Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En 7T32 av nåt slag ? Står på baklocket . Troligen 1998 .Ärvd klocka. Serienummer säger 88 eller 98. Någon som spontant vet eller har en kvalificerad gissning.
![]()
Ja, 7T32-6K70. Min spontana gissning är också 1998. Så nog inte riktigt vintage.En 7T32 av nåt slag ? Står på baklocket . Troligen 1998 .
Den där har en alldeles för sjuttiotalsful boett för dig Aurum, det vet du. Jag däremot gillar ju sjuttiotalare, det sedan gammalt...Var rädd att länken inte skulle vara tillräckligt lång...
![]()
Hydrox Oceanproof 100 ATM
Nej, Dremel med en sån liten keramisk skiva är det som gäller.Den där har en alldeles för sjuttiotalsful boett för dig Aurum, det vet du. Jag däremot gillar ju sjuttiotalare, det sedan gammalt...
Är också i tagen att kapa en shark mesh (nr 2). Mina avbitartänger har fungerat sådär. Var Leathermanen bra?
Tack, bra tips! Skall se om jag hittar någon lämplig kap till minNej, Dremel med en sån liten keramisk skiva är det som gäller.
Kan bara hålla med..Sovjetproducerat ur bör väl falla inom ramen för vintage?
![]()
Kan säkert vara så! Den är perfekt storlek tycker jagJag skulle gissa på att den är äldre än så. Kanske sent 20 eller tidigt 30 månne? Någon annan här på KS som vet? Hur-som-helst, trevlig är den![]()
Grymmaste sekundvisaren jag någonsin sett
Tack! Diggar den ocksåGrymmaste sekundvisaren jag någonsin sett![]()
Riktigt bra! Gillas skarpt!Sjuttiotals Lauridiam
![]()
Kul med flera EPSA-Lemania på forumet! Är oerhört förtjust i min.Fått tillbaka en av två nyservade Lemania, den här med Epsa boett, o dykare på baksidan. Helnöjd med resultatet!!
![]()
Upp med en bild!Kul med flera EPSA-Lemania på forumet! Är oerhört förtjust i min.![]()
Ny bekantskap? Har jag inte sett innan? Påminner om nån Tissotmodell i boettform och tavla. FulsnyggSjuttiotals Lauridiam
![]()
Nej, tämligen gammal. En NOS jag hittade för ett par år sedan. Valjoux 773x verk. Typiskt sjuttiotals snygg skulle jag sägaNy bekantskap? Har jag inte sett innan? Påminner om nån Tissotmodell i boettform och tavla. Fulsnygg![]()