Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gjort samma miss självTack. Inser att man ofta går på känsla. Den bärs större än de mer vanliga gubbomegorna.
Jäklar va snygg den är!!!!!De brukar kallas "Majetek" efter den Tjeckiska arméns märkning Majetek Vojenske Spravy som typ betyder egendom som till hör militäradministrationen. Lemania, Longines och Eterna gjorde versioner av dessa för Tjeckiska flygvapnet. På min har tyvärr någon polerat bort märkningen på baklocket som är tunnslipat. Både Eterna och Longines gör re-issues av dessa. Här kan du läsa mer om de gamla i @Donkii s fina tråd.
https://klocksnack.se/threads/eterna-majetek-en-tidsresa.49637/
En till grym Eterna!!Senaste tillskottet, Eterna Majetek!
![]()
Grattis som fan!Senaste tillskottet, Eterna Majetek!
![]()
En till grym Eterna!!
Inte bra det här för mitt sug efter vintage![]()
Tjusigt! Gör sig riktigt bra på gubbmeshNytt på armen. Seamaster Chrono 176.007. från ca 1973. Det första "nya" på mycket länge och något av ett spontanköp. Känns väldigt bra. Testar med gubbmesh, men har en rasslig originallänk också. Den visade sig vara 22mm mellan bandhornen trots att boetten ligger på smakfulla 38mm.![]()
Hehe, ja varför inte? Men jag måste fråga: var kom just det årtalet från?Min högst personliga åsikt: 1989.
Hehe, ja varför inte? Men jag måste fråga: var kom just det årtalet från?
25 eller 30 är förstår jag, men 27?
Sitter du och fotar klocka framför kunder nu igen?
Sitter du och fotar klocka framför kunder nu igen?