Återlommer med bild på min när jag hittat lämplig kedja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Återlommer med bild på min när jag hittat lämplig kedja
Don't believe the hype...Återlommer med bild på min när jag hittat lämplig kedja
Vilka dagar har de öppet i Täby?Fynd och fynd men tipsar om Täby loppisen, direkt när du kommer in på området står det en farbror och säljer massor med vintage klockor. Han stod och packade upp nu, försöker ta bilder på ett tag.
Dyrt?Oklart, nästa helg var det iaf uppehåll.
Fanns en del roliga klockor där.
100 pix för vad jag förmodar är en väckarklocka i reseformat, någon som vet något.?
"Blocketloppis" i hufvudstaden idag. Hittade visserligen inga direkt roliga klockor, men lik väl en multifunktionell keramik-krabba som passar lika bra som udda inredningsdetalj som klockhållare. Jag ger er härmed bilder på min KLOCKKRABBA som från och med nu kommer vara ett stående inslag vid samtliga unboxingar jag producerar.
Junghans Trivox, plockade isär och snyggade till glaset.
Jag kollade igenom en massa loppisar på Österlen under semestern. Hittade ett och annat men knappt några armbandsur. Jo, några fanns det väl på lördagsloppisen i Simrishamn, men inget av intresse. I helgen hittade jag denna automatiska Seiko 7005-7011 på en loppis på Ljusterö. Köpte den för kaffepengar. Satt en flexlänk på som visade sig innehålla åratal av smuts.... riktigt äckligt... Jag gjorde ren den men kommer nog använda ngn annan länk eller läder. Klockan rullar på men tjuvstoppar ibland. Lite målarfärg och repor på glaset ska poleras bort. Bra skick för övrigt för en 43 år gammal klocka.
[/URL]
[/URL]
[/URL]
Det är fan ett fynd alldeles oavsett graden av funktion. Grattis.
Hahaha härligt att du kom på tanken att det skulle vara en rolle-hållare"Blocketloppis" i hufvudstaden idag. Hittade visserligen inga direkt roliga klockor, men lik väl en multifunktionell keramik-krabba som passar lika bra som udda inredningsdetalj som klockhållare. Jag ger er härmed bilder på min KLOCKKRABBA som från och med nu kommer vara ett stående inslag vid samtliga unboxingar jag producerar.
Mitt första inlägg som nybliven medlem!
Hittade den här på en lokal loppis i södra dalarna. Jag frågade säljaren hur mycket han ville ha för den och han frågade vad jag bjöd.
-Tja en tjuga kan du väl få, han funderade och sa:
Ok, men jag tror inte att den fungerar, du får nog byta batteri.
Klockan och alarm fungerar fint med ca 30-35h gångreserv och segar 10-20s per dygn.
Såhär blev den att se ut efter glasbyte och ett nytt läderarmband med racingstuk...
Hittade den här på en lokal loppis i södra dalarna. Jag frågade säljaren hur mycket han ville ha för den och han frågade vad jag bjöd.
Klockan och alarm fungerar fint med ca 30-35h gångreserv och segar 10-20s per dygn.
Såhär blev den att se ut efter glasbyte och ett nytt läderarmband med racingstuk...
Snyggt band var har du hittat det?
Cool! Grattis till tokfyndet, och välkommen!Tack!
Riktigt skön känsla när du lämnar efter slutförd affär. Fylld med adrenalin, ett dunkande hjärta och du vet att du just gjort ett tokfynd!
Grattis till ett klipp http://www.tradera.com/vintage-tiss...-alarm-herrur-70-tal-auktion_190122_189633837 kul länk att titta efter det fyndet.