• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
IMG_0334.JPG
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
En Louis Leuba med boett i silver. Mysterietavlan (dvs utan index) är gjord i semi-ädlelstenen tigeröga. Riktigt djup i tavlan då texten tycks sväva ovanför. Kronan vet jag inte vad den är av, ser ut som bernsten men är hård som sten när jag knackar den mot tänderna (bernsten mot tänderna känns som plast).
Jag gav denna till frugan för många år sedan och satte på ett turkos band men hon har aldrig (inte en endaste gång!) använt den. Så nu när jag känner att jag växt i den (att jag gått mer åt klassisk herrstorlek) har jag helt sonika konfiskerat klockan och tagit tillbaka den. Satt på ett mer manligt svart band (bandbredd 19mm).
Sextio/sjuttiotal? Tänker att tigeröga var populärt då.
IMG_8164.JPG
IMG_8153.JPG
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
En Louis Leuba med boett i silver. Mysterietavlan (dvs utan index) är gjord i semi-ädlelstenen tigeröga. Riktigt djup i tavlan då texten tycks sväva ovanför. Kronan vet jag inte vad den är av, ser ut som bernsten men är hård som sten när jag knackar den mot tänderna (bernsten mot tänderna känns som plast).
Jag gav denna till frugan för många år sedan och satte på ett turkos band men hon har aldrig (inte en endaste gång!) använt den. Så nu när jag känner att jag växt i den (att jag gått mer åt klassisk herrstorlek) har jag helt sonika konfiskerat klockan och tagit tillbaka den. Satt på ett mer manligt svart band (bandbredd 19mm).
Sextio/sjuttiotal? Tänker att tigeröga var populärt då.
IMG_8164.JPG
IMG_8153.JPG
Grym! Kul att du lägger ut texten lite :)
 
Topp