• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

De här kom min fru hem med igår. De två övre går och verkar t o m hålls tiden med de tre nedre går inte tyvärr inte alls. Den vänstra vad nog mer av ett skämt… Fin torsdagspresent oavsett!

IMG_2063.jpeg

IMG_2064.jpeg

De här kom min fru hem med igår. De två övre går och verkar t o m hålls tiden med de tre nedre går inte tyvärr inte alls. Den vänstra vad nog mer av ett skämt… Fin torsdagspresent oavsett!

IMG_2063.jpeg

IMG_2064.jpeg
Den högra Tissoten är ruskigt läcker! Plockade en likadan på Tradera för nån hundring för ett gäng år sen, inte heller i fungerande skick.
Borde kanske grävas fram och servas...

Gick förbi en loppis på min lunchpromenaden och hittade den här Seikon för 150:-. Flexlänken är lite stor för min tunna handled, men hade nog bytt ut den ändå. Sekundvisaren* indikerar batteribyte, så den tickar på iaf.

Edit: rätt är så klart sekundvisaren och inte timvisaren.

20230926_132035.jpg

20230926_132121.jpg

20230926_132854.jpg

Senast ändrad:
Loppis är på gott och ont. I lördags kom jag uppenbarligen fem minuter försent och fick se ett par fina fynd vandra iväg med nya ägare. Tröstköpte en väckarklocka.
IMG_5611.jpeg
Du skulle gjort som en äldre man gjorde mot mig häromveckan.. Jag hade köpt ett väggur på loppis och var påväg till bilen med den och gubben sprang ikapp mig, ryckte i jackan på mig och sa "200kr, du får 200kr!". Nej klockan ville jag ha. Betalade 75kr för den på loppisen så där hade man väl visserligen chansen till en gratis lunch. Riktigt märkligt förfarande..

Du skulle gjort som en äldre man gjorde mot mig häromveckan.. Jag hade köpt ett väggur på loppis och var påväg till bilen med den och gubben sprang ikapp mig, ryckte i jackan på mig och sa "200kr, du får 200kr!". Nej klockan ville jag ha. Betalade 75kr för den på loppisen så där hade man väl visserligen chansen till en gratis lunch. Riktigt märkligt förfarande..
I mitt fall missade jag två gamla skindivers. Då jag kom stod en gubbe och dribblade om pri
Vet inte om jag själv bröt mot någon oskriven loppisregel i samband med att jag missade två 60-tals skindivers som flög upp i handen på en annan spekulant lagom till jag dök upp vid bordet.
Den andre började ohejdat pruta på priset, en hundring styck. Själv brände jag till med ett rejälare bud varpå förvirring och irritation uppstod. Det slutade i alla fall med att den andre fick köpa för en hundring styck.
Störig situation för allt och alla!

Hej fick med min en klocka/fickur från loppisen i helgen. Undrar om någon kan hjälpa mig tyda stämplarna. Det finns på innerlocket en stämpel 12 eller 18K (gulddouble?) och sedan en fjäril & R6M 931..står det för tillverkare? Och på själva urverket står det A R F M . Men slutligen har jag (i detta forum) en dum fråga...hur ställer jag uret...? Tacksam för hjälp, ha en trevlig kväll/mvh Eric
20231012_111753.jpg
20231012_111801.jpg
20231012_111808.jpg
20231012_111823.jpg
20231012_111844.jpg
20231012_111901.jpg

Senast ändrad:
Vart hittar ni alla grymma loppisar? Jag förstår att det förmodligen är väl bevarade hemligheter 😊men är det typ flyttloppisar i kvarteret eller mer organiserade event?

Hej fick med min en klocka/fickur från loppisen i helgen. Undrar om någon kan hjälpa mig tyda stämplarna. Det finns på innerlocket en stämpel 12 eller 18K (gulddouble?) och sedan en fjäril & R6M 931..står det för tillverkare? Och på själva urverket står det A R F M . Men slutligen har jag (i detta forum) en dum fråga...hur ställer jag uret...? Tacksam för hjälp, ha en trevlig kväll/mvh Eric
20231012_111753.jpg
20231012_111801.jpg
20231012_111808.jpg
20231012_111823.jpg
20231012_111844.jpg
20231012_111901.jpg

18k står det.
Tror dock inte på doublé. Bortsett från att guldstämplar enligt konstens alla regler kanske inte finns så bär den alla kännetecken av att vara i solitt guld.
Klart godkänd loppis, med andra ord. ;)

Däremot kan jag inte hjälpa till så våldsamt mycket med verket. Just fickur är ett ganska grått område för egen del.

Tillbaka
Topp