Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra duo!Jo men visst. Underskattad och något svårfångad modell. Här är min duo:
![]()
Tack Zackelito! Den är riktigt mullig faktiskt. Den güldiga är dessutom i mycket fint skick, i princip NOS.Mycket bra duo!
vad mäter den rektangulära och vad är det för nåt?Rensar ur morsans hus och hittade en näve av hennes gamla ur, herregud man måste ju ha förstoringsglas för att kunna se tiden på vissa av dem
![]()
Får titta lite senare, fullt upp just nuvad mäter den rektangulära och vad är det för nåt?![]()
Haha ja eller så hade fruntimmrena falk ögon då, så dom behövde inte så stora som vi men har.Rensar ur morsans hus och hittade en näve av hennes gamla ur, herregud man måste ju ha förstoringsglas för att kunna se tiden på vissa av dem
![]()
Jo de klarade sig uppenbarligen utan 52mm och fejkade diamanter på den tiden, damur var lite mer femininaHaha ja eller så hade fruntimmrena falk ögon då, så dom behövde inte så stora som vi men har.![]()
Vad jag hört, så var det ett riktigt budgetmärke som såldes på postorder och på Domus och liknande. Olika urverk och tavlor lite hur som haver.Lagonda världsmästäre!![]()
Varför denna stavning? Nån som vet?
Jag hittade en rektangulär kontiki quartz, är det något att ropa hem tro? Kul med lite udda designKontiki
![]()
Udda. Bild?Jag hittade en rektangulär kontiki quartz, är det något att ropa hem tro? Kul med lite udda design![]()
Det är inte den jag hittade, men bild snodd på nätet visar hur den ser ut. Kontiki Neptune...Udda. Bild?
Säger fortfarande udda... Om man gillar åttiotalsfula klockor så är det nog en höjdare!Det är inte den jag hittade, men bild snodd på nätet visar hur den ser ut. Kontiki Neptune...![]()
Vilket härligt och fint ur att ärva!Min farfars gamla Iwc fick följa med idag å luftas. Kan inte finnas allt för många av dom här på KS![]()
Vackert! Den är du nog garanterat själv om!Min farfars gamla Iwc fick följa med idag å luftas. Kan inte finnas allt för många av dom här på KS![]()
Nice! Glöm bara inte att skruva in kronan innan konstakt med vatten!
![]()
Länge sen den här fick komma ut. Passar bra för att lysa upp höstmörkret![]()
Ska bara hitta någon som kan tvätta tavlan. Men är sjukt mysig klocka med 83 år på nacken å håller tidenVilket härligt och fint ur att ärva!
Låt den vara tycker jag. Den har åldrats med värdighet och lätt att klockan blir stel och tråkig efter en tvätt. Risken är att text följer med också.Ska bara hitta någon som kan tvätta tavlan. Men är sjukt mysig klocka med 83 år på nacken å håller tiden