• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpeg
Fint ur!! Snyggt tycker jag att timregistret har avvikande typsnitt , funkis/ instrument. Ger uret en skön originalitet.

Den här visade sig vara ett litet fynd. Fick den billigt på tradera och när jag fick hem den upptäckte jag att den var oanvänd med skyddsplast på glaset och med manual, i med ett batteri bara och den tickade i gång. :) Om jag förstått saken rätt är detta en reklamklocka för Camel ciggaretter från tiden innan dom började med sina populära Camel Trophy klockor.
Camel.jpg

Är det inte quickset på veckodagar med ett djupare/hårdare tryck på kronan?
-lätt tryck för datum
-hårt tryck för dag
Nej, dessvärre. Kronan kan dras ut i två lägen, ändra datum och tid, fördelen är väl då att man kan ändra datumet fram och tillbaka. Är egentligen inte så farligt att dra fram rätt veckodag, det är bara så jävla liten krona :)

Den här visade sig vara ett litet fynd. Fick den billigt på tradera och när jag fick hem den upptäckte jag att den var oanvänd med skyddsplast på glaset och med manual, i med ett batteri bara och den tickade i gång. :) Om jag förstått saken rätt är detta en reklamklocka för Camel ciggaretter från tiden innan dom började med sina populära Camel Trophy klockor.
Camel.jpg
Latcho! Kanske något för @Affe och hans Camel samling?

Tillbaka
Topp