Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym! Kul att du lägger ut texten liteEn Louis Leuba med boett i silver. Mysterietavlan (dvs utan index) är gjord i semi-ädlelstenen tigeröga. Riktigt djup i tavlan då texten tycks sväva ovanför. Kronan vet jag inte vad den är av, ser ut som bernsten men är hård som sten när jag knackar den mot tänderna (bernsten mot tänderna känns som plast).
Jag gav denna till frugan för många år sedan och satte på ett turkos band men hon har aldrig (inte en endaste gång!) använt den. Så nu när jag känner att jag växt i den (att jag gått mer åt klassisk herrstorlek) har jag helt sonika konfiskerat klockan och tagit tillbaka den. Satt på ett mer manligt svart band (bandbredd 19mm).
Sextio/sjuttiotal? Tänker att tigeröga var populärt då.
![]()
![]()
STOR handled!Fredagsklockan blev en julklapp från flickvännen. Trevlig helg!
![]()
grymt cool!! 40mm??
37 men bärs större tack vare lugs:en!grymt cool!! 40mm??
Grym, haft den på bevakning länge men aldrig kommit till skott.Fick hem den här godingen idag. Känner att ett bandbyte vore på sin plats, dock fasta bandstift. Vad har ni för tips?![]()
Vet att hirsch gör några band för fasta bandstift - men här är två nygamla band som ser rätt schyssta ut imo.Precis samma här faktiskt, men en kväll kunde jag inte motstå den längre!18 mm är bredden.
Absolut, de ser helt klart ut att kunna göra den sällskap! Stort tack för hjälpen.Vet att hirsch gör några band för fasta bandstift - men här är två nygamla band som ser rätt schyssta ut imo.
http://www.tradera.com/item/191502/273331070/2-aldre-laderband-18mm
aka Breitling Top Time?Kronometer Stockholm äntligen.
![]()
Precis . 815 heter väl modellen?aka Breitling Top Time?
Grattis, nu är det bara skärpan som saknasKronometer Stockholm äntligen.
![]()