• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

jabla

Sarlacc
flava-flav.jpg
Återlommer med bild på min när jag hittat lämplig kedja :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Fynd och fynd men tipsar om Täby loppisen, direkt när du kommer in på området står det en farbror och säljer massor med vintage klockor. Han stod och packade upp nu, försöker ta bilder på ett tag.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kollade igenom en massa loppisar på Österlen under semestern. Hittade ett och annat men knappt några armbandsur. Jo, några fanns det väl på lördagsloppisen i Simrishamn, men inget av intresse. I helgen hittade jag denna automatiska Seiko 7005-7011 på en loppis på Ljusterö. Köpte den för kaffepengar. Satt en flexlänk på som visade sig innehålla åratal av smuts.... riktigt äckligt... Jag gjorde ren den men kommer nog använda ngn annan länk eller läder. Klockan rullar på men tjuvstoppar ibland. Lite målarfärg och repor på glaset ska poleras bort. Bra skick för övrigt för en 43 år gammal klocka.

seiko_7005-7011_1_zpse3f848d2.jpg
[/URL]
seiko_7005-7011_2_zps1ea0fc8f.jpg
[/URL]
seiko_7005-7011_3_zps5a8d3f3c.jpg
[/URL]
 

Nexus

Panerai
"Blocketloppis" i hufvudstaden idag. Hittade visserligen inga direkt roliga klockor, men lik väl en multifunktionell keramik-krabba som passar lika bra som udda inredningsdetalj som klockhållare. Jag ger er härmed bilder på min KLOCKKRABBA som från och med nu kommer vara ett stående inslag vid samtliga unboxingar jag producerar.
hJq5S6v.jpg


 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
"Blocketloppis" i hufvudstaden idag. Hittade visserligen inga direkt roliga klockor, men lik väl en multifunktionell keramik-krabba som passar lika bra som udda inredningsdetalj som klockhållare. Jag ger er härmed bilder på min KLOCKKRABBA som från och med nu kommer vara ett stående inslag vid samtliga unboxingar jag producerar.
hJq5S6v.jpg




Den där gick inte av för hackor! Stort grattis! :D
 

giorgio

Breitling
Jag kollade igenom en massa loppisar på Österlen under semestern. Hittade ett och annat men knappt några armbandsur. Jo, några fanns det väl på lördagsloppisen i Simrishamn, men inget av intresse. I helgen hittade jag denna automatiska Seiko 7005-7011 på en loppis på Ljusterö. Köpte den för kaffepengar. Satt en flexlänk på som visade sig innehålla åratal av smuts.... riktigt äckligt... Jag gjorde ren den men kommer nog använda ngn annan länk eller läder. Klockan rullar på men tjuvstoppar ibland. Lite målarfärg och repor på glaset ska poleras bort. Bra skick för övrigt för en 43 år gammal klocka.

seiko_7005-7011_1_zpse3f848d2.jpg
[/URL]
seiko_7005-7011_2_zps1ea0fc8f.jpg
[/URL]
seiko_7005-7011_3_zps5a8d3f3c.jpg
[/URL]


Hello, I'm new here and I have a watch which is identical to this one.
I'm currently searching for spare parts, and would need you to post a pic of the watch back: mine has the code "7005 7011R" on the front, but has the code "7005 7012" on the back, so I would like to know if it's the same for you.
Thanks in advance for your help
 

Icaras

Rolex
"Blocketloppis" i hufvudstaden idag. Hittade visserligen inga direkt roliga klockor, men lik väl en multifunktionell keramik-krabba som passar lika bra som udda inredningsdetalj som klockhållare. Jag ger er härmed bilder på min KLOCKKRABBA som från och med nu kommer vara ett stående inslag vid samtliga unboxingar jag producerar.
hJq5S6v.jpg


Hahaha härligt att du kom på tanken att det skulle vara en rolle-hållare ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
xhLrnez.jpg


Mitt första inlägg som nybliven medlem! :)

Hittade den här på en lokal loppis i södra dalarna. Jag frågade säljaren hur mycket han ville ha för den och han frågade vad jag bjöd.
-Tja en tjuga kan du väl få, han funderade och sa:
Ok, men jag tror inte att den fungerar, du får nog byta batteri. ;)

Klockan och alarm fungerar fint med ca 30-35h gångreserv och segar 10-20s per dygn.



Såhär blev den att se ut efter glasbyte och ett nytt läderarmband med racingstuk...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Mitt första inlägg som nybliven medlem! :)

Hittade den här på en lokal loppis i södra dalarna. Jag frågade säljaren hur mycket han ville ha för den och han frågade vad jag bjöd.
-Tja en tjuga kan du väl få, han funderade och sa:
Ok, men jag tror inte att den fungerar, du får nog byta batteri. ;)

Klockan och alarm fungerar fint med ca 30-35h gångreserv och segar 10-20s per dygn.



Såhär blev den att se ut efter glasbyte och ett nytt läderarmband med racingstuk...


Skönt fynd!
Gillar kommentaren om batteribytet också, blev ju till din fördel i förhandlingen iallafall :)
 

P-A

Sir Spamalot
xhLrnez.jpg


Mitt första inlägg som nybliven medlem! :)

Hittade den här på en lokal loppis i södra dalarna. Jag frågade säljaren hur mycket han ville ha för den och han frågade vad jag bjöd.
-Tja en tjuga kan du väl få, han funderade och sa:
Ok, men jag tror inte att den fungerar, du får nog byta batteri. ;)

Klockan och alarm fungerar fint med ca 30-35h gångreserv och segar 10-20s per dygn.



Såhär blev den att se ut efter glasbyte och ett nytt läderarmband med racingstuk...

Härligt! :)
Riktigt fin
 

rogart-63

Patek
xhLrnez.jpg


Mitt första inlägg som nybliven medlem! :)

Hittade den här på en lokal loppis i södra dalarna. Jag frågade säljaren hur mycket han ville ha för den och han frågade vad jag bjöd.
-Tja en tjuga kan du väl få, han funderade och sa:
Ok, men jag tror inte att den fungerar, du får nog byta batteri. ;)

Klockan och alarm fungerar fint med ca 30-35h gångreserv och segar 10-20s per dygn.



Såhär blev den att se ut efter glasbyte och ett nytt läderarmband med racingstuk...


Snyggt band var har du hittat det?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Snyggt band var har du hittat det?


cgfNAtQ.jpg


Bandet beställdes från HK/Kina (aliexpress) och kostade 190 pix inkl frakt. Spännet som är av butterfly typ följde med.



Jag har haft bandet cirka 3 veckor och det sitter riktigt skönt på armen, dock så fick jag ett med "T" loggan på även fast de sa att det skulle levereras utan. Jag gillar det inte riktigt då jag är kritisk mot kopierade loggor, om än bara på spännet i form av ett "T"... ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
lHVKEVi.jpg


Vet inte om buktenfynd får laddas upp här, men jag ropade precis in den här loten av gamla klockglas från England för 390 sek inkl frakt, +200st glas ger ett snittpris på under 2kr per glas... Nu kan vi snygga till lite mögel jag har liggande! :)
 
Topp