 4k för allt men jag gav 5k. Han var nöjd, jag var nöjd. Alla går väldigt bra kan jag tillägga.
Ja det är riktigt spännande! Några sådana har man ju klippt (dock inte TG 195)men jag känner de här personerna lite också så jag ville vara liite ärlig. Han visste att det var guld så det var i princip det jag betalade för. Hade det varit någon jag aldrig kommer träffa igen så kanske man inte alltid är lika sjysstJa, ibland känns det bäst om man är lite ärlig. Men man förstår ju känslan när man står på en skräploppis med superfyndet och ska betala. Tio spänn på prislappen, ska de upptäcka/förstå att de håller på och vaska en TG 195?
Drömmigt… Blir lika inspirerad varje gång. O sedan lika besviken när jag själv åker på loppis och endast hittar massa skräpBra loppisrunda idag. Två solida 14 karatare.
![]()
Gav iaf en hundring för minJa, ibland känns det bäst om man är lite ärlig. Men man förstår ju känslan när man står på en skräploppis med superfyndet och ska betala. Tio spänn på prislappen, ska de upptäcka/förstå att de håller på och vaska en TG 195?
Ja, det tycker jag är ett helt okej pris!Gav iaf en hundring för min![]()
Ja men så är det ju, 99,9% skräp. Men som du säger, kul när man ser i den här tråden att fortfarande finns en chans i alla fall.Drömmigt… Blir lika inspirerad varje gång. O sedan lika besviken när jag själv åker på loppis och endast hittar massa skräp.
Trevlig, snyggt fångat!Kostade lika mycket som en pizza. Fått en initial första tvätt men ska få nytt batteri, packningar och ett ultraljudsbad![]()
![]()
Väntar tre loppisar till i veckan så hoppas på nåt ännu trevligareTrevlig, snyggt fångat!
Fångar du ngt 70-tal som inte faller dig i smaken så hojta tillVäntar tre loppisar till i veckan så hoppas på nåt ännu trevligare![]()
Bra fångat, fick betala mer än så för min... (Second hand-fynd) De är riktigt stiliga tycker jag.Kostade lika mycket som en pizza. Fått en initial första tvätt men ska få nytt batteri, packningar och ett ultraljudsbad![]()
![]()
StilrentBra fångat, fick betala mer än så för min... (Second hand-fynd) De är riktigt stiliga tycker jag.
![]()
Nu delar vi både Willard och SQ i samlingen! Vi har bäst smak på KSBra fångat, fick betala mer än så för min... (Second hand-fynd) De är riktigt stiliga tycker jag.
![]()
Du är helt rätt ute. Den är inte särskilt okej.Hejsan!
Detta är mitt första inlägg så kanske är fel ute men försöker ändå. Kan lite om klockor, men tycker den borde vara mera detaljerad, ingraverat och signerad av Omega. Med 99,9% chans att den är fejk så måste jag ändå kolla!20kr gör mig inte ledsen att kasta.
![]()
Är inte alls säker på att den där är fejk. Finns en sådan modell. Har du möjlighet att fota verket. (Öppna klockan)Hejsan!
Detta är mitt första inlägg så kanske är fel ute men försöker ändå. Kan lite om klockor, men tycker den borde vara mera detaljerad, ingraverat och signerad av Omega. Med 99,9% chans att den är fejk så måste jag ändå kolla!20kr gör mig inte ledsen att kasta.
![]()
Gör det? Vad heter den?Är inte alls säker på att den där är fejk. Finns en sådan modell. Har du möjlighet att fota verket. (Öppna klockan)
På 80-talet gjorde omega en hel massa quartzare med olika utseende. En del hette seamaster och en del DeVille och en del ingenting. Var väl typ samma verk i alla så varför de hade olika namn vet jag inte. Hade ett tiotal olika jag köpte på Tratten för 500kr styck ungefär för 10 år sedan. Sålde dom förra året för 1500 styck.Gör det? Vad heter den?
Tror att det faktum att det står ”japan movm” (typ) kl sex gör den här till fake. Utöver allmänt kass finish såklart, och att modellen inte finns.På 80-talet gjorde omega en hel massa quartzare med olika utseende. En del hette seamaster och en del DeVille och en del ingenting. Var väl typ samma verk i alla så varför de hade olika namn vet jag inte. Hade ett tiotal olika jag köpte på Tratten för 500kr styck ungefär för 10 år sedan. Sålde dom förra året för 1500 styck.
Är fortfarande inte övertygad. I slutet på -70 början på -80 var det ju i princip en kvalitetsstämpel om quartzverket var Japanskt. Lysplupparna sitter halvsnett och det går inte att jämföra med dagens finnish men Omega var ett annat märke då.Tror att det faktum att det står ”japan movm” (typ) kl sex gör den här till fake. Utöver allmänt kass finish såklart, och att modellen inte finns.