Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den högra Tissoten är ruskigt läcker! Plockade en likadan på Tradera för nån hundring för ett gäng år sen, inte heller i fungerande skick.De här kom min fru hem med igår. De två övre går och verkar t o m hålls tiden med de tre nedre går inte tyvärr inte alls. Den vänstra vad nog mer av ett skämt… Fin torsdagspresent oavsett!
Du verkar ha en grym fru !De här kom min fru hem med igår. De två övre går och verkar t o m hålls tiden med de tre nedre går inte tyvärr inte alls. Den vänstra vad nog mer av ett skämt… Fin torsdagspresent oavsett!
Din är väl en äldre i metall? Tycker det smäller högre än de senare i plast. Det här är nog den tredje av samma typ jag hittat. Din variant har jag bara sett på bild.Ännu tuffare än min!
Jaha, den är i plast. Då är nog en kromad lite tuffare ändå ja.Din är väl en äldre i metall? Tycker det smäller högre än de senare i plast. Det här är nog den tredje av samma typ jag hittat. Din variant har jag bara sett på bild.
Gick förbi en loppis på min lunchpromenaden och hittade den här Seikon för 150:-. Flexlänken är lite stor för min tunna handled, men hade nog bytt ut den ändå. Timvisaren indikerar batteribyte, så den tickar på iaf.
Skrev fel ovan. Menade att sekundvisaren stegar fram två sekunder i taget.Trevlig tavla!
…för att lära mig någonting nytt: Hur indikerar timvisaren batteribyte?
Verkar rimligare.Skrev fel ovan. Menade att sekundvisaren stegar fram två sekunder i taget.
Vild gissning:Hitta på denna idag. Någon som vet vilken klocka den kan passa till?
Ser ju onekligen likt utVild gissning:
(Bild stulen på Internet)
Ja, men det är väl inte omöjligt att de haft liknande länkar på fler modeller. Jag har dålig koll. Men det är väl ett uppslag iallafall. Tror det finns ett par sådana El Primero på KS så det borde nog gå att jämföra mått och märkningar och så vidare.Ser ju onekligen likt ut
Har sett ett par Zenith Surf på meshlänk också.Hitta på denna idag. Någon som vet vilken klocka den kan passa till?
Till denna som tidigare nämts. Bra pris fick du.Hitta på denna idag. Någon som vet vilken klocka den kan passa till?
Till denna som tidigare nämts. Bra pris fick du.
Köpte min från Italien för 12 år sedan. 31 j. Finns även med 17 j som var för amerikanska
Är det 18mm mellan bandhornen på den?Till denna som tidigare nämts. Bra pris fick du.
Köpte min från Italien för 12 år sedan. 31 j. Finns även med 17 j som var för amerikanska marknaden
Snyggt!Anker. Handjagad.
Du skulle gjort som en äldre man gjorde mot mig häromveckan.. Jag hade köpt ett väggur på loppis och var påväg till bilen med den och gubben sprang ikapp mig, ryckte i jackan på mig och sa "200kr, du får 200kr!". Nej klockan ville jag ha. Betalade 75kr för den på loppisen så där hade man väl visserligen chansen till en gratis lunch. Riktigt märkligt förfarande..Loppis är på gott och ont. I lördags kom jag uppenbarligen fem minuter försent och fick se ett par fina fynd vandra iväg med nya ägare. Tröstköpte en väckarklocka.
I mitt fall missade jag två gamla skindivers. Då jag kom stod en gubbe och dribblade om priDu skulle gjort som en äldre man gjorde mot mig häromveckan.. Jag hade köpt ett väggur på loppis och var påväg till bilen med den och gubben sprang ikapp mig, ryckte i jackan på mig och sa "200kr, du får 200kr!". Nej klockan ville jag ha. Betalade 75kr för den på loppisen så där hade man väl visserligen chansen till en gratis lunch. Riktigt märkligt förfarande..
Vet inte om jag själv bröt mot någon oskriven loppisregel i samband med att jag missade två 60-tals skindivers som flög upp i handen på en annan spekulant lagom till jag dök upp vid bordet.Du skulle gjort som en äldre man gjorde mot mig häromveckan.. Jag hade köpt ett väggur på loppis och var påväg till bilen med den och gubben sprang ikapp mig, ryckte i jackan på mig och sa "200kr, du får 200kr!". Nej klockan ville jag ha. Betalade 75kr för den på loppisen så där hade man väl visserligen chansen till en gratis lunch. Riktigt märkligt förfarande..
I vilken region befinner du dig i ?Vart hittar ni alla grymma loppisar? Jag förstår att det förmodligen är väl bevarade hemligheter men är det typ flyttloppisar i kvarteret eller mer organiserade event?
Hej fick med min en klocka/fickur från loppisen i helgen. Undrar om någon kan hjälpa mig tyda stämplarna. Det finns på innerlocket en stämpel 12 eller 18K (gulddouble?) och sedan en fjäril & R6M 931..står det för tillverkare? Och på själva urverket står det A R F M . Men slutligen har jag (i detta forum) en dum fråga...hur ställer jag uret...? Tacksam för hjälp, ha en trevlig kväll/mvh Eric
Vart hittar ni alla grymma loppisar? Jag förstår att det förmodligen är väl bevarade hemligheter men är det typ flyttloppisar i kvarteret eller mer organiserade event?
Själv hänger jag i Skåne och tar mer än gärna emot tipsI vilken region befinner du dig i ?
Själv hänger jag i Skåne och tar mer än gärna emot tips