• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tänk er den här efter en glaspolering och på ett fräschare band!
IMG_1605.JPG

Gammelmorfars förtjänstbreitling anno 1962.

Släktklenoder går inte av för hackor! Kanonfin klocka!

Vågar jag säga det... ännu en ny klocka. Eterna-Matic, sextiotal. Guld på stål. Lite kul då guldet endast finns på ovansida och inte på sidorna. Kul och udda men vackra visare och index. Med ett fint exemplar av Salt lake Desert dial!
IMG_7515.JPG

IMG_7525.JPG

Jag gillar verkligen Eterna, växer hela tiden på mig.

September i Stockholm. Besöker en bekant som handlar i begagnat, dock normalt inte i klockor. Men det visar sig att han har ett antal huller om buller. Hittar först Atlantic kronografen. Sedan ser jag en Omega-låda. Vad ligger i den, jo en Jedi. Köptarmen vinner. Inser att bägge behöver en rejäl genomgång hos urmakaren. Atlantic en var klar för att par veckor sedan. I dag hämtade jag ut denna som får ett nytt glas, nytt mockaband vid sidan av en hel inre uppfräschning. Fantastisk klocka.
IMG_2314.jpg

Tillbaka
Topp