• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_20160915_120129.jpg

Bara att klämma in en konstig grå, röd eller lapis om man vill...

Nej, för tusan, det hoppar jag (om du inte syftar på den gråa urtavlan jag har, den gillar jag skarpt). Klockans helhet väger upp för mitt lilla "hat" mot romerska siffror. Som sagt, riktigt härlig och kul med något annat än en helgulds DD, även om jag är löjligt förtjust i dom också.

Nej, för tusan, det hoppar jag (om du inte syftar på den gråa urtavlan jag har, den gillar jag skarpt). Klockans helhet väger upp för mitt lilla "hat" mot romerska siffror. Som sagt, riktigt härlig och kul med något annat än en helgulds DD, även om jag är löjligt förtjust i dom också.
Cartier ÄR romerska siffror :) Dyker de upp på andra ur så är även jag oftast ytterst tveksam...

Cartier ÄR romerska siffror :) Dyker de upp på andra ur så är även jag oftast ytterst tveksam...

Jag kan hålla med till viss del! Den som Aurum har hade jag kunnat ha, men annars vet jag inte. Jag har varit nära flera gånger att titta närmare på en two tone Santos, men det har tagit emot på grund av siffrorna. Just därför blev jag oerhört glad när den med grå tavla dök upp!

På andra klockor är det hemskt! Huvudvärken ligger nära till hands ibland när en snygg klocka har fått tavlan sönderklottrad. :)

Jag kan hålla med till viss del! Den som Aurum har hade jag kunnat ha, men annars vet jag inte. Jag har varit nära flera gånger att titta närmare på en two tone Santos, men det har tagit emot på grund av siffrorna. Just därför blev jag oerhört glad när den med grå tavla dök upp!

På andra klockor är det hemskt! Huvudvärken ligger nära till hands ibland när en snygg klocka har fått tavlan sönderklottrad. :)
Tycker det är snorfint mot deras vita tavlor och blå visare.
Förresten, vad tror du om ett lädernato/zulu med kontrastsömmar till en Santos? Personligen tror jag det hade blivit rätt bra och gett ett intryck av stil, smak och klass.
Tvi satan va coolt! Piggar upp när folk "vågar" lite här i janteland.

Tycker det är snorfint mot deras vita tavlor och blå visare.

Tvi satan va coolt! Piggar upp när folk "vågar" lite här i janteland.

Jodå!

Så, vad säger du? Skicka mig ett från din uppsättning så fixar jag biffen. Ryktet säger att du sitter på minst 100 stycken specialtillverkade lädernato. Ingraverade med dina initialer är dom tydligen också. Men det är OK.

Tillbaka
Topp