Inte för stor! Bara på pappret. Jag rockar 17 cms stockar. Det är bara att köra!Lite för stor för migmen har kikat på den!
Trevlig helg på er!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte för stor! Bara på pappret. Jag rockar 17 cms stockar. Det är bara att köra!Lite för stor för migmen har kikat på den!
Smaskig Sherpa! Med förstärkt kronskydd tar man vilka smällar som helst. Viva Enicar !!
Fantastiskt fin!Min 50-årige vän. Vi har kännt varandra hela livet och jag har själv burit den under nästan 30 år.
Räknas väl som keeper va?![]()
Mäktigt, jag förstår att den har ett starkt affektionsvärde för digStämmer precis. Köpt ny av min far. Har letat fram originalvisarna som byttes vid en renovering hos Omega för ett antal år sedan. Det kommer att bli lugnare att titta på än dessa kritvita stickor. Synd bara att jag inte hade vett att blockera poleringen som gjordes i samma veva....
Snyggt stilleben
Stilleben ? Va fan nu är jag inte med. Är iof trött som ett gnukadaverSnyggt stilleben![]()
Stilleben ? Va fan nu är jag inte med. Är iof trött som ett gnukadaver![]()
https://sv.wikipedia.org/wiki/StillebenStilleben ? Va fan nu är jag inte med. Är iof trött som ett gnukadaver![]()
Nu lärde jag mig nytt , tackar !
Min Speedy behövde en riktig renovering efter en vattenskada. Jag hade ramlat i sjön en gång för mycket. Den hamnade hemma hos Omega via Rob E, som inte hade delar hemma för att fixa den. Innan dess hade en annan urmakare försökt, och misslyckats laga den. Och i all ärlighet: hos Rob varnade de om polering hos Omega, men det var innan jag själv riktigt kommit till insikt om allvaret i situationen...Mäktigt, jag förstår att den har ett starkt affektionsvärde för digJa, man skall akta sig för renovering som görs av Omega
Lämnade in min 145.012-67:a till en AD för koll på vad som behövdes göras på den. Utan min vetskap skickade de den till Omega för ett kostnadsförslag
Fick ett serviceförslag på 13 800 kronor med åtgärder som skulle innebära att klockan blev tip-top, dvs. helt förstöra samlarvärdet och klockans själ... Accepterade självklart inte förslaget, tog dock 4 månader innan jag fick tillbaka den
Skall leta fram någon som varsamt kan serva den åt mig. Nåja, tillbaka till din klocka, vårda den ömt och låt den gå vidare till nästa generation i sinom tid
![]()
Härlig tavla....Omega RancheroHa en bra Helg!
![]()
Den där är riktigt fräck och det ser ut som om den faktiskt har använts ordentligt om man spanar in luggarna. Saknas originalkronan till vridringen förresten?
Jag såg här om dagen att det fanns några uppe på bukten. Dom har dragit iväg i pris ordentligt! Det var tider när de "vanliga" Ultradive, Super Dive och Divette och allt vad dom heter gick loss på 4-5000:-.
Ser oftast värre ut på bild än i verkligheten, så farligt sliten är den faktiskt inteDet sitter en felaktig krona, dock från Enicar, till vridringen men med lite tur så har man kanske en korrekt snart. De precis som många andra Enicars har börjat springa iväg i pris, som så mycket annat
![]()
Självklart är det så. Jag säger inte att det är ett vrakt, men det syns att den är använt om man kollar fasningarna och hur avrundade dom blivit. Jag kan lägga upp en bild på min Helva sen, som, om jag inte missminner mig har samma typ av luggar.
Jag har sett flertalet kronor till salu genom åren, så det bör inte vara något problem att plocka upp en. Jag vill minnas att jag till och med har sett ett par rackare på Tratten.
Till och med märken, som man aldrig har hört talas om, med olika typer av EPSA-boetter börjar, som du säger, springa i väg i pris. Jag var nyligen sugen på en som jag aldrig tidigare sett, den gick för cirkus 8000:- ...Jag miss dessvärre inte namnet, men det hade härliga visare, lite lolllipop-stuk, samt en fisk och en treudd på tavlan.
Att hitta en krona tror jag inte behöver vara någon lång jakt
Tycker inte fasningarna är speciellt rundade då de redan från start har rätt så rundade övergångar. Har haft flera av denna typ och denna sticker inte ut på något sätt jämfört med de övriga eller de övriga EPSA boetterna man scrollar förbi emellanåt.