Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stål hela vägen blir jävligt svalt, snyggt
Fräsch blå färg
Tackar! Jag tror att det är det svarta i det blå som gör att färgen känns mer harmonisk. Tror jag hittade detta NOS, men spännen är ett vanligt i plåt. Tycker också att det är svår att hitta snygga.Fräsch blå färg. Jag tycker det är svårt att hitta person med bygga spännen dock
![]()
Ok, PERLON och SNYGGA skulle det va, men har man torsdagstumme så har manTackar! Jag tror att det är det svarta i det blå som gör att färgen känns mer harmonisk. Tror jag hittade detta NOS, men spännen är ett vanligt i plåt. Tycker också att det är svår att hitta snygga.
Jag fatta det!Ok, PERLON och SNYGGA skulle det va, men har man torsdagstumme så har man![]()
Jag har tre dykare med liknande boett från MRP SA, två quartz och en automat, samtliga 500 meter. Boetterna användes som sagt av många olika märken - Nautilus, Eterna, Bucherer etc., och finns i ett flertal varianter med olika tjocklek, kronskydd och bezels.Det vet jag faktiskt inte. @eriksson850 har en identisk, dock märkt som Michel Herbelin, men den har mineralglas. En massa tilverkare använde den här boetten, MRP 503.305 från 70 talet och framöver. Fanns från Mirexal, Zentra, Yema och Monin-Heuer m.a. Mirexal tex hade minst två modeller, en 200m med safir och en 300m med ultra-coolt "top-hat"plexi ala Tudor sub. Känns lite konstigt at dom använde en 70 tals boett så sent? Kan ju ha varit ett rest lager från MRP kanske?
mycket cool plakett!Flinga idag, med blått insert.....lyfter tavlan tycker jag.....![]()
mycket cool plakett!
Sent omsider, Lemania nr 2 som varit på SPA.Skulle du nånsin få för dig något så dumt som att sälja den där så får du gärna höra av dig
Riktigt snygg! Upp med bild på den andra Lemanian också![]()
Tack, mycket nöjd! Ny är den väl inte, men ny i min ägo jaSnygg! Är den ny eller?
Vilken duo sen! Mycket vackra. De äger båda sina meriter.Jo men visst. Underskattad och något svårfångad modell. Här är min duo:
![]()
Vacker klocka och vacker bild!
Men min Certina får du aldrig köpa!Kan bara säga jag älskar svart.![]()
Haha ja där är det kört det vet jag nog.Jo, känner till det, men min Certina får du aldrig köpa!![]()