Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig! Har ett liknande loppisfynd från CYMA
Första vintage-väckarklockan i min ägo. 175kr. Fin tavla och visare och den håller tiden rätt väl. Däremot funkar inte alarmet. Känns som en kul och lite underskattad del av vintage-klockvärlden!
En liten (28 mm utan krona typ) Genia med originalbox(?) från 50-talet.
Tickar på efter uppdragning.
Hur ser baksidan ut?
Känns väl spontant inte som original kanske.
Står bara 12012.
Följde med en lapp med ett namn i asken också. Kanske en tidigare ägare.
Finns ju ibland potential till en kul boett, men den är kromad ser det ut som dessutom? Oavsett charmigt ur i min smak i grund och botten.
Varför skulle inte bakboetten vara den ursprungliga?
Känns väl spontant inte som original kanske.
Står bara 12012.
Följde med en lapp med ett namn i asken också. Kanske en tidigare ägare.
Verkligen, tyckte inte det passade först så var därför jag trodde det inte var original.Blir ibland stor skillnad när endast baklocket är i stainless steel.
Fin, vad putsade du urtavlan med ?Kul loppisfynd idag!
Kul när GF-länkar smyger sig fram, händer inte allt för ofta, tråkigt nog. Den andra var en IMCO med tags kvar. Plus en Revue och en Eterna (utan baklock men ett fungerande 520 verk).
Lägger till en bonus, för kunde inte hålla mig med lite puts på Revuen.
Kul! Ha en toppenkväll allihopa.
Fin, vad putsade du urtavlan med ?
Vill minnas att det är en Oris med annan logga bara.En ball Punkt låg i 10-kronorsbacken hos den lokala loppisen. Verkar funka som den ska. Sitter tydligen Orisverk i dessa.
Inte ofta det dyker upp något i klockväg, extra kul när det händer.
En ball Punkt låg i 10-kronorsbacken hos den lokala loppisen. Verkar funka som den ska. Sitter tydligen Orisverk i dessa.
Inte ofta det dyker upp något i klockväg, extra kul när det händer.