• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

20160817_080020-01.jpeg

Fin! Hur billiga ungefär?

Tack så mycket! Tror jag fick loss den här för ca 1200 med frakt. Den var dock lite smådefekt (rotorn och smutsigt urverk), samt repan på urtavlan vid 7-9, men det fixade @Martin Lovasz till. Dock inte repan, den fick vara kvar.
Sedan jag köpte jag ett nytt mockaband och ett originalspänne från 60-talet. Så allt som allt, med service, landade jag på ca 2000 kr. Ett utmärkt och prisvärt alternativt till Rolex Datejust. En klocka som måste upplevas. Mina dassiga mobilkamerabilder gör den inte rättvis på långa vägar!

Det har du helt rätt i! -034 har jag ju, efterföljaren till -014. Vad är -037 för en?
Efterföljaren? Har fått uppfattningen att 034 i huvudsak är guldpläterade Mk2, men eftersom bakboetterna är identiska så användes såväl 034 som 014 på 014-boetter. Ungefär som man kan se 5513- och 1603- bakboetter på Rolex 5512 respektive 1601.

Jag kanske har missat ngt. Vet du ngt mer?

Mvh A

Tillbaka
Topp