• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Sol,fredag och GMT
image.jpeg

Jag var lite snabb där. Dom gamla har månaden först, min Marvel har N7. Har du bild på värket? Från 46 till 48 var det Caliber 10A, kallad banan värket pga formen på broarna, 48 och framåt 10B.
Din har också Kranan stämplad i locket, vad jag vet kom det i 48 med 10B.
Det är lite svårt med Seikos 50 talare, tex min Marvel från 57 har ingen shock protection och boetten från Unique, med svängda bandhorn. Verkar som det var lite avhängig av hvilken tavla som satt i. Jag har tidigare sett din klocka averterad som 54 och 57or. Snygg är den i alla fall :)

http://seikoholics.yuku.com/sreply/739/Seiko-Calibre-10-Family#.V-4QwyF96M8
Jag har inte lyckats öppna den än, men ska försöka efter jobbet. Jag tänkte ju också att jag borde kunna datera den med hjälp av urverket. Tänkte försöka göra ett nytt armband också. :)
Tack så mycket!

Ja, den är verkligen en keeper :) Om den är 50-år så är det väl en 105.012:a från 1966? Hur-som-helst, den är mycket fin, var rädd om den!

Stämmer precis. Köpt ny av min far. Har letat fram originalvisarna som byttes vid en renovering hos Omega för ett antal år sedan. Det kommer att bli lugnare att titta på än dessa kritvita stickor. Synd bara att jag inte hade vett att blockera poleringen som gjordes i samma veva....

Tillbaka
Topp