Klock man
Basic
Dubbel upp för dig och bilden.Dubbel-vintage idag!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dubbel upp för dig och bilden.Dubbel-vintage idag!
![]()
Cool patina!Certina ds-2 fick agera beater idag!
![]()
Mycket snygg![]()
Dålig bild och sprucket glas, men skönheten finns där!
Fisk! Bjuder på två till bilder på GP-innehavet.Mycket snygg
Det där bandet var läckert också, vad är det för sort?
Va, fisk?! Görs det band på det också!Fisk! Bjuder på två till bilder på GP-innehavet.
![]()
![]()
Många komplikationer på den Rolex. Snygg som få Rolex är den iallafall . Kan bara inbilla mig hur det ser ut inne i verketOm detta faktiskt va mitt vintageur, då skulle jag sova gott om nätterna!
![]()
Helt sjuk, skulle gärna öppna boettlocket men skulle inte våga göra det självMånga komplikationer på den Rolex. Snygg som få Rolex är den iallafall . Kan bara inbilla mig hur det ser ut inne i verket.
Fin duo! Helvetian gör sig fint på det där galna gummitSeastar + Waterstar
![]()
Tack! Ja, jag håller med. Klippte ett NOS Tropic Sport också, men det blir lite smalt på mina handleder, tycker jag. Känner mer för detta Golay Playa dåFin duo! Helvetian gör sig fint på det där galna gummit![]()
Vad synd. Tropic Sport är grymt annars men Golay Playa är bra grejer det med.Tack! Ja, jag håller med. Klippte ett NOS Tropic Sport också, men det blir lite smalt på mina handleder, tycker jag. Känner mer för detta Golay Playa då![]()
Har dålig koll, men sitter kronografverk med samma typ av verkringar som man ser i många äldre time-only-klockor?Märkte nu att verket sitter lite löst i boetten så var tvungen att lägga undan denna tills det är fixat. Syns en glipa kl.9 vid tavlan. Någon som vet vad det kan vara för fel? Någon sorts distansring som saknas eller?![]()
![]()
Har ingen aning. Får inte upp boetten utan att riskera repor heller.Har dålig koll, men sitter kronografverk med samma typ av verkringar som man ser i många äldre time-only-klockor?
Möjligt, men visst sitter en skruvad verkring på den bilden?Har ingen aning. Får inte upp boetten utan att riskera repor heller.
Edit. Snodd bild från ebay
![]()
Kanske saknar ringen som ligger i boettlocket på bilden?