• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Samma som i går kväll. Sjöhäst!
IMG_2121[1].JPG
 
Trevlig C3a! Renoverade en 69 cab Daytona Yellow, monterade samma rostfria 4-1 sidepipes. Riktigt bra grejer!
Tack!:)
Tyvärr så måste den lackas om, bakaxeln måste fixas, motorn måste tas ur och bromsoken måste renoveras. Den är iallafall kompresionstestad med okej resultat:D
Men det är mycket jobb kvar tills det går att köra den tyvärr.
 
  • Like
Reactions: JLW
Tack!:)
Tyvärr så måste den lackas om, bakaxeln måste fixas, motorn måste tas ur och bromsoken måste renoveras. Den är iallafall kompresionstestad med okej resultat:D
Men det är mycket jobb kvar tills det går att köra den tyvärr.
Då har du nått att göra! Gillar faktiskt 70-80 tals lacken på din :happyhappy:

För två vintrar sen hamnade det en LS1 med t56 och nu i vinter en skruvkompressor, första mappen ser ut att hamna på 570whp från förra LS1an den satt på. Ska bli kul!
Det har tagit 6år att komma hit hehe...
 
Då har du nått att göra! Gillar faktiskt 70-80 tals lacken på din :happyhappy:

För två vintrar sen hamnade det en LS1 med t56 och nu i vinter en skruvkompressor, första mappen ser ut att hamna på 570whp från förra LS1an den satt på. Ska bli kul!
Det har tagit 6år att komma hit hehe...
Tack! Ja lacken är special för just den här versionen, det är en Indy pacecar från 1978 och en likadan användes som startbil under Indy500-loppet år 1979. Det tillverkades totalt 6502st av denna modell.
 
  • Like
Reactions: JLW
Tillbaka
Topp