• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpg
Dagens val !
Förbannat härlig!

Köpt lite för mycket andra klockor, så börjar bli lite snålt i klockbössan. Skulle ha köpt en för ett par år sen :banghead: Var är normala priser för en idag? 15tkr för en i bra skick?

Jag förstår vad du menar! Som du säger, man skulle hängt med tåget för några år sedan. 15 kommer du inte så långt med idag. räkna med runt 23-25 om du vill ha en i ett bra skick.

Inte min klocka tyvärr, hittade den på Omega Forums men jag måste bara dela med mig den. Har varit i kontakt en hel del med ägaren, frågade hur gammal klockan är, den är från 1917 och levererades till de Franska kolonierna (han visade mig ett Omega "Extracts of the archives"), helt otroligt tycker jag :D Snacka om vintage (hmmm, den är väl närmast antik med den åldern?)!
Screen Shot 2016-10-02 at 20.24.33.png

Tack :) Tycker den var cool med RPn, samt kul att hitta en passande länk. Älskar länkar med flex :)
Intressant Paul B. Har du några detaljer runt uret?
Tyvärr dåligt med detaljer :( Detta är typ det jag hittat på nätet med en liknande http://thewatchspotblog.com/?p=811 samt i en tråd på WUS...

"Paul Brequette was (probably still is) a jeweler brand of Key Jewelers of
Pennsylvania, later also Fairfax Jewellers.

The bought the name in 1938 in Switzerland, and I suspect th only reason
was the similarity to the name Breguet.

Firstly the wathes were completely made by contractors in Switzerland,
later cased in the U.S.A. The brand is known for standard but well finished
movements, and cases of good quality.

Regards, Roland Ranfft"

Tillbaka
Topp