• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
IDLPjlo.jpg


"Fyndade?" just en Timex electronic 60- talare på fake-krokodil för 68:- på baksidan står det: MADE IN TAIWAN. Det måste väl ha varit ett kap? :)

 
Jag kom nyss hem med den, så får kolla hur den går :) Just ny har jag satt den på ett "bond nato" :) Ska se om jag kan polera glaset, det är busenkelt att ta av! :)
 
Klockan går rätt igen! Behövde bara skruva åt rotorn lite, den drog inte upp ordentligt innan och stannade pga detta!

Glaset ville inte poleras så får nog slipa till det lite, alternativt köpa nytt! Polerade och borstade även till boetten lätt!

Slängde på ett svart "läder" och det ser riktigt bra ut! Får bli ett riktigt läder sen!

QhYizCG.jpg
 

jabla

Sarlacc
Klockan går rätt igen! Behövde bara skruva åt rotorn lite, den drog inte upp ordentligt innan och stannade pga detta!

Glaset ville inte poleras så får nog slipa till det lite, alternativt köpa nytt! Polerade och borstade även till boetten lätt!

Slängde på ett svart "läder" och det ser riktigt bra ut! Får bli ett riktigt läder sen!

QhYizCG.jpg

Trevligt fynd, då återstår bara att putsa kameralinsen :)
 

maxmol

Panerai
Fick det här två för kaffepengar. Mentorn gick lite väll snabbt så den fick jag rucka till. Går nu ca - 1-2 min per dag (svårt att får det perfekt utan sekundvisare). Cerntina köpte jag bara för att jag hade en litet sug på en tank-modell men den och jag har verkligen inte klickat tyvärr (kommer nog snart dyka upp på K&S).


XNmyOv1.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Mentorn var en riktig skönhet. Synd att sekunden är borta. Du hittar säkert en donator!
Gillar även indexmarkeringarna. New York vibbar!
 
Topp